X
X
Mai multe ştiri online:

Cum să-ți ridici singur moralul, la muncă

Ştire online publicată Vineri, 29 August 2014. Autor: Cuget Liber Online.
Nu în fiecare zi poți fi în cea mai bună formă, la locul de muncă. De exemplu, potrivit Ascent.group.eu, mulți angajați se plâng că sunt perioade în care ar face orice, numa să muncească mai puțin. Pun problema în acești termeni, chiar dacă sunt conștienți că întârzie cu termenele-limită sau că lipsa de entuziasm se poate observa de către șefi, care nu vor fi foarte încântați. Experții în resurse umane spun că, într-o astfel de stare, trebuie să apelați la diverse metode de automotivare. "Pentru a evita sau minimiza perioadele când motivarea nu este la maximum, trebuie să știți clar ce obiective aveți. Este necesar să aveți răspunsuri corecte și complete la întrebări precum «Pentru ce lucrați?», «Ce vreți să realizați de fapt?». Atunci când apar astfel de mici momente, amintiți-va de aceste obiective", spune Cristina Dumitru, training consultant la VON Consulting.


Tu ești pe primul plan

De mare ajutor poate să fie și recompensă personală. De pildă, puteți să spuneți: "Dacă termin proiectul la timp, mă duc la film!". "Vă ajută, de asemenea, să vă cumpărați sau să vă promiteți ceva dacă duceți la bun sfârșit ziua care momentan pare gri!", adaugă Cristina Dumitru. De un real folos, consideră specialista, sunt și oamenii optimiști din jurul dumneavoastră, așa că este indicat să le căutați compania. "O discuție cu ei va poate impulsiona. Practic, puteți «fura» un pic din energia lor și din buna dispoziție", recomandă aceeași specialistă.


Căutați noul!

Absența chefului de muncă este dată, de regulă, de instalarea rutinei. De aceea este foarte bine să încercați să scăpați de ea cât mai repede posibil. Cum? "Căutați noi moduri de a va desfășura activitatea. Încercați să găsiți soluții inovative la probleme, în funcție de jobul pe care-l aveți. De exemplu, dacă lucrați în recrutare, puteți schimba procedura prin introducerea unor chestionare noi de evaluare sau prin schimbarea întrebărilor din interviu. Dacă sunteți secretară, vă puteți schimba formularea pe care o folosiți când răspundeți la telefon", sugerează Dina Țarălungă, consultant la compania de resurse umane Ascent Group. 


Ieșiți la o mică plimbare

În zilele fără chef de muncă este bine să contrabalansați activitatea de la serviciu cu ceva care vă face reală plăcere. Încercați să luați o pauză și să nu vă mai gândiți la ce aveți de făcut. Plimbați-vă prin parc, beți o cafea. În felul acesta, creați un echilibru între extreme sau între activitățile pe care le faceți întotdeauna cu plăcere și cele pe care "trebuie" să le faceți. Se va atenua, astfel, tensiunea psihologică rezultată din acel "trebuie" și cheful de muncă va reveni, în cele din urmă.



Distribuie :

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.241 secunde