Unități de învățământ experimentale, pentru un nou stil de educație

Miercuri, 27 Mai 2020
191
Mai multe unități de învățământ din țară ar putea deveni școli pilot sau școli experimentale ori de aplicație pentru metode noi de învățare și predare, programe noi și profesori moderni.

Ministerul Educației și Cercetării a lansat în consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.

"Aceste unități de învățământ vor face parte din sistemul național de învățământ și au ca scop testarea unor noi modele curriculare și de carieră didactică. În urma amplei consultări, «România Educată», derulată timp de doi ani (2016 - 2018) sub egida Președintelui României, au rezultat o viziune și o strategie pentru educația românească în orizontul anului 2030, în raport cu care Guvernul României își asumă acest proiect esențial pentru educație sustenabilă și competitivă la nivel global.

În prezent, problemele identificate la nivelul învățământului preuniversitar sunt legate de lipsa descentralizării deciziei, de birocratizare și de lipsa implicării în decizie a beneficiarilor direcți și indirecți ai educației", explică ministrul Educației, Monica Anisie.

Nicio școală nu va fi obligată să participe la pilotare, o condiție esențială pentru a face parte din program fiind anunțarea intenției unității de învățământ, în urma hotărârii Consiliului de administrație și doar după avizul Consiliului profesoral, al Consiliului școlar al elevilor și al Consiliului reprezentativ al părinților.

Lista unităților-pilot va fi aprobată până la data de 1 iulie 2020, în așa fel încât părinții elevilor care ar urma să studieze pe un model curricular pilot vor putea lua decizia în cunoștință de cauză, fiind astfel respectată nevoia de predictibilitate a beneficiarilor. 



Pagina a fost generata in 0.3827 secunde