Incompetenţă sau intimitate? De ce nu vor profesorii să fie înregistrate cursurile online

265
Incompetenţă sau intimitate? De ce nu vor profesorii să fie înregistrate cursurile online - fotofondincompetentasau2-1603899128.jpg

Articole de la același autor



În timp ce elevii şi părinţii se plâng că nu toţi învăţătorii şi profesorii îşi susţin cursurile online aşa cum ar trebui, Ministerul Educaţiei vrea să se asigure că orele desfăşurate pe internet nu sunt înregistrate şi nu ajung publice. Astfel, la începutul acestei săptămâni, au fost transmise două modele de declaraţii pe proprie răspundere, pe care trebuie să le completeze elevii şi părinţii, angajându-se să nu înregistreze cursurile şi să nu le facă să circule.


În urmă cu câteva zile, un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen Sylva” Eforie Sud a analizat situaţia orelor online care ar trebui să se organizeze şi a constatat că, din cele 32 de ore de curs dintr-o săptămână de şcoală, a putut participa doar la 14 dintre ele, din cauza faptului că profesorii ar fi refuzat să predea în mediul online, cu toate că unitatea de învăţământ se afla în scenariul hibrid.


Însă, la conferinţa de presă susţinută, la finele săptămânii trecute, inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai, susţinea că, în judeţul Constanţa, toate cadrele didactice susţin cursuri online. „Nu avem, la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, cadre didactice care să refuze susţinerea cursurilor online. Profesorii au solicitat un singur lucru, şi acest lucru mi se pare firesc, ca să nu fie înregistrate orele dumnealor, astfel încât să fie distribuite ulterior pe diferite grupuri de socializare, prin media. Acest lucru ţine de toate elementele legislative în vigoare, este un act profesional care presupune o anumită intimitate”, declara, săptămâna trecută, pentru „Cuget Liber”, prof. Sorin Mihai.


Declaraţiile pe proprie răspundere ce urmează a fi completate de elevi şi părinţi, transmise deja de Ministerul Educaţiei către inspectoratele şcolare, fac referire tocmai la cursurile online şi la obligaţia de a nu le înregistra şi de a nu le distribui. Practic, elevii nu pot proba atunci când spun că nu se țin cursurile online.


Declaraţie pe proprie răspundere pentru părinţi şi elevi


Sindicaliştii din învăţământ susţin că au venit cu ideea acestei declaraţii încă de la începutul anului şcolar, în urma numeroaselor abuzuri şi nereguli semnalate chiar de către cadrele didactice. „Poate că aceste declaraţii nu erau neapărat necesare, în condiţiile cunoaşterii şi respectării legilor şi a drepturilor cadrelor didactice. Conform legislaţiei în vigoare, înregistrarea prin orice procedee a activităţii didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce. Cu toate acestea, încă de la începutul lunii septembrie, pentru a veni în sprijinul colegilor noştri, în perspectiva începerii noului an şcolar în condiţiile speciale impuse de răspândirea infectării cu SARS-CoV-2, Sindicatul Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Constanţa (SLSIP) a trimis membrilor săi de sindicat un model de declaraţie ce urma să fie asumată prin semnare de către părinţii sau tutorii legali sau de către elevii majori, împreună cu temeiul legal în ceea ce priveşte desfăşurarea orelor în sistem online. Prin Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, am atras atenţia responsabililor din minister asupra acestei situaţii problematice. Probabil că, după nenumărate semnale şi plângeri referitoare la nereguli şi abuzuri, acum vine şi MEC cu precizări/recomandări şi declaraţii privind organizarea şi desfăşurarea acestui tip de activitate. Ne dorim să asigurăm şanse egale tuturor elevilor, să furnizăm un act didactic de calitate, să avem o colaborare cât mai bună cu elevii noştri, cu părinţii acestora, dar trebuie ca toţi cei implicaţi să cunoască şi să respecte legislaţia, statutul unui profesor şi drepturile sale”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, preşedintele SLSIP Constanţa, prof. Mitică Iosif.


„Activitate didactică online, inexistentă!”


Totuşi, reprezentanţii părinţilor consideră declaraţiile respective inutile. „Am luat la cunoştinţă de un posibil angajament pe care trebuie să îl semneze părinţii şi elevii. În discuţiile pe care le-am avut cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, am spus că suntem de acord cu modificarea Contractului Educaţional, în sensul celor scrise în acest «angajament», tocmai pentru simplul fapt că acest angajament nu are nicio valoare juridică. Însă, nerespectând dorinţa legitimă de a veni cu un angajament prin Contractul Educaţional, FNAP se opune categoric acestui act unilateral, emis de către MEC”, a precizat şi preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache.


La rândul lor, reprezentanţii elevilor spun că declaraţiile sunt redundante şi cer Ministerului Educaţiei „monitorizarea îndeaproape, prin inspectoratele şcolare judeţene, a activităţii didactice online a profesorilor, de multe ori inexistentă”.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0695 secunde