Copiii care fac mișcare își fac temele mai ușor
Articole de la același autor
Ce trebuie să știi despre anestezia generală la copii
09 Iunie 2012
Cum îi putem proteja pe cei mici de razele ultraviolete
09 Iunie 2012
Cât de bune sunt afinele pentru sănătatea copilului tău
09 Iunie 2012
Cum să gătești crochete cu ton
07 Iulie 2012
Oamenii de știință au descoperit că elevii care au activități fizice periodice și fac mișcare sunt mai eficienți când își rezolvă temele. Studii mai vechi au demonstrat deja că prin practicarea unei activități fizice, creierul se pregătește mai bine pentru o sarcină intelectuală. Dacă până acum, cercetările asupra binefacerilor mișcării asupra funcționării creierului s-au concentrat pe adulți și în special pe vârstnici, o echipă de la Universitatea din Montreal s-a ocupat recent și de copii.
În cadrul unui prim experiment, cercetătorii au efec-tuat electroencefalograme la aproximativ zece băieți de la 9 la 11 ani înainte și după o ședință de o jumătate de oră de mers pe bicicleta stațio-nară, în ritm moderat. "Am observat creșterea undelor rapide, ca la trezirea din somn, fenomenul durând câ-teva zeci de minute", spune unul din autorii studiului. De asemenea, în urma unui al doilea test, aproximativ 30 de băieți și fete între 8 și 11 ani au mers și ei pe bicicleta staționară și au fost supuși apoi unui exercițiu de memorare, activitatea lor cerebrală înregistrând o activitate cres-cută. Efectul imediat al activității fizice s-ar explica prin schimbări în metabolismul neurotransmi-țătorilor, care se traduc printr-o accentuare a capacităților de atenție și învățare.
În cadrul unui prim experiment, cercetătorii au efec-tuat electroencefalograme la aproximativ zece băieți de la 9 la 11 ani înainte și după o ședință de o jumătate de oră de mers pe bicicleta stațio-nară, în ritm moderat. "Am observat creșterea undelor rapide, ca la trezirea din somn, fenomenul durând câ-teva zeci de minute", spune unul din autorii studiului. De asemenea, în urma unui al doilea test, aproximativ 30 de băieți și fete între 8 și 11 ani au mers și ei pe bicicleta staționară și au fost supuși apoi unui exercițiu de memorare, activitatea lor cerebrală înregistrând o activitate cres-cută. Efectul imediat al activității fizice s-ar explica prin schimbări în metabolismul neurotransmi-țătorilor, care se traduc printr-o accentuare a capacităților de atenție și învățare.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Sâmbătă, 14 Iulie 2012
Sâmbătă, 14 Iulie 2012
Sâmbătă, 14 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Sâmbătă, 07 Iulie 2012