Armatorii din UE nu sunt stimulați să recicleze navele ieșite din exploatare

Duminică, 12 Iunie 2016
271
În anul 2015, flota mondială a trimis la fier vechi 768 de nave, cu circa 20,4 milioane tone registru brut. Ca și în anii anteriori, Asia de Sud deține ponderea cea mai mare a navelor trimise la scrap. Armatorii din această parte a lumii continuă să facă dumping pe piața transporturilor internaționale, cu nave aflate la finalul vieții. Din cele 768 de nave, 469 au fost vândute șantierelor de dezmembrare, sub standard, de pe plajele Asiei de Sud.


Țări precum Grecia, Germania, Japonia, Co-reea de Sud și Rusia, care dețin flote impor-tante, continuă să trimită nave la tăiere către respectivele șantiere, armatorii lor fiind prea puțin preocupați de reciclare. În schimb, ar-matorii din China vând navele aflate la final de existență către șantierele de reciclare din țara lor, pentru aceasta primind importante stimu-lente de la stat. 


Proprietarii europeni de nave au un rol crucial în politica globală a dezmembrărilor de nave. În 2015, numărul navelor deținute de armatori din UE sau sub pavilion UE a fost de 217, cu o pondere de 28,2% în total dezmembrări. Dintre aceste nave, doar 36% au fost trimise către facilitățile moderne, care asigură reciclarea curată a navelor și în deplină securitate pentru lucrători și mediu. În schimb, 64% au fost trimise la șantierele de dezmebrări de pe plajele Asiei de Sud.



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3325 secunde