Accident naval fără precedent în istoria portului Constanța

11415
8

Articole de la același autor

La zece minute după miezul nopții de 31 octombrie spre 1 no-iembrie 2015, două nave turcești au intrat în coliziune frontală în gura portului Constanța.


Portcontainerul "Matilde A" plecase din dana nr. 52 și se îndrepta spre ieșire, iar tancul petrolier "Akdeniz" intra în port, urmând să ajungă în dana nr. 69 de la Oil Terminal, pentru a încărca 1.000 tone de păcură. Ambele nave aveau piloți la bord, de la compania Black Waters.


În urma impactului, portcon-tainerul "Matilde A" s-a ales cu o basea (îndoitură) de 2,5 metri pe 2 metri, cu gaură de apă de 40 cm sub linia de plutire, în zona tancului de balast din tribord. 


La momentul incidentului, vântul sufla cu forța 7 - 8 pe scara Beaufort, iar Căpitănia transmisese avizul de furtună. Nu au fost răniți și nici scurgeri de hidrocarburi în apa mării. 


Cele două nave au fost trase la cheu, "Matilde A" urmând să ajungă în șantierul naval pentru a fi reparată. Căpitănia portului Constanța investighează evenimentul. 


Piloții maritimi nu își aduc aminte ca, în istoria navigației, să mai fi avut loc o coliziune între două nave, chiar în gura portului Constanța. Accidente au mai avut loc la manevrele din dane, dar niciodată la poarta de intrare în port, care are o lărgime de circa 600 de metri, suficientă să treacă și patru nave una pe lângă alta, în același timp și fără să se atingă.


Din informațiile de care dispunem la acest moment reiese că ambii piloți le înaintaseră comandanților planurile de executare a manevrei de pilotaj, iar comandanții le semnaseră. Documentele nu prevedeau ca navele să se intersecteze pe drum. Se pare că cei doi comandanți turci nu s-au înțeles între ei, la producerea accidentului contribuind vântul și viteza neadecvată a uneia dintre nave. Dar împrejurările, modul de desfășurare a evenimentului și cauzele accidentului vor fi elucidate de echipa care efectuează cercetarea. Portcontainerul "Matilde A" are capacitatea de 17.145 tdw, lungimea de 154,56 metri, lățimea de 24,5 metri, a fost construit în 2004 și este înmatriculat sub pavilion Turcia.


Tancul petrolier "Akdeniz" are capacitatea de 11.215 tdw, lungimea de 129,5 metri, lățimea de 19,8 metri, a fost construit în 2010 și este înmatriculat sub pavilion Malta.


Comentează știrea

Ervin
2 noiembrie 2015
despartire in silabe

nu mai faceti despartire in silabe la articolele publicate pe online! :)) in functie de dimensiunea monitorului/telefonului... cuvantul care il despartiti in silabe poate fi sau nu la capat de rand sau chiar poate ajunge fix in mijlocul randului...

marinarul
2 noiembrie 2015
abordaj de neconceput

Stimati domni, la o forta a vantului de 7-8 Beaufort , manevrele navelor trebuiesc suspendate (port inchis) ! Aceasta este obligatia Capitaniei, prin Serviciul de Siguranta Navigatiei si se transmite prin VTS Constanta !!! Dar cum, caci daca nu mai intra/ies nave din port, nici nu "mai pica tigarile si spagutele", atunci lasam portul deschis manevrelor navelor si nu ne pasa de siguranta navigatiei si a navelor ! Probabil nu va fi tras nimeni la raspundere din partea A.N.R.-ului, doar la lege se spune ca doar comandantul navei este raspunzator de eventualele evenimente, nu ?!? Hai, sa traiti domnilor A.N.R.-isti si sa reusiti sa va terminati vilutele aflate in constructie !

okila
4 noiembrie 2015
accident naval

mare bucurie pe capul VTS-ului atunci cand se pune furtuna deoarece atunci o pun si ei agentii sar la cap sa nu inchida portul iar ei isi deschid ,larg de tot ... buzunarele

unul
4 noiembrie 2015
fara

mai cunoscatorilor......aceasta firma e mare PROTEJATA de ANR, prin nea Mezei, actionar si el acolo. A aparut peste noapte , formata din cativa piloti batrani care nu mai piloteaza ci doar isi "tin" actele acolo, spre buna regula, restul pilotilor formandu-se din te miri ce....cica fosti " comandanti". Pana la incidentul asta au mai fost si altele , e drept cu consecinte mai mici, dar tot incidente, urmate de nicio masura impotriva lor. Ca ,deh, doar n-o sa dea aia mici din ANR in dulaul sef. In seara respectiva , forta vantului la rafale nu trecea de 6 , ca la aceasta ''forta'', precum si pe vizibilitate sub 1 km pt aceasta companie portul se inchide. Nenea reprterul ION-si-nu-mai-stiu-cum cunoaste aceste lucruri dar, ca un catzel latrau vesnic de paza se face ca nu stie. Nu-i asa nene Ioane? Hai jura-te ca nu-i asa!

Tavi
9 noiembrie 2015
Munca la domiciliu

Cea mai noua oferta de lucru ! Da, noi iti oferim absolut GRATUITun curs special online in care inveti pas cu pas si cu toate detaliile cum sa faci bani acasa ! Succesul garantat se ascunde in ambitia noastra a fiecaruia dintre noi de a nu renunta. S-ar putea ca la batrinete sa trebuiasca sa muncesti daca nu faci ceva in plus acuma pana ce esti tinar.Cautam colaboratori optimisti, seriosi. Devii seful tau, muncesti cum vrei part-time ori full-time Mai multe detalii, trimite "Info"la adresa de e-mail: [email protected]

Costas
12 februarie 2016
Incident naval

Mai nea unu ca îți e frica sa îți numele,dar sigur ești pilot de la concurenta,ce are sula cu prefectura,piloți bătrînilor,comandanții,șpăgi cu ce sa întâmplat ,nu amesteca lucrurile.

Allison Howarts
12 ianuarie 2018
Dragoste

Buna ziua, sunt aici pentru a raspândi aceasta veste buna întregii lumi cu privire la modul în care am primit so?ul meu înapoi. Eram nebun când so?ul meu mi-a lasat o alta femeie luna trecuta. Dar când ma întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl sluje?te, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lasat so?ul meu. El mi-a spus doar ca am ajuns la locul potrivit ca voi fi dorin?a mea de inima fara nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie sa fac, dupa ce a fost facut, în urmatoarele doua zile, so?ul meu a sunat ma la telefon ?i îmi pare rau ca m-ai trait înainte. Sunt atât de fericita ?i cople?ita ca trebuie sa le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona sa-mi dau dorin?a inimii. Daca ave?i nevoie de orice fel de ajutor, contacta?i Profetul Okona la urmatoarea adresa de e-mail: [email protected] De asemenea, a distribuit atâtea vraji ca, (1) Daca dori?i ex-spate. (2) nu ai nevoie de un divor? în casnicia ta. (3) Vrei sa fii promovat în biroul tau. (4) Vrei sa vindeci bolile mortale (5) Daca vre?i un copil. (6) Vrei sa fii bogat. (7) Vrei sa î?i ceri so?ul ?i so?ia sa fie a ta pentru totdeauna. (8) Daca ave?i nevoie de asisten?a financiara. (9) vrei o so?ie / so? [email protected]

Allison Howarts
12 ianuarie 2018
Dragoste

Buna ziua, sunt aici pentru a raspândi aceasta veste buna întregii lumi cu privire la modul în care am primit so?ul meu înapoi. Eram nebun când so?ul meu mi-a lasat o alta femeie luna trecuta. Dar când ma întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl sluje?te, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lasat so?ul meu. El mi-a spus doar ca am ajuns la locul potrivit ca voi fi dorin?a mea de inima fara nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie sa fac, dupa ce a fost facut, în urmatoarele doua zile, so?ul meu a sunat ma la telefon ?i îmi pare rau ca m-ai trait înainte. Sunt atât de fericita ?i cople?ita ca trebuie sa le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona sa-mi dau dorin?a inimii. Daca ave?i nevoie de orice fel de ajutor, contacta?i Profetul Okona la urmatoarea adresa de e-mail: [email protected] De asemenea, a distribuit atâtea vraji ca, (1) Daca dori?i ex-spate. (2) nu ai nevoie de un divor? în casnicia ta. (3) Vrei sa fii promovat în biroul tau. (4) Vrei sa vindeci bolile mortale (5) Daca vre?i un copil. (6) Vrei sa fii bogat. (7) Vrei sa î?i ceri so?ul ?i so?ia sa fie a ta pentru totdeauna. (8) Daca ave?i nevoie de asisten?a financiara. (9) vrei o so?ie / so? [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4211 secunde