Metodologia de admitere în instituțiile militare de învățământ a fost modificată!

Vineri, 19 Iunie 2020, 20:13
263
Metodologia de admitere în instituțiile militare de învățământ a fost modificată și adaptată în ceea ce privește recrutarea și selecția candidaților ce optează pentru cariera militară, din cauza măsurilor cu caracter de urgență luate în domeniul educației militare generată de pandemia COVID-19, informează MApN.


La procesul de recrutare, selecție și admitere în colegiile naționale militare nu pot participa absolvenții clasei a VIII-a din clasele anterioare care au fost înmatriculați într-o unitate de învățământ liceal sau profesional din sistemul național de învățământ, care s-au retras, au întrerupt studiile sau au rămas repetenți, conform Agerpres.


Conform sursei citate, a fost aprobat, prin Direcția Generală Management Resurse Umane (DGMRU), Planul de școlarizare privind admiterea în instituțiile de învățământ superior militar la programele de studii universitare de licență în anul universitar 2020-2021, pe locurile Ministerului Apărării Naționale.


Universității Naționale de Apărare "Carol I" îi sunt alocate șapte locuri (unul dintre acestea unui candidat din Republica Moldova), toate urmând să fie ocupate prin concurs, Academiei Forțelor Terestre "Nicolae Bălcescu" - 294 de locuri (244 prin repartiție și 50 prin concurs), Academiei Forțelor Aeriene "Henri Coandă" - 170 de locuri, unul pentru Republica Moldova (111 prin repartiție și 59 prin concurs), Academiei Navale "Mircea cel Bătrân" - 98 de locuri (70 prin repartiție și 28 prin concurs), Academiei Tehnice Militare "Ferdinand I" - 148 de locuri (76 prin repartiție și 72 prin concurs), Institutului Medico-Militar - 46 de locuri (unul pentru Republica Moldova), iar Academiei de Poliție Alexandru Ioan Cuza - 10 locuri.


Potrivit sursei citate, "la fel ca în aproape toate instituțiile civile de învățământ superior, admiterea în instituțiile de învățământ superior militar se face pe baza mediei de la bacalaureat, cu excepția Institutului Medico-Militar, care nu face obiectul admiterii prin repartiție și ale cărui locuri se vor ocupa conform regulamentelor acestor instituții".


MApN menționează că admiterea în învățământul militar, spre deosebire de învățământul civil, este un proces secvențial care începe cu mult înaintea desfășurării testului de evaluare a cunoștințelor și înseamnă parcurgerea mai multor etape - înscrierea candidaților, recrutarea, evaluarea psihologică, evaluarea capacității motrice și examinarea medicală a candidaților.


Pagina a fost generata in 0.33 secunde