"Nu dorim încă o reformă ratată!". Scăderea numărului de ore trebuie urgentată

Duminică, 26 Ianuarie 2020
303
Ore în șir petrecute la școală, în clase mici și neaerisite, teme peste teme acasă, elevii și părinții sunt copleșiți de toate activitățile de învățare, încât uită să se mai bucure de copilărie, de joacă în aer liber. Programul unui copil începe dimineață și, de cele mai multe ori, se încheie seara târziu, cu caietele de teme în față. 


Părinții asistă neputincioși la chinul zilnic al elevilor, cu materii mult prea încărcate, teme dificile și interminabile și examene inutile. Și unii recunosc că, pentru a-i ușura pe copii, îi ajută cu câte un proiect de pe internet, o planșă de lipit sau un desen de pictat. 
Schimbările mult promise de toți miniștrii care s-au perindat până acum la Educație nu au fost puse niciodată în aplicare, iar acum se tem că reforma privind scăderea numărului de ore bate pasul pe loc și va avea aceeași soartă. 


Legea care prevede reducerea numărului de ore pentru învățământul preuniversitar a fost votată anul trecut, însă ea nu este aplicată încă. Abia săptămâna trecută au început discuțiile pentru planurile cadru ale claselor, adică numărul de ore și de materii pe care le vor avea elevii. Legea prevede, în medie, 20 de ore pe săptămână pentru elevii din clasele primare, față de 19 - 22 de ore în prezent, 25 de ore la gimnaziu, față de 26 până la 34 câte au în prezent, și 30 la liceu. 


"Un elev de gimnaziu are de parcurs 16 - 18 materii săptămânal, ceea ce înseamnă un volum foarte mare de informații de memorat. Programul unui elev însumează cinci - șapte ore la școală, cu pauze de 5 - 10 minute, la care se adaugă pregătirea individuală acasă. 63,5% dintre elevii români petrec mai mult de două ore cu pregătirea temelor, așa cum rezultă din studiul efectuat de către Ministerul Educației, în 2017, «Temele pentru acasă - Consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă». Această diminuare a numărului de ore, cât și aerisirea masivă a programei școlare sunt mai mult decât necesare! Programul de studiu al unui elev din România a devenit supraîncărcat și și-a dovedit ineficiența, așa cum arată rezultatele evaluărilor, abandonul școlar ridicat și inadaptabilitatea acestora la viață reală", susțin reprezentanții Federației părinților și aparținătorilor legali din România. 


"Generația de eșec" 
Aceștia au transmis o scrisoare deschisă către conducerea Ministerului Educației prin care atrag atenția să nu se uite cele promise și deja prevăzute în lege. În plus, ei subliniază că nu există planuri cadru pentru învățământul liceal care să fie în concordanță cu noua curriculă din învățământul gimnazial. 


"Acești elevi, care se vor înscrie în învățământul liceal începând cu anul 2021, reprezintă generația de eșec a reformelor educației în România. Pur și simplu, acești elevi nu știu ce vor face anul viitor!", trag semnalul de alarmă cei de la Federația părinților - FEPAL. 


Părinții solicită urgentarea definitivării unor planuri cadru realiste, adaptate capacității de învățare a copiilor pe categorii de vârstă și clasă, elaborarea programei școlare, în conformitate cu aceste noi planuri cadru pentru liceu și realizarea de manuale care să respecte noile programe și nu o supraaglomerare de informații și noțiuni care să îngreuneze și mai mult procesul învățării. 


"Nu dorim încă o reformă curriculară ratată! Noi, părinții - Federația părinților și aparținătorilor legali din România și Grupul civic Părinții cer schimbare - ne dorim o reformă a educației reală și asumată. Nu mai avem timp de pierdut și nici generații de sacrificiu nu mai dorim să fie copiii noștri! Este nevoie ca, în sfârșit, elevul să fie pus în centrul sistemului de învățământ!", cer părinții. 


Pagina a fost generata in 0.3331 secunde