SCHIMBĂRI IMPORTANTE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT. Iată ce pregătește Ministerul Educației
Articole recomandate
Costineștiul dă tonul la distracție! Peste 5000 de turiști sunt așteptați în acest weekend pe litoral
26 Aprilie 2024
Elevii intră de vineri în vacanţă, după finalizarea cursurilor
26 Aprilie 2024
Constanța, gazda Olimpiadei Naționale de Geografie
26 Aprilie 2024
Șase clădiri emblematice ale Constanței vor fi iluminate arhitectural timp de o lună
26 Aprilie 2024
Anunț important din partea Teatrului ”Căluțul de Mare”
26 Aprilie 2024
Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică, până în 6 decembrie, un proiect de Ordin cadru privind "interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar", precizând că "prevenirea și eliminarea acestor fenomene constituie o condiție imperativă pentru implementarea principiilor școlii incluzive".
Potrivit proiectului Ministerului Educației, inspectoratele școlare județene și unitățile de învățământ preuniversitar din România vor promova cu prioritate principiile școlii incluzive, adică acea școală prietenoasă care valorifică diversitatea socio-etno-culturală. "O școală în care toți copiii sunt respectați și integrați fără discriminare și fără excludere generate de originea etnică sau de limba maternă, dizabilitate sau cerințe educaționale speciale, statutul socio-economic al familiilor, mediul de rezidență sau performanțele școlare ale beneficarilor primari ai educației", spune Ministerul Educației.
Documentul aduce noutăți în ceea ce privește cadrul legal pentru "prevenirea eficientă a segregării școlare", extinzând sfera criteriilor în baza cărora segregarea școlară va fi interzisă. Astfel, pe lângă criteriul etnic, sunt incluse și criteriul dizabilității/al cerințelor educaționale speciale, criteriul statutului socio-economic al familiilor, criteriul mediului de rezidență și cel al performanțelor școlare ale beneficiarilor primari ai educației.
De asemenea, sunt prevăzute obligații legale pentru diferitele structuri din sistemul de educație și sancțiuni pentru neîndeplinirea acestor obligații.
Proiectul se referă și la viitoarei Comisii Naționale pentru Desegregare și Incluziune, precum și la "relațiile funcționale dintre comisie, minister, inspectorate școlare județene și comisiile școlare permanente pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității".
Documentul cuprinde și definițiile segregării școlare pentru fiecare criteriu în parte și stabilește cadrul normativ care pemite unităților de învățământ preuniversitar "să asigure per ansamblu, în cadrul spațiilor (acolo unde unitatea de învățământ își desfășoară activitatea în mai multe clădiri) sau în cadrul grupelor/claselor de același nivel, reflectarea echitabilă a diversității etnice, sociale și culturale a comunității în care se află și oferă contexte incluzive de învățare pentru fiecare elevă sau elev din comunitate".
Potrivit proiectului Ministerului Educației, inspectoratele școlare județene și unitățile de învățământ preuniversitar din România vor promova cu prioritate principiile școlii incluzive, adică acea școală prietenoasă care valorifică diversitatea socio-etno-culturală. "O școală în care toți copiii sunt respectați și integrați fără discriminare și fără excludere generate de originea etnică sau de limba maternă, dizabilitate sau cerințe educaționale speciale, statutul socio-economic al familiilor, mediul de rezidență sau performanțele școlare ale beneficarilor primari ai educației", spune Ministerul Educației.
Documentul aduce noutăți în ceea ce privește cadrul legal pentru "prevenirea eficientă a segregării școlare", extinzând sfera criteriilor în baza cărora segregarea școlară va fi interzisă. Astfel, pe lângă criteriul etnic, sunt incluse și criteriul dizabilității/al cerințelor educaționale speciale, criteriul statutului socio-economic al familiilor, criteriul mediului de rezidență și cel al performanțelor școlare ale beneficiarilor primari ai educației.
De asemenea, sunt prevăzute obligații legale pentru diferitele structuri din sistemul de educație și sancțiuni pentru neîndeplinirea acestor obligații.
Proiectul se referă și la viitoarei Comisii Naționale pentru Desegregare și Incluziune, precum și la "relațiile funcționale dintre comisie, minister, inspectorate școlare județene și comisiile școlare permanente pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității".
Documentul cuprinde și definițiile segregării școlare pentru fiecare criteriu în parte și stabilește cadrul normativ care pemite unităților de învățământ preuniversitar "să asigure per ansamblu, în cadrul spațiilor (acolo unde unitatea de învățământ își desfășoară activitatea în mai multe clădiri) sau în cadrul grupelor/claselor de același nivel, reflectarea echitabilă a diversității etnice, sociale și culturale a comunității în care se află și oferă contexte incluzive de învățare pentru fiecare elevă sau elev din comunitate".
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 16 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2016
Vineri, 25 Noiembrie 2016