De la începutul anului 2018

263 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Marţi, 11 Decembrie 2018
407
Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în intervalul 1 ianuarie - 11 decembrie 2018, un număr de 263 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 272 de nave. Numărul ridicat al detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare din țările riverane, dar și faptul că zona Mării Negre continuă să fie o piață a navelor sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 158 de nave, fiind urmate de: România cu 29 nave, Georgia cu 26 nave, Turcia cu 15 nave, Ucraina cu 23 nave și Bulgaria cu 12 nave.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe "lista neagră" a Paris Memorandum, respectiv: Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Scăderea numărului navelor reținute în porturile românești de la 56, în intervalul 1 ianuarie - 11 decembrie 2017, la doar 29, în aceeași perioadă din 2018, demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au început să dea roade. Acestea evită tot mai mult porturile României.

Printre cele 29 nave reținute în 2018, de inspectorii de Port State Control români, se numără:

- cargoul "Grace" (11.848 tone registru brut, construit în 1999, pavilion Vanatu), în portul Constanța;

- cargoul "Captain Omar" (3.125 tone registru brut, construit în 1991, pavilion Togo), în portul Constanța;

- remorcherul "Simson" (314 tone registru brut, construit în 1992, pavilion Georgia), în portul Constanța;

- cargoul "Taha-Y" (18.977 tone registru brut, construit în 1985, pavilion Sierra Leone), în portul Constanța;

- cargoul "Akasya 1" (343 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Insulele Comore), în portul Constanța;

- cargoul "Al Monthanna" (1.925 tone registru brut, construit în 1978, pavilion Iordania), în portul Constanța;

- cargoul "Pacific Logger" (19.717 tone registru brut, construit în 1999, pavilion Hong Kong), în portul Constanța;

- bulk carrier "AT 27" (15.935 tone registru brut, construit în 1996, pavilion Belize), în portul Constanța;

- cargoul "Zara" (5.862 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Togo), în portul Constanța;

- bulk carrier "Uni - Brothers" (17.065 tone registru brut, construit în 1983, pavilion Sierra Leone), în portul Constanța;

- cargoul "MG Trader" (1.185 tone registru brut, construit în 1986, pavilion Sierra Leone), în portul Constanța;

În cazul unora dintre aceste nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție de profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

Pagina a fost generata in 0.2765 secunde