Zilnic mai cad directori la concurs. Cum justifică ministerul alcătuirea testului grilă

1076
5
Zilnic mai cad directori la concurs. Cum justifică ministerul alcătuirea testului grilă - zilniccad-1477324819.jpg
Până ieri, la închiderea ediției, județul Constanța înregistra 50 de candidați picați la concursul pentru funcția de director, celor 30 de respinși la proba scrisă alăturându-li-se alți 20 la evaluarea CV-ului.

Între timp, Ministerul Educației a considerat oportun să ofere lămuriri cu privire la neînțelegerile și nemulțumirile candidaților cu privire la proba scrisă a concursului, care a constat într-un test grilă.

1. Testul nu reprezintă o evaluare psihologică. Acesta a fost elaborat de specialiști în științe cognitive și în științele educației și a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între diferite stiluri și modele manageriale, capacitatea de înțelegere și asumare a rolului unui manager la nivelul unei instituții școlare, capacitatea de a distinge între esențial și secundar, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc.

2. La nivel de concept, testul-grilă valorifică avantajele unei probe scrise printr-un nivel ridicat de obiectivitate, transparență în evaluare și operativitate în administrare.

3. Asimilarea acestui test cu unul de factură psihologică este o eroare involuntară sau deliberată de optică. Nici modul în care a fost construit, nici formula de evaluare, respectiv utilizarea rezultatului nu au vizat generarea unui profil psihologic al candidatului. Obiectivul urmărit a fost testarea abilităților menționate anterior pe baza unui scor/punctaj conform evaluării pe baza baremului.

4. Itemii de evaluare a abilităților cognitive care provin din teste standardizate cunoscute și consacrate au fost utilizați pe baza acordului scris al deținătorilor drepturilor de autor.

5. Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitățile de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite capa-citatea de memorare mecanică a unor informații din resursele bibliografice indicate.

Comentează știrea

geta
24 octombrie 2016
adevarul

Vorbim de proba CV, nu de proba scrisa!! Nu este posibil sa pici la CV, cu documentele in mana ca nu sunt pe platforma!! O mare prostie! Pici oameni care nu au documentele justificative. Despre asta vorbim!

profesor
24 octombrie 2016
geta

Ce director vrei sa fii daca nu stii sa-ti pui hartiile ???? cum poti tu sa ai grija de noi si de copii si de scoala daca nu ai fost in stare sa pui hartii ?

dinu
25 octombrie 2016
george

toti candidatii au avut suficient timp sa incarce documentele si, ulterior, sa le descarce si sa le verifice. Fiecare document putea fi incarcat cu un nume clar astfel incat oricine sa poata verifica ce documente sunt pe platforma. Toata lumea isi poate face un CV dar daca nu indeplineai conditiile din metodologie... nu poti sa iei concursul.

director
25 octombrie 2016
frauda

Cum va explicati ca tuturor directorilor din tara li s-a punctat licenta , la studii aprofundate, numai la Constanta NU!!!....iar din platforma au disparut, subit, fisiere .....daca Ministerul a admis dosarul pentru examenul National , dosar care cuprindea CV-UL care este explicatia ca la noi( Constanta) a fost depunctat? ESTE CIUDAT, NU....!? sper ca cineva sa raspunda de aceasta nedreptate!

maria
25 octombrie 2016
pt director

daca ai fi scos opisul la sfarsit, dupa ce incarcai documentele, aveai o dovada ca au disparut fisiere. Totul era sa citesti instructiunile. Licenta este atunci cand primesti acea diploma in urma absolvirii unei facultati. Este normal sa nu intre la categoria studii aprofundate...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2559 secunde