Începe modernizarea învăţământului? „Nici măcar tabletele nu au ajuns!”

1043
Începe modernizarea învăţământului? „Nici măcar tabletele nu au ajuns!” - fond-1606059426.jpg

Articole de la același autor

Sunt zeci de ani de zile de când şcoala românească este subfinanţată. Zeci de generaţii de profesori şi elevi care au tras, pe rând, semnale de alarmă că educaţia are nevoie de bani. Nu erau bani nici măcar pentru cărţi, bănci sau cretă. Pandemia a demonstrat însă că şcoala trebuie să treacă la un alt nivel şi, din păcate, aici este nevoie de şi mai mulţi bani. În vremuri tulburi, ministrul Educaţiei propune digitalizarea învăţământului.

Mutarea cursurilor în online a adus în atenţie lipsurile majore din şcolile româneşti, în anul 2020. Unităţi fără internet, fără dispozitive electronice de predare, elevi fără echipamente şi profesori care nu ştiu să folosească un laptop, sunt problemele evidenţiate în ultimele luni, de când s-au închis şcolile. În aceste condiţii, Ministerul Educaţiei şi Cercetării intenţionează realizarea unei Strategii pentru digitalizarea educaţiei din România – SMART-Edu şi propune o listă cu cinci obiective, imperativ a fi realizate în următorii ani. Cu acest prilej, ministrul Educaţiei, Monica Anisie, invită operatorii, companiile IT, societatea civilă şi mediul guvernamental să contribuie la conturarea acestui proiect, cu expertiza şi propunerile proprii.

Primul obiectiv propus este îmbunătăţirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate, iar cel de-al doilea obiectiv se referă la susţinerea accesului egal la o educaţie online de calitate. Pe locul al treilea al priorităţilor se află asigurarea de dispozitive electronice cu conectare la internet pe bandă largă şi conectivitate wireless adecvată pentru preşcolari şi elevi. Urmează elaborarea de manuale digitale şi auxiliare didactice care să ofere o interfaţă interactivă în care elevii au acces la conţinut multimedia, cum ar fi videoclipuri, prezentări interactive şi hyperlinkuri. Nu în ultimul rând, cel de-al cincilea obiectiv se referă la competenţe digitale pentru o piaţă a muncii emergent.

„Digitalizarea educaţiei reprezintă un proiect prioritar şi un angajament îndrăzneţ pentru generaţiile viitoare. Suntem cu toţii aici pentru că nu mai putem aştepta niciun minut pentru a începe digitalizarea şi modernizarea învăţământului românesc. Fiindcă vorbim despre un proiect de o asemenea anvergură şi pentru a reuşi ceea ce ne-am propus, avem nevoie de toţi actorii din societate, de toate resursele disponibile”, a explicat ministrul Educaţiei.

În acest, sens, vor fi constituite grupuri de lucru în vederea elaborării strategiei. Rezultatele activităţii grupurilor de lucru se vor concretiza în planuri operaţionale pentru o perioadă vizată de strategie în măsuri de implementare sustenabilă a acestora.



Criză de laptopuri


Între timp, mii de elevi din judeţul Constanţa încă aşteaptă tabletele promise de Ministerul Educaţiei încă de la finele anului şcolar trecut. „Din cele 5.689 de tablete, până în prezent, nu a venit niciuna. Am primit alte 70 de tablete, printr-o altă achiziţie, pe care le-am şi distribuit. Avem şi diferite alte contacte cu sponsori care şi-au exprimat dorinţa de a ajuta elevii care nu dispun de echipamente electronice. Un sponsor s-a oferit să achiziţioneze zece tablete inteligente pentru unităţi de învăţământ”, a declarat inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai.

Din păcate, nici laptopurile pentru cadrele didactice nu au sosit încă. „Avem o achiziţie pentru 2.433 de laptopuri prin proiectul ROSE (n.r. proiect pentru formarea cadrelor didactice) şi pentru care nu am găsit deocamdată un furnizor. Este vorba despre o cantitate foarte mare, cererea este însemnată în această perioadă şi nu găsim furnizori care să poată să aducă un asemenea stoc”, a mai spus şeful IŞJ Constanţa.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4044 secunde