O nouă tehnologie de fabricație promite acumulatori de 2000 de ori mai puternici
Articole recomandate
Cercetările pentru îmbunătățirea bateriilor sunt o sursă de noutăți cu o frecvență aproape lunară, însă utilizatorii de telefoane, tablete sau laptopuri încă așteaptă ca rezultatele acestora să se concretizeze în produse comerciale. Lucrarea publicată de cercetătorii din cadrul universității din Illinois, Statele Unite, este interesantă deoarece promite nu doar o simplă evoluție a tehnologiilor actuale, ci un salt tehnologic major care promite capacități de 2000 de ori mai mari.
Electrozii bateriilor Li-Ion actuale sunt structuri bidimensionale, acest detaliu fiind și una din cauzele limitărilor ratelor de transfer energetic sau a capacității de stocare. Bateria concepută de americani folosește însă structuri tridimensionale atât pentru anod, cât și pentru catod, mărind astfel suprafața utilă a acestora într-o măsură atât de mare încât cercetătorii afirmă ca aceasta va fi de 2000 de ori mai puternică și se va putea încărca de 1000 de ori mai repede decât un model Li-Ion standard.
Cercetătorii americani au pus la punct o tehnologie nouă pentru fabricarea acestor electrozi, aceasta implicând acoperirea galvanică a unor matrițe fabricate din polistiren cu o structură din nichel, și apoi acoperirea acestui substrat metalic cu un aliaj de nichel și staniu, în cazul anodului, și oxid de mangan, în cazul catodului. Rezultatul este o pereche de electrozi poroși cu o suprafață net superioară celei oferite de structurile bidimensionale din grafit și săruri de litiu, folosite în mod curent.
Electrozii bateriilor Li-Ion actuale sunt structuri bidimensionale, acest detaliu fiind și una din cauzele limitărilor ratelor de transfer energetic sau a capacității de stocare. Bateria concepută de americani folosește însă structuri tridimensionale atât pentru anod, cât și pentru catod, mărind astfel suprafața utilă a acestora într-o măsură atât de mare încât cercetătorii afirmă ca aceasta va fi de 2000 de ori mai puternică și se va putea încărca de 1000 de ori mai repede decât un model Li-Ion standard.
Cercetătorii americani au pus la punct o tehnologie nouă pentru fabricarea acestor electrozi, aceasta implicând acoperirea galvanică a unor matrițe fabricate din polistiren cu o structură din nichel, și apoi acoperirea acestui substrat metalic cu un aliaj de nichel și staniu, în cazul anodului, și oxid de mangan, în cazul catodului. Rezultatul este o pereche de electrozi poroși cu o suprafață net superioară celei oferite de structurile bidimensionale din grafit și săruri de litiu, folosite în mod curent.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 03 Iunie 2013
Luni, 03 Iunie 2013
Luni, 03 Iunie 2013
Luni, 03 Iunie 2013
Luni, 27 Mai 2013
Luni, 27 Mai 2013
Luni, 27 Mai 2013
Luni, 27 Mai 2013
Luni, 27 Mai 2013
Luni, 27 Mai 2013