20 de nave portcontainer și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești

265
20 de nave portcontainer și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești - 20denaveportcontainersiauanuntat-1578353055.jpg

Articole de la același autor

Porturile maritime românești au pornit cu dreptul în noul an. Iată, pe data de 6 ianuarie 2020, în danele de la Constanța, Midia și Mangalia se aflau la operare 32 de nave, din care șase nave încărcau 77,997 tone de grâu, porumb și floarea soarelui. Alte trei nave așteptau în radă să intre la operare.


Pentru următoarele două săptămâni și-au anunțat sosirea 51 de nave, din care: 47 de nave la Constanța și 3 nave la Midia și una la Mangalia. 20 dintre ele sunt nave portcontainer.
x    x    x
Dar să vedem ce s-a întâmplat anul trecut. La această oră, cunoaștem evoluția fluxurilor de mărfuri în primele 11 luni din 2019. Traficul general a întrecut așteptările, fiind mai mare cu 9,25% față de aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia au derulat 61.148.203 tone.


Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 18,30%, față de perioada ianuarie - noiembrie 2018, a cantităților de cereale derulate. A contribuit, de asemenea, saltul înregistrat și de alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: îngrășămintele (+30,96%), minereurile și deșeuri de fier (+18,17%), produsele metalice (+10,93%), cărbunii (+5,94%), petrolul  brut (+9.01%), produsele petroliere (+7,28%).


Traficul maritim a fost de 47.246.108 tone (în creștere cu 6,54% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 13.902.095 tone (mai mare cu 19,6%).


Avem convingerea – rămâne să vedem datele exacte – că porturile maritime românești au încheiat anul 2019 cu un trafic de mărfuri mai mare decât recordul de 62,4 milioane de tone, atins de portul Constanța în 1988, pe vremea când transportul maritim de mărfuri se derula exclusiv prin danele lui. 
x    x    x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 53.353.489 tone de mărfuri, mai mult cu 10,32% față de ianuarie - noiembrie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+18,17%), produse petroliere (+23,72%), minereuri și deșeuri de fier (+18,17%), combustibili solizi (+5,94%) și îngrășăminte (+32,35%).
În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Dacă în primele 11 luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 40,61%, în ianuarie - noiembrie 2019 au reprezentat 36,78% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (15,33%), mărfurile containerizate (10,42%), hidrocarburile (11,21%), îngrășămintele și produsele chimice (7,37%), combustibilii solizi (6,73%) și produsele metalice (4,39%).


În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 6.093.958 tone, respectiv 619.387 TEU (containere standard), fiind mai mare cu 0,74% în tone, respectiv 0,32% în TEU.
x    x    x
În lunile ianuarie - noiembrie 2019, zona Midia a portului Constanța a derulat un trafic total de 7.540.409 tone de mărfuri, mai mare cu 0,53% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburi, care dețin o pondere de 93,21% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au crescut cu 0,21%. 
x    x    x
Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 251.097 tone de mărfuri, cu 132,60% mai mult decât în ianuarie - noiembrie 2018. În structură, cimentul reprezintă 54,18% din traficul total, iar produsele petroliere 34,78%. 
x    x    x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 234,13 milioane de tone de mărfuri, în primele 11 luni ale anului 2019, în scădere cu 6,5% față de perioada de referință din 2018. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3874 secunde