Vasile Dîncu: Ar trebui să nu punem un ministru care nu se pricepe, şi să nu-l schimbăm foarte des

393
Vasile Dîncu: Ar trebui să nu punem un ministru care nu se pricepe, şi să nu-l schimbăm foarte des - 1-1604510977.jpg

Articole recomandate

Alocarea a 6% din PIB pentru educaţie trebuie să fie principala "luptă politică", a declarat miercuri preşedintele Consiliului Naţional al PSD, Vasile Dîncu, care a apreciat că nu ar trebui pus un ministru care nu se pricepe în acest domeniu şi nici schimbat prea des, informează Agerpres.


"Sunt sceptic că putem să facem ceva dacă nu vom transforma educaţia într-un crez, aşa cum spunea Mircea Miclea. Degeaba facem o listă de cumpărături sau o listă de proceduri. Eu cred că ar trebui să spunem mai degrabă ce să nu facem - să nu punem un ministru care nu se pricepe, şi să nu-l schimbăm foarte des. De asemenea, să nu schimbam - de 65 de ori a fost schimbată până acum Legea învăţământului - este prea mult în 30 de ani pentru continuitate. (...) Alocarea a 6% din PIB pentru educaţie trebuie să fie principala noastră luptă politică", a declarat Dîncu la Conferinţa "Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate".


În ceea ce priveşte educaţia timpurie, Dîncu a afirmat că sistemul trebuie regândit şi a adăugat că a elaborat, împreună cu specialişti din PSD, o strategie naţională privind acest domeniu.


"În primul rând, este o constatare pe care o fac psihologii: zâmbetul copilului, râsul natural dispare între 7 şi 8 ani, când sistemul a înfrânt. Ăsta e rezultatul educaţiei timpurii la noi în acest moment. Ar trebui să regândim întreg sistemul. În primul rând, ar trebui făcută o diagnoză a sistemului. În proiectul PSD avem 1.750 de creşe şi unităţi after school. (...) În al doilea rând, nu trebuie oprită şcoala nici în condiţiile pandemiei", a spus Dîncu.


Referindu-se la fondurile europene, Vasile Dîncu a afirmat că "viitorul guvern ar trebui să auditeze ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani" cu fondurile alocate pentru educaţie, "pentru că s-au cheltuit zeci de milioane, sute de milioane în fiecare an şi aceşti bani nu-şi văd o eficienţă".


"Tema echităţii este primul pas către educaţie (...), aceasta este cea mai mare problemă în România. Politicienii ştiu, miniştri care vin ştiu şi n-au făcut prea mare lucru ca sa dispară inechitatea fundamentală din sistem. De fapt, noi înregistrăm ultimul loc şi în Europa - ca ţară avem cel mai prost indicator privind echitatea socială, suntem pe ultimul loc. (...) Ar trebui refăcut sistemul de burse din România, ar trebui să nu fie simbolice, cum sunt în multe situaţii, şi să aibă cu adevărat eficienţă", a mai spus sociologul.


În ceea ce priveşte învăţământul dual, Dîncu este de părere că trebuie lăsată iniţiativa comunităţilor locale.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.5355 secunde