Școala de acasă. Ce spun profesorii constănțeni despre predarea online

Joi, 19 Martie 2020
2170
De câteva zile, elevii au trecut în mediul de învățare online. Înarmați cu căști, stând cuminței în fața calculatoarelor de acasă, ei se află mereu în contact cu cadrele didactice, care încearcă să le predea lecții noi, să le explice diferite probleme, pentru ca în momentul în care își vor relua cursurile, să fie mai puțină materie de recuperat.



Unitățile de învățământ de pe raza județului Constanța au recurs la modalitatea de lucru online, din cauza pandemiei de coronavirus. Sunt, însă, copiii receptivi? S-au obișnuit, s-au adaptat noului sistem, trag chiulul? I-am întrebat pe profesorii și directorii constănțeni cum decurge această activitate în unitățile școlare în care își desfășoară activitatea.

Directorul Colegiului Național "Constantin Brătescu", prof. Ana Maria Ciobotaru, ne-a declarat că, în ceea ce privește predarea-învățarea online, aceasta este o soluție de moment, dat fiind contextul actual, dar care nu poate substitui procesul clasic.

"Elevii sunt receptivi. Se lucrează zilnic. Modalitățile prin care se asigură învățarea la distanță, de către colegii mei, sunt: comunicare și materiale transmise prin Whatsapp, Telegram, Google Classroom, prin aplicația Microsoft Teams, aplicația ASQ, aplicația ZOOM, mail și Skype. De asemenea, se utilizează manuale și fișe online. Elevii au de pregătit diverse teme, referate. Mulți dintre colegi folosesc, de asemenea, și modalitatea de comunicare pusă la dispoziție prin proiectul național «CRED»", ne-a declarat prof. Ana Maria Ciobotaru.

Prof. Iris Sarchizian, directorul Școlii nr. 38 "Dimitrie Cantemir", afirmă că elevii au primit cu mare bucurie această modalitate de predare-evaluare și chiar așteaptă cu interes să vadă cum se vor descurca la fiecare materie. Părerea sa este că, în acest fel, ne digitalizăm învățământul, chiar dacă este... de nevoie. "Era momentul unei schimbări. Din păcate, s-a produs forțat cu această epidemie", a completat cadrul didactic.

Și la Liceul Tehnologic Crucea s-a recurs la această metodă de învățare, dar aici există o problemă, în sensul că sunt elevi care nu au acces la internet, iar alții nu au posibilitatea de a se conecta.

"Noi ne străduim pe Whatsapp, cu fișe de lucru, dar sunt bune și manualele și auxiliarele, caietele de lucru sau culegerile pentru cei mari", ne-a declarat directorul unității, prof. Mariana Dincă.

Tehnologia asigură o comunicare elegantă

La Liceul Economic "Virgil Madgearu", prof. Camelia Marcu susține că elevii primesc suporturi de curs pe internet și se văd pe aplicația Webex.

"Fiecare profesor ține legătura cu dirigintele, află care sunt cei ce nu au conectare net, iar îndrumarea lucrărilor pentru realizarea temelor de atestat se face tot on-line. Grație tehnologiei, comunicăm elegant online, iar elevii sunt foarte implicați, par că ar face orice numai să nu audă că îngheață anul! Deci, se dovedește că sistemul de învățare la distanță este funcțional", a declarat prof. Camelia Marcu.

Directorul Liceului Energetic Constanța, prof. Claudia Nițu, a precizat că, din fericire, în instituție se folosește un astfel de sistem de aproximativ șapte ani.

"Avem de la Google, aplicația G suit for Education, gratuită. Chiar adresele noastre de serviciu, cele cu @ctenergetic.ro, sunt tot de la Google (sunt gmail, de fapt), cu capacitate de stocare nelimitată. Copiii noștri folosesc Google Classroom în mod curent. Am profesori care folosesc și alte aplicații online. Copiii sunt încântați, le folosesc cu plăcere", a mai spus aceasta.

Și la Școala Gimnazială nr. 29 "Mihai Viteazul" se lucrează tot de acasă. Directorul unității de învățământ, prof. Ion Denys Ciorogaru, susține că se încearcă să se lucreze unitar.

"Inițial, am lucrat fiecare pe platforme diferite, dar acum implementăm Google classroom institutional. În ceea ce-i privește pe elevi, sunt deschiși, ne simt lipsa și chiar ne spun că mai bine era la școală", a declarat profesorul Ciorogaru. 



Pagina a fost generata in 0.3722 secunde