Școlile din mediul rural sunt mai dotate decât cele din orașe

299
Școlile din mediul rural sunt mai dotate decât cele din orașe - fotoprintfondscoliledinmediulrur-1570824590.jpg

Articole de la același autor

Fie pentru că nu se bazează pe părinți, fie pentru că vor să asigure copiilor toate condițiile pentru a învăța și a-și crea un viitor, multe din primăriile de la sate și comune au bugete consistente dedicate grădinițelor, școlilor, liceelor pe care le administrează. La orașe, însă, mulți primari încă se mai bazează pe părinți, care vin cu bani de acasă pentru cele trebuincioase școlilor.


Autoritățile locale din mediul rural sunt mai preocupate de condițiile din unitățile de învățământ pe care le administrează decât cele din marile orașe ale județului. Aceasta reiese din cel mai recent studiu realizat de Asociația Elevilor din Constanța privind indexul la educație al elevilor din județul Constanța. Studiul a fost realizat pe parcursul anului școlar 2018 - 2019, cu sprijinul organizației Salvați Copiii.


"Scopul principal al studiului este să aducă spre atenția publică gradul și modul în care autoritățile locale din județul Constanța își respectă obligațiile legale pe care le au în ceea ce privește facilitarea accesului echitabil, gratuit și universal la educație. Ne dorim ca, prin intermediul acestui studiu, primăriile care nu alocau suficiente fonduri anterior, să își schimbe modul de abordare a investițiilor în educație", a explicat Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.


Totuși, în urma datelor obținute direct de la primării, se poate observa o îmbunătățire a situației unităților administrativ teritoriale și gradului în care acestea se implică în educație. Din păcate, nu toate autoritățile locale au luat în serios studiul elevilor, unele nici nu au vrut să le dea numere de înregistrare la solicitările în scris, altele au refuzat să le ofere informații, deși acestea ar trebui să fie publice, sau le-au dat numai o parte din datele cerute. "Din 70 de localități, 63 de unități administrativ teritoriale au răspuns la solicitările noastre. Primăriile Pecineaga și Ghindărești au refuzat să ne dea date, iar alte trei primării ne-au dat răspunsuri lacunare, refuzând să ne ofere o imagine detaliată asupra modului în care acestea asigură accesul la educație. Este vorba despre comuna Nicolae Bălcescu, comuna Topraisar și municipiul Constanța. În cazul municipiului Constanța, situația se repetă, anul trecut existând aceeași problemă în care autoritățile locale ne-au oferit doar o parte din informații, redirecționându-ne către unitățile de învățământ", a declarat Roxana Ioana Șerban, vicepreședinte al Asociației Elevilor din Constanța.


Burse și o masă caldă pentru elevi
Criteriile care au stat la baza realizării studiului fac referire la alocarea de fonduri pentru investiții și reparații capitale, acordarea de burse elevilor și cuantumul acestora, asigurarea pazei unităților de învățământ, aceasta fiind o obligație a autorităților locale, asigurarea de subvenții pentru internate și cantine școlare. "Am mai avut alți doi indicatori, acela de a asigura participarea la diferite concursuri și activități recreative și asigurarea de alte facilități.


Așa am aflat, de exemplu, că, autoritățile din orașul Techirghiol, deși nu au internate și cantine școlare în raza localității, totuși, pentru a preveni abandonarea școlii, derulează un proiect social prin care asigură o masă caldă elevilor aflați în risc. Comuna Peștera a fost localitatea care ne-a surprins cel mai mult, întrucât aceasta a urcat în clasament față de anul trecut de pe locul 12 pe primul loc. De asemenea, municipiul Mangalia a înregistrat o creștere semnificativă față de anul trecut", a mai spus vicepreședintele AEC.


Potrivit acestuia, comunele Ciobanu și Ostrov s-au situat la coada clasamentului, având un scor de un punct, reprezentând punctajul obținut din asigurarea cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii. "În rest, ele nu asigură pază, nu acordă burse elevilor, nu asigură alte facilități, nu acordă subvenții pentru cantină sau internate școlare și nu au derulat proiecte de investiții, nici nu au alocat fonduri pentru astfel de lucrări", a completat Roxana Șerban.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5019 secunde