În primele nouă luni ale anului 2019

144 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

208
144 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră - 144navesubstandardaufostretinute-1570563847.jpg

Articole de la același autor

În intervalul 1 ianuarie - 30 septembrie 2019, inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, pentru deficiențe, un număr de 144 de nave. În aceeași perioadă din 2018, fuseseră reținute 217 nave, iar primele nouă luni din 2017, un număr de 218 nave. 


Diminuarea numărului detențiilor în acest an demonstrează că exigența sporită a autorităților portuare din această zonă a început să dea roade. Piața Mării Negre începe să se curețe de "coșciugele plutitoare", de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune. 


Marea Neagră își câștigase, în trecut, un trist renume, fiind considerată printre cele mai periculoase din lume. Pentru numărul mare de accidente se dădea vina pe furtunile iscate din senin, care luau prin surprindere hârburile trimise pe mare, la pieire sigură. 


În primele nouă luni ale anului 2019, în topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 84 de nave, fiind urmate de România, cu 20 de nave, Ucraina, cu 13 nave, Turcia, cu 11 nave, Bulgaria, cu 10 nave, și Georgia, cu 6 nave. 
Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate, în special, sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe "lista neagră" a Paris Memorandum, respectiv: Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore. 


"Coșciugele plutitoare" ne evită 
Scăderea numărului de rețineri în porturile românești, în perioada 1 ianuarie - septembrie, de la 47 de nave în 2017, la 19 nave în 2018, respectiv 20 de nave în 2019, demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au început să producă efecte. Acestea evită tot mai mult porturile României. 
Iată lista celor 20 de nave reținute în primele nouă luni din 2019, de inspectorii de Port State Control români: 
- bulk carrier-ul "Nadeshiko" (45.253 tone registru brut, construit în 2015, pavilion Panama), în portul Constanța; 
- cargoul "Ibrahim Bey" (4.842 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Sierra Leone), în portul Constanța; 
- cargoul "Nordan" (2.584 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Togo), în portul Constanța; 
- bulk carrier-ul "Wajed" (26.028 tone registru brut, construit în 1997, pavilion Sierra Leone), în portul Constanța; 
- cargoul "BF Breeze" (4.717 tone registru brut, construit în 1989, pavilion Togo), în portul Constanța; 
- tancul de produse chimice "Hafnia Ane" (29.658 tone registru brut, construit în 2015, pavilion Malta), în portul Constanța; 
- cargoul "Tenacity" (3.987 tone registru brut, construit în 1989, pavilion Comore), în portul Tulcea; 
- bulk carrier-ul "Neco K" (6.001 tone registru brut, construit în 1996, pavilion Panama), în portul Constanța; 
- vehicle carrier-ul "Cenk Car" (7.314 tone registru brut, construit în 1.985, pavilion Malta), în portul Constanța; 
- tancul petrolier "Nikolay Velikiy" (4.577 tone registru brut, construit în 2015, pavilion Rusia), în portul Constanța; 
- cargoul "Osman Prince" (10.733 tone registru brut, construit în 1984, pavilion Comore), în portul Constanța; 
- cargoul "Tiger M" (2.900 tone registru brut, construit în 1971, pavilion Comore), în portul Tulcea; 
- tancul de produse chimice "Huseyn Javid" (2.603 tone registru brut, construit în 2006, pavilion Malta), în portul Constanța; 
- nava pentru transportul animalelor vii "Karazi" (2.964 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Sierra Leone), în portul Midia; 
- cargoul "Beccaria" (1.372 tone registru brut, construit în 1968, pavilion Panama), în portul Midia; 
- cargoul "My Filiz" (997 tone registru brut, construit în 1984, pavilion Moldova), în portul Constanța; 
- cargoul "Afanasiy Matyshenko" (2.466 tone registru brut, construit în 1984, pavilion Ucraina), în portul Constanța; 
- bulk carrier-ul "Fortune Era" (16.270 tone registru brut, construit în 1997, pavilion Panama), în portul Constanța; 
- cargoul "Zeko Y" (5.934 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Tanzania), în portul Constanța; 
- cargoul "Mriya S" (2.975 tone registru brut, construit în 1992, pavilion Saint Vincent and Grenadines), în portul Constanța. 
Mai toate navele au fost reținute pentru deficiențe tehnice și lipsa unor dotări obligatorii pentru siguranța navigației. În unele cazuri, la acestea s-au adăugat neconformitățile privind documentele echipajului, condițiile de muncă și viață de la bord și plata salariilor. 


Un nou regim de inspecții 
Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control. Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina. 


Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție de profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora. 


Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6915 secunde