Profesorii, obligatoriu la şcoală pentru cursurile online. "Acolo este serviciul nostru!"

5170
Profesorii, obligatoriu la şcoală pentru cursurile online.

Articole de la același autor

Şcoala online a produs multă derută în rândul cadrelor didactice. Pentru mulţi, a fost nevoie de cursuri ca să se familiarizeze cu lucrul cu platformele educaţionale, cu aplicaţiile de pe internet, astfel încât să poată să predea în continuare, în noile condiţii. Unii s-au adaptat mai rapid, alţii mai greu, însă, în prezent, şcoala merge mai departe. Totuşi, dacă nu au concediu medical şi dacă unitatea de învăţământ nu este închisă, toţi profesorii trebuie să îşi susţină orele la clasă şi trebuie să vină la şcoală.

Deşi au fost profesori care s-au „pornit” mai greu şi care au privit cu scepticism desfăşurarea orelor online, toate cadrele didactice din judeţul Constanţa au, în prezent, activitate la distanţă, folosind echipamentele electronice. Cel puţin aşa susţine inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai: „Nu avem, la nivelul IȘJ Constanţa, cadre didactice care să refuze susţinerea cursurilor online. Profesorii au solicitat un singur lucru: să nu fie înregistrate cursurile lor, astfel încât să fie distribuite ulterior pe diferite grupuri de socializare, prin media. Acest lucru este firesc, pentru că ţine de multe elemente legislative în vigoare, este un act profesional care presupune o anumită intimitate”, explică şeful IȘJ Constanţa.

Potrivit acestuia, sunt totuşi două cadre didactice care, invocând probleme medicale, au solicitat să susţină cursurile exclusiv online. Decizia de a permite această derogare aparţine conducerii fiecărei unităţi de învăţământ în parte, însă trebuie luată în calcul inclusiv supravegherea elevilor în orele respective, dacă activităţile se desfăşoară în scenariul 1 sau în cel hibrid.

„Unităţile de învăţământ stabilesc modalitatea prin care îşi organizează activităţile în şcoală. Recomandarea noastră este ca aceste cadre didactice să fie totuşi prezente în unitatea de învăţământ, bineînţeles, într-un spaţiu care să le permită distanţarea fizică. Analiza trebuie făcută la nivelul unităţii de învăţământ pentru că ţine şi de resursele pe care le are la dispoziţie fiecare şcoală. Pot să susţină activităţi online şi în condiţii de distanţare, din unitatea de învăţământ. Pentru că acolo este serviciul nostru, acolo avem noi activitatea”, precizează prof. Sorin Mihai.

„Venitul la şcoală, un avantaj care poate dispărea oricând!“

Acesta susţine că doar Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ poate să găsească soluţia potrivită, raportându-se la resursele lor, pentru că, dacă profesorul s-ar afla acasă cât timp elevii vin la şcoală şi sunt în clasă, ar fi necesară încă o persoană care să supravegheze elevii şi să asigure ordinea în clasa respectivă.

„Din punctul meu de vedere, faptul că putem să venim la şcoală în această perioadă, în condiţiile date, cu temerile fiecăruia, cu nelinişti, este un mare câştig. Cred că ar trebui să vedem venirea la şcoală ca un avantaj pe care îl avem deocamdată şi care poate dispărea oricând, de aceea, pe cât posibil, cât timp putem să petrecem la şcoală în faţa elevilor este foarte bine. Nu ştiu ce disciplină s-ar plia cu precădere pentru învăţământul online, care ar putea fi disciplina care ar putea fi predată mai bine în sistem online decât prin învăţământul faţă în faţă. Cred că este indicat să venim în faţa elevilor, pentru că am văzut ce a însemnat perioada martie – iunie, în care lucrurile au mers într-un alt mod şi activităţile au presupus un efort însemnat de adaptare. Ar trebui acum să găsim modalităţile în care să petrecem cât mai mult timp cu elevii faţă în faţă”, este de părere prof. Sorin Mihai.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4341 secunde