Trei sferturi din părinţi, preocupaţi de dezvoltarea inteligenţei copilului

Marţi, 24 Noiembrie 2020
131
Trei sferturi din părinţi pun pe primul plan dezvoltarea inteligenţei socio-emoţionale a copilului, iar mai mult de jumătate sunt interesaţi de antrenarea gândirii critice şi stimularea creativităţii celor mici.



Acestea sunt rezultatele unui sondaj de opinie realizat de Shakespeare School în rândul participanţilor la conferinţa online „Cele şase elemente ale succesului. Cum pot deveni copiii Campioni la viaţă?”, la care au participat peste 300 de părinţi şi profesori din toată ţara. Potrivit specialiştilor, sunt şase elemente care conduc la succesul copiilor în viaţa şcolară, socială, profesională şi personală. Primul dintre acestea este inteligenţa socio-emoţională, care îi ajută pe copii să înveţe într-un mod plăcut şi eficient, gestionându-şi cu succes teama de eşec, de examene, de teste, precum şi alte anxietăţi. Cel de-al doilea element este stima de sine, care ajută copiii să îşi folosească la capacitate maximă abilităţile şi cunoştinţele. Creativitatea, de asemenea, este o componentă cu un rol primordial pentru viitor, care se poate „cultiva”. Comunicarea şi colaborarea sunt abilităţi necesare copiilor pentru a se adapta cerinţelor educaţionale ale secolului 21. În plus, gândirea critică este esenţială pentru analiza pertinentă a datelor şi situaţiilor, căci ne ajută să facem faţă situaţiilor de zi cu zi. Un alt element se referă la avea un stil de viaţă care să ne provoace permanent gândirea şi mintea, acest lucru având beneficii pe termen lung asupra sănătăţii emoţionale şi fizice.


Specialiştii mai spun că succesul în această perioadă dificilă este reprezentat de cultivarea unor abilităţi precum gestionarea emoţiilor, luarea de decizii importante, rezilienţa, abilitatea de a înţelege şi a empatiza. De asemenea, antrenarea comunicării, colaborării, creativităţii şi gândirii critice conduc la formarea unor copii campioni la viaţă.



Pagina a fost generata in 0.254 secunde