Subiecte rupte de realitate la proba A a Bacalaureatului 2012

1062
Subiecte rupte de realitate la proba A a Bacalaureatului 2012 - probaa7-1339611316.jpg

Articole de la același autor

Din cele 52 de centre de evaluare constănțene în care s-a susținut prima probă a examenului de Bacalaureat 2012, în șase evaluarea a luat sfârșit într-o singură zi, pe 11 iunie. În schimb, în 23 de licee a continuat și ieri evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română.

Dând dovadă de maturitate, candidații de anul acesta consideră inutilă această probă de bacalaureat care nu influențează cu nimic nota de final și nici nu-i ajută mare lucru, primind drept "recompensă" calificative.
Pe de altă parte, profesorii cu care am stat de vorbă ne-au declarat că au existat prea multe subiecte care nu par relevante pentru o probă de comunicare.
"Subiectele mi s-au părut mai dificile față de cele de anul trecut. Am nimerit în cele două zile de evaluare foarte multe texte memorialistice și epistolare. E posibil să fi fost o întâmplare, dar acest gen de abordare nu mi se pare relevant pentru o probă de comunicare. În schimb, elevii au dovedit că sunt extraordinar de ancorați în realitate, în ceea ce vor să facă pe viitor. Doar că au reclamat folosirea multor neologisme. Și a unor cuvinte gen «paideia» care presupun dezvoltarea filosofiei și a legăturii dintre știință și natură, un pic cam departe de ceea ce-și propune această probă", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Carmen Kaminschi, de la Liceul Teoretic "Decebal".
De aceeași părere a fost și prof. Mădălina Halibei, de la Liceul cu Program Sportiv "Nicolae Rotaru": "Față de anul trecut, subiectele au fost construite în aceeași manieră și cu aceleași cerințe. În schimb, elevii s-au plâns de faptul că au fost, în bună parte, texte de graniță, respectiv de tip memorialistic, epistolar, jurnal chiar. Și mai puțin texte mai accesibile și mai ancorate în realitatea cotidiană".
La Liceul Internațional de Informatică, ieri au fost afișate rezultatele probei A. Din cei 56 de candidați, doi au obținut calificativul "avansat", restul de 54 având competențe de nivel "experimentat". Poate pentru că instituția pe care o reprezintă aparține învățământului privat, cu cerințe de alt ordin, indiscutabil mai restrictive, prof. Alina Mihalache este de părere că subiectele de anul acesta au fost de nivel mediu, ușor descifrabile, care au vizat însușirea conceptelor de comunicare, operaționale, vizând relația emițător-receptor: "Textele argumentative au fost adaptate la viața socială și culturală. De pildă, rolul filmului și rolul teatrului în devenirea omului sau pasiunea cititului în copilărie. Surprinzătoare a fost introducerea de texte de lege, spre exemplu din «Drepturile angajatului în societatea actuală», pe care elevii le-au comentat. În ansamblu, au avut de-a face cu trimiteri la cultura generală acumulată în cei patru ani și nu neapărat la autori canonici studiați în anii de liceu".

La Constanța, din cei 7.256 de candidați înscriși, 1.492 au avut proba recunoscută din seriile anterioare, iar restul de 5.664 erau așteptați să o susțină în calitate de proaspăt absolvenți. Din aceștia, s-au prezentat în cele trei zile de probe un număr de 5.297. Proba A se încheie și cu un trist record, respectiv eliminarea unui elev de la seralul Colegiului Tehnic Energetic, din cauza faptului că deținea un telefon mobil în sala de examen.
Următoarea probă a bacalaureatului este programată în perioada 13 - 15 iunie: proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (proba B), respectiv la turcă, în cazul județului nostru absolvenți de la Colegiul "Kemal Ataturk" din Medgidia.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5599 secunde