Proiectul "Să învățăm să ne jucăm"

Voluntariatul influențează viitorul elevilor

832
1
Voluntariatul influențează viitorul elevilor - 1scoala7-1350319894.jpg

Articole de la același autor

Plecând de la trista constatare că elevii sunt "înlănțuiți" de calculator și televizor și că în pauze habar n-au să se mai joace, în urmă cu doi ani, la Școala nr. 16 din Con-stanța, prof. psiholog Daniela Ghițoiu ne invita la o lansare inedită a unui proiect național. "Să învățăm să ne jucăm" își propunea să le redea copilăria celor mici și nu numai. 


Iată că proiectul s-a dovedit extrem de viabil și, week-end-ul trecut, Școala Gimna-zială nr. 7 "Remus Opreanu" Constanța a găzduit cursul de formare animatori, nivel debutant, organizat de Asociația Grupurilor Locale de Tineret (AGLT). 54 de elevi din șase licee și școli constănțene: Colegiul Național Mircea cel Bătrân, Colegiul Național "Mihai Eminescu", Liceul Teoretic "Ovidius" și școlile gimnaziale nr. 7 "Remus Opreanu", nr. 11 "Dr. Constantin Angelescu" și nr. 18 "Jean Bart" și-au dorit să participe la primul pas într-o aventură ce se anunță minunată. Timp de două zile, sub îndrumarea aceluiași inimos coordonator național prof. psiholog Daniela Ghițoiu și a prof. Corina Cușa, catedra de limba română, elevii constănțeni au învățat de la trainerii lor să comunice, să lucreze în echipă, să stabilească și să respecte reguli și, nu în ultimul rând, să-și petreacă timpul liber într-o manieră activ-participativă, devenind astfel voluntari în cadrul organizațiilor școlilor din care provin.

Prof. Ingrid Rădulescu, directorul Școlii Gimnaziale nr. 7 "Remus Opreanu": "Consider că acest proiect este o modalitate extraordinară de a-i cuprinde pe copii și adolescenți în activități de voluntariat și de petrecere a timpului liber. Odată cu acest curs de formare, ne completăm echipa de voluntari cu încă șapte elevi din școala noastră, care se adaugă celor 18, formați la sfârșitul anului trecut".

"Este cea mai mare împlinire a noastră!"

Ieri dimineață, participanții au coordonat propria lor activitate de joacă la clasele mici din școala-gazdă, sub ochii trainerilor care nu sunt cu mult mai mari decât… ucenicii.

Unul dintre traineri este Raluca Mareș, clasa a X-a, care ne-a declarat că tocmai voluntariatul la Asociația Grupurilor Locale de Tineret a influențat-o să aleagă profilul pedagogic al Colegiul Pedagogic "Constantin Brătescu". "Îmi doream foarte mult în clasa a VIII-a să fac parte dintr-un ong, să fiu voluntar și să ajut oameni. Voluntarii au fost mereu un model pentru mine, pentru că au schim-bat percepția tinerilor din zilele noastre. Când am intrat în AGLT mi-am propus să ajut oameni, să formez și să influențez persoanele din jurul meu".

Iulia Panait, clasa a X-a, Colegiul Național "Mircea cel Bătrân": "Pe parcurs, activând în cadrul AGLT am realizat că voluntariatul are puterea de a schimba oameni în bine. Acum, ajunsă la stadiul de trainer local, având posibilitatea de a ține cursuri, mi-am dat seama că pot avea un impact asupra oamenilor cu care intru în contact. E foarte satisfăcător să realizezi că ai lăsat ceva în urmă și că ai însemnat ceva în rutina lui zilnică. Ne gândim că noi pentru partici-panți însemnăm la fel de mult cum au fost trainerii noștri pentru noi".

Claudia Stănescu, clasa a XII-a, Liceul "George Călinescu, a descoperit în urmă cu un an voluntariatul în cadrul AGLT și e foarte fericită că s-a întâmplat. "Dispunem de niște jocuri și niște modalități de a-i implica pe copii în tot felul de activități care în școli nu există și nu sunt abordate de către profesori, iar cei mici reacționează mult mai bine la jocurile și explicațiile pe care le oferim, decât metodele stricte și pedagogice. Și aceasta pentru că îi lăsăm să se exprime liber fără să le fie teamă că cineva le va spune «NU, nu e bine așa cum ai făcut tu!». Toată lumea face bine în felul ei! Faptul că am ajuns traineri este cea mai mare împlinire a noastră".

Le-am întrebat dacă nu li se pare anormal să-i învețe pe copii să se joace. "Noi ne folosim pe noi foarte mult. Ne exemplificăm, ne jucăm cu ei după ce le explicăm fără a folosi tabla, hârtie sau stilou. Scopul nostru principal este ca în pauze copiii să ajungă să se joace între ei și să nu se mai bată. Prea mulți uită din cauza calculatorului", afirma Iulia. Iar Claudia a adăugat: "M-am simțit pregătită să le predau un curs din nimic folosindu-mă pe mine drept material". "Prin joc încercăm să-i ajutăm să se dezvolte ca oameni, să fie mai buni, pregătiți pentru viață, să fie flexibili", declara Iulia.

Încă o dovadă a faptului că proiectul "Să învățăm să ne jucăm" are succes e și faptul că învățătoarele de la clasa pregătitoare s-au arătat foarte interesate de cele predate.


Comentează știrea

admirator
16 octombrie 2012
apreciere

Laudabila initiativa dnei psiholog de la CJRAE Constanta. Felicitari!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 06 Octombrie 2012
Stire din Cultură-Educație : Ieri - elevi, azi - profesori
Joi, 27 Septembrie 2012
Stire din Cultură-Educație : Ei iubesc studiul limbilor străine
Luni, 15 Octombrie 2012
Stire din Actual : Elev înjunghiat în fața școlii
Pagina a fost generata in 0.3818 secunde