Minune sau minciună! Au crescut brusc procentele de vaccinare a personalului din învățământ

10468
Minune sau minciună! Au crescut brusc procentele de vaccinare a personalului din învățământ - fondprocentevaccinare-1636136847.jpg
Vestea revenirii elevilor în bănci doar în unitățile de învățământ în care rata de vaccinare a personalului didactic sau nedidactic este de peste 60% a provocat o adevărată minune... sau minciună? În numai 24 de ore unele unități de învățământ din județul Constanța (dar avem semnale că și din țară) au înregistrat creșteri record ale procentului de vaccinare. Și nu vorbim „pe surse”, ci pe statisticile făcute publice de Inspectoratul Școlar Județean Constanța.

De exemplu, la Liceul de Marină pe 4 noiembrie rata de vaccinare era 31%, iar pe 5 noiembrie s-a dublat la 65%. În același interval, la Liceul tehnologic „Radu Prișcu” Dobromir a sărit de la 27% la 41,93%, Liceul tehnologic Ciobanu – de la 21% la 63,88%, Liceul tehnologic Independența – de la 26% la 61%, Liceul teoretic „George Emil Palade” - de la 24% la 72,46%, Liceul teoretic Băneasa – de la 35% la 50%, Școala „Emil Gârleanu” Bărăganu – de la 36% la 50%, Școala „George Coșbuc” 23 August – de la 37% la 79%, Școala „Adrian Ghencea” Săcele – de la 21% la 65,62%, Școala „Anastasia” – de la 23% la 53%.

Printre unitățile cu cea mai mică rată de vaccinare a personalului (26%) se număra și Liceul Pontica din Constanța. Contactat telefonic, prof. Vasile Anghel, directorul instituției, ne-a declarat că s-a produs o eroare în raportare, și în loc să se precizeze că s-au vaccinat 67,5% a fost trecut numărul de persoană (adică 26 de persoane vaccinate). Oare așa să fie și în cazurile enumerate mai sus?

Valuri de reacții din partea liderilor sindicali, părinților și elevilor

În ciuda faptului că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat, într-una dintre aparițiile sale televizate, că s-a consultat și cu reprezentanții sindicali ai profesorilor, dar și cu elevii din Consiliul Național, iată că am primit pe adresa redacției un comunicat din partea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ și Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”, intitulat „Angajații din învățământ, «cobaii» României”, din care cităm:

„Putem să înțelegem importanța predării față în față și chiar am susținut-o de fiecare dată. Totuși, în situația actuală, în condițiile în care 70% dintre elevi și 34% dintre angajați nu sunt vaccinați, în condițiile în care nu avem teste pentru depistarea COVID 19 în unitățile de învățământ, considerăm că soluția prezentată de către Ministerul Educației este una greșită. Riscăm ca trendul descendent din ultimele 10 zile să fie anulat de creșterea alarmantă a îmbolnăvirilor. De asemenea, nici până la ora actuală, nu avem reglementată testarea gratuită, la nivelul cabinetelor școlare (sau, acolo unde nu este posibil, de către o echipă mobilă din cadrul DSPJ/DSPMB), a salariaților din unitățile de învățământ (ne referim la întregul personal). Totodată, testarea gratuită, atât a angajaților unităților de învățământ, cât și a preșcolarilor/elevilor trebuie să se realizeze nu doar atunci când aceștia prezintă simptome, ci să aibă loc periodic (de două ori pe săptămână)”.

Reprezentanții părinților au făcut de data aceasta front comun, atât FEPAL, cât și FNAP solicitând opinia medicului și cercetătorului Octavian Jurma, care consideră că „În România pragul maxim de sustenabilitate este de 1.500 de paturi ATI alocate pacienților COVID-19. Acesta corespunde unei medii zilnice de aproximativ 5.500 cazuri confirmate oficial (la rata curentă de testare) sau a unei incidențe naționale de 3,5 la mie. Prin urmare pragul maxim până la care școlile pot fi menținute deschise este de 3 la mie și închiderea claselor trebuie să înceapă progresiv de la 1 la mie conform scenariilor adoptate de guvern în februarie 2021. Scopul măsurilor din școală și din jurul școlii este să prevină închiderea claselor primare prin prevenirea atingerii pragului de 3 la mie. Școlile se închid ultimele trebuie să însemne că totul se închide pentru a se păstra școlile deschise nu invers, păstrăm școlile deschise pentru că nu vrem să închidem nimic. Școala reprezintă în România un catalizator epidemic datorită particularităților sociale și modului de organizare a sistemului școlar”.

Nu în ultimul rând, „Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra faptului că măsura de stabilire a unui prag vaccinal e necesară, dar nu suficientă, având în vedere faptul că decizia privind deschiderea unei școli cu prezență fizică ar trebui să depindă de mai mulți parametri, precum incidența de la nivel local, infrastructura sanitară, capacitatea de

testare și de menținere a distanțării fizice etc. De aceea, solicităm autorităților sanitare să dezvolte un algoritm în baza căruia școlile să decidă în ce format vor continua cursurile, luând în calcul mai mulți factori, inclusiv vaccinarea din rândul personalului”.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2418 secunde