Profesorii care nu vor să ţină cursuri online, ţinuţi în braţe de Ministerul Educaţiei?

1900
Profesorii care nu vor să ţină cursuri online, ţinuţi în braţe de Ministerul Educaţiei? - fotofondprofesoriscoalaonline-1604238746.jpg

Articole de la același autor

De când a început anul şcolar, numeroşi părinţi şi elevi din judeţul Constanţa se plâng că orele online se desfăşoară doar la unele materii, că profesorii nu reuşesc sau chiar nu vor să predea online şi că şcolarii nu au parte de şcoală, aşa cum ar trebui. Deşi nu neagă că ar fi nereguli în şcoli, conducerea IȘJ Constanţa susţine că este chiar o recomandare către profesori ca o parte din cursuri să nu fie susţinute, astfel încât elevii să nu stea ore în şir cu ochii în calculator sau tabletă.

Zilele trecute, reprezentanţii Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa atrăgeau atenţia că un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen Sylva” din Eforie Sud a analizat situaţia orelor online care ar trebui să se organizeze şi a constatat că, din cele 32 de ore de curs dintr-o săptămână de şcoală, a putut participa doar la 14 dintre ele, din cauza faptului că, susţin elevii, „profesorii refuză să predea în mediul online, cu toate că unitatea de învăţământ se afla în scenariul hibrid”.

Sesizat despre această situaţie, inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai, a anunţat că a fost declanşată o anchetă la unitatea de învăţământ, dar a găsit şi o justificare pentru profesori, spunând că unele cursuri se desfăşoară sincron, online, altele asincron, fără ca elevii să fie conectaţi cu cadrul didactic. „Există o recomandare transmisă către inspectoratele şcolare judeţene de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi aceasta va fi înaintată şi către toate unităţile de învăţământ, conform căreia trebuie să avem o alternare între învăţământul online care se desfăşoară sincron şi învăţământul online asincron. Logica unei astfel de recomandări este dată de faptul că nu ne dorim ca elevii să stea în faţa dispozitivelor electronice pentru o perioadă îndelungată de timp. Aşadar, activităţile online în acest moment pot să se deruleze atât în sistem sincron cât şi asincron. Trebuie să avem această alternanţă pentru că elevii, stând şase ore în faţa unui dispozitiv, cu certitudine vor avea şi anumite probleme de sănătate”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, şeful IȘJ Constanţa.

„Trebuie alternate lecţiile sincron cu cele asincron!”

Acesta recunoaşte că a identificat deficienţe de management la Liceul „Carmen Sylva” din Eforie Sud, dar spune că, din primele analize, reiese că profesorii unităţii de învăţământ au avut activităţi cu elevii. „Este indicat ca să nu intre toate cadrele didactice în sistemul sincron, mai ales pe anumite discipline, printr-o anumită rotaţie, pentru că altfel vor apărea şi anumite probleme de sănătate. Înainte de pandemie, încercam să limităm şederea copiilor în faţa dispozitivelor electronice, şi acum ar trebui să găsim soluţii prin care să ajungem la o diminuare a acestui timp”, a subliniat prof. Sorin Mihai.

Inspectorul şcolar general a precizat că din rapoartele realizate pe platforma folosită de profesorii de la Liceul „Carmen Sylva” reiese că lecţiile s-au desfăşurat atât în mod sincron, cât şi în asincron, unii profesori solicitându-le elevilor informaţii pe care să le încarce pe platformă. „Este de preferat să nu fie toate lecţiile în mod sincron şi din lista respectivă de pe platforma utilizată de profesori, chiar aşa şi reieşea. Deocamdată, adevărul este undeva la mijloc. Sunt deficienţe manageriale pe care eu le-am semnalat la nivelul liceului, dar tind să cred că petiţia nu este justificată”, a completat prof. Sorin Mihai.

„Tare ale sistemului!”

În ce priveşte profesorii care încă nu au activitate online adecvată cu elevii, fie sincron, fie asincron, şeful IȘJ Constanţa recunoaşte, mai pe ocolite, că există încă. „Şi înaintea pandemiei, existau cadre didactice care îşi făceau treaba, care înţelegeau care este menirea lor, că trebuie să îi sprijine din toate punctele de vedere pe elevi, şi cadre didactice care trebuiau să fie monitorizate de către directori şi de către inspectorii şcolari şi aveam şi anumite deficienţe, discrepanţe, sunt tare ale sistemului pe care încercăm să le eliminăm, şi acesta este rolul managementului în sistemul educaţional, să ne dorim să eficientizăm procesul de învăţământ, din ce în ce mai mult, să ajungem la o relevanţă din ce în ce mai mare şi la performanţă”, a transmis inspectorul şcolar general.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4672 secunde