Munca neplătită a profesorilor și inutilitatea testelor

1093
2

Articole de la același autor

O informare în atenția Parlamentului României având ca subiect testele de evaluare inițială comandate de Ministerul Educației circulă în rândul profesorilor constănțeni, zilele acestea, purtând semnătura prof. Adrian Dan Enache, de la Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" din București. Cadrele didactice sunt che-mate să se alăture inițiativei prin semnarea acestei petiții.

"Este ușor să faci școală pe hârtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate", se arată în informarea amintită, întrucât toate deciziile ministerului de resort, respectiv corectarea testelor, foaia de par-curs și alte activități, cumulate, depășesc cu mult norma de 40 de ore pe săptămână prevăzută în Legea Educației Naționale.

De-a lungul mai multor file, este explicată inutilitatea testelor de evaluare inițială: "Elevii pe care îi evaluăm sunt în mare parte elevii noștri pe care deja noi i-am evaluat în anul școlar trecut. Un singur test nu are cum să-i evalueze mai bine decât cele zece teste din anul școlar anterior". Ca să nu mai spunem că elevii claselor a IX-a au susținut deja un examen de evaluare națională.

Iată în continuare alte "reproșuri": subiectele nu sunt unice la nivel național, prin ur-mare elevii nu pot fi clasificați, școlile nu pot fi ierarhizate, iar elevii, profesorii și părinții nu pot să realizeze care este nivelul real de pregătire al beneficiarilor educației raportat la competențele evaluate de examenele naționale l modelele de teste nu acoperă întreaga programă școlară (uneori nici măcar nu o respectă) l structura testelor la clasele IX-XII nu are nicio legătură cu structura subiectelor de la examenul de bacalaureat. La clasa a XII-a, se evaluează doar o mică parte din materia clasei a XI-a. Prin urmare, testul este complet inutil, neputând să evalueze nivelul de pregătire al elevilor pentru bacalaureat l Din momentul în care au aflat că notele obținute nu se trec în catalog, mulți elevi nu au mai fost interesați de recapitulări.

v v v

Profesorul de matematică Dan Enache face propuneri pentru eficientizarea testelor, care ar trebui susținute doar la începutul claselor a VIII-a și a XII-a, dar în următoarele condiții: doar la disciplinele de examen național, cu subiecte unice și asemănătoare ca structură, grad de dificultate și timp de lucru, astfel încât să evalueze competențele dobândite în clasele V-VIII, respectiv IX-XII.

După discutarea rezultatelor cu elevii și părinții să fie stabilite măsuri de remediere a rezultatelor, dar fără ca acestea să implice muncă suplimentară neplătită din partea profesorilor.

Comentează știrea

Ana
11 octombrie 2011
evaluare initiala

Stiti ce doresc foarte mult? Cadrele didactice sa faca ore de psihologie.Consider ca este absolut necesat, Si inca ceva:eu lucrez de la 8 dimineata pana la 17,30 pentru un salariu de 8 milioane, cu contract de doar 4 ore, fara concediu, fara zile libere. Ca mine sunt milioane in tara. Un invatator, titular, are peste 20 milioane;nu mai pun banii care ii ia de pe meditatii.Vara stau 3 luni acasa plus vacantele dintre semestre. Sunt invatatori cere merita multi bani si tot respectul dar, mai sunt care fac meditatii in clasa cu unii elevi sau nu sunt capabili sa-i faca pe elevi sa invete si sa inteleaga ce li se preda. Evaluarile nu sunt necesare si concludente

@Ana
11 octombrie 2011
Sa moara si capra vecinului

Ana, un invatator nu are salariul de 20 de milioane nici in visele lui cele mai frumoase! Faptul ca dvs lucrati "de la 8 dimineata pana la 17.30 pentru un salariu de 8 milioane, cu contract de doar 4 ore, fara concediu, fara zile libere" este problema dvs (de competenta Inspectiei muncii), dar asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa faca la fel! In paranteza fie spus, cand ati semnat contractul, aveati pistolul la tampla sau v-ati uitat ochelarii acasa? Revenind, cele 3 luni de vacanta sunt valabile pentru elevi, profesorii sunt in activitate pana se termina bacalaureatul (~10 iulie) si se intorc pentru a doua sesiune (~20 august) si corigente, iar noul an scolar il incep pe 1 septembrie. Cat despre vacantele dintre semestre, fiind doar 2 semestre, nu e decat o vacanta, in care toti merg la scoala. Munca unui profesor nu inseamna numai ce face el in clasa cu elevii, ce e asa greu de inteles? Sau poate credeti, de exemplu, ca testele se corecteaza singure? In privinta meditatiilor, aveti oarecum dreptate. Intrebarea este de ce isi dau parintii copiii la meditatii? Pentru ca nu fac nimic la scoala? De unde stiti, ati fost acolo sa vedeti? Nu cumva copilul este cel care vine si va spune asta, ca sa-i fie lui bine? Si daca intr-adevar nu fac nimic la scoala, de ce nu reclamati acest lucru la director, la ISJ, la minister? Nu cumva pentru ca e mai comod sa aruncati cu vorbe aiurea la colt de strada? Si sa il trimiteti apoi pe copil la alt profesor, spalandu-va astfel pe maini de orice responsabilitate? Profesorii nu sunt capabili sa ii faca pe elevi sa inteleaga ce li se preda... dar dvs, parintii, ati fost capabili sa va invatati copiii sa se poarte respectuos, sa nu injure, sa nu urle, sa nu ... sau tot scoala trebuie sa faca si asta?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5729 secunde