Fără precedent! S-a ajuns la tribunal cu listele pentru clasa pregătitoare de la Școala 2 Ovidiu. Iată răspunsul „generalului”

6162
1
Fără precedent! S-a ajuns la tribunal cu listele pentru clasa pregătitoare de la Școala 2 Ovidiu. Iată răspunsul „generalului” - fondscoalaovidiu2-1635524730.jpg
La câteva zile de la începerea anului școlar, câțiva părinți ai unor elevi de clasă pregătitoare de la Școala gimnazială nr. 2 „Poet Ovidiu” din Ovidiu s-au scandalizat în legătură cu distribuirile operate pe listele transmise de Inspectoratul Școlar Județean Constanța de către consiliul de administrație al unității, condus la acea vreme de prof. Silvia Nicolae, în calitate de director (care și-a dat demisia sau a fost demisă?).

După ce au reclamat la IŞJ Constanța, la Avocatul Poporului, la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, Consiliul pentru Combaterea Discriminării ș.a.m.d., dar nu au primit răspunsul așteptat, părinții s-au adresat instanței. Zilele acestea, am descoperit pe rolul Tribunalului Constanța un dosar în care patru părinți ai unor copii de clasă pregătitoare de la Școala nr. 2 Ovidiu solicită anularea unui act administrativ, în speță listele alcătuite de CA-ul școlii, și repunerea în practică a listelor IŞJ. Situația creată ar putea constitui cel mai bun exemplu de înverșunare a părintelui care își dorește cu orice preț o anume învățătoare, despre ale cărei rezultate s-a dus vestea-n târg. Spațiul tipografic nu ne permite să intrăm, deocamdată, mai în profunzimea problemei.

„Doamna directoare nu trebuia să facă ce a făcut, fără niciun fel de transparență”

Cum au aflat părinții de listele inițiale transmise de IŞJ Constanța, care nu au fost publicate nicăieri, pe motiv... GDPR? Conform declarațiilor părinților, în urma afirmației fostei directoare prof. Nicolae că s-au modificat listele IŞJ, pentru că erau neconforme, părinții au făcut presiuni să le fie făcute cunoscute. Iar actuala directoare, prof. Purcărea, le-ar fi citit, după o săptămână de insistențe.

Pe surse, am aflat că în listele transmise de IŞJ s-au strecurat câteva „erori”, ca urmare a distribuirii... informatizate, de genul: într-o clasă erau 20 de fete (efectivul maxim admis fiind de 25 elevi), o altă clasă începea cu litera C, iar în clasa învățătoarei Daniela Bîrsan nu exista niciun elev de etnie romă sau caz CES (care, conform metodologiei, trebuie distribuite uniform).

Cei patru părinți au acționat în instanță atât școala, cât și IŞJ Constanța. Unul dintre reclamanți, Cornel Romaniuc, ne-a declarat și motivul: „Pentru pasivitatea IŞJ-ului, care pe toată perioada acestei așa-zise anchete nu a făcut decât să se roage de conducerea școlii să repună listele. IŞJ avea mai multe pârghii ca să-și arate autoritatea față de școală. Din câte știm, școala este subordonată IŞJ, nicidecum invers. Noi suntem oameni raționali și putem înțelege că nu toți copiii puteau să fie în clasa aceea. Nu aveam nici cea mai mică problemă dacă era copilul meu în altă clasă. Dar doamna directoare nu trebuia să facă ce a făcut fără niciun fel de transparență, după care în următoarele cinci minute și-a dat demisia”.

Întrebat direct dacă lupta actuală este pentru a ajunge la învățătoarea râvnită de toată lumea, Cornel Romaniuc a declarat: „Nu, ci pentru a eradica practicile acestea. Dacă era așa corectă, de ce și-a mai dat demisia doamna directoare? Lupta pentru a ajunge la doamna Bîrsan este pe plan secundar”, adăugând că al său copil este acum la o doamnă învățătoare în vârstă de 72 de ani, cu care nu crede că va ajunge până în clasa a IV-a.

„Nu au procedat greșit din punct de vedere al metodologiei”

Contactat în legătură cu situația aberantă la care s-a ajuns din cauza listelor pentru cele trei clase pregătitoare de la Școala 2 Ovidiu, prof. Sorin Mihai, inspector școlar general, avea să tranșeze situația: „Din punctul de vedere al IŞJ Constanța, doamnele care au ocupat sau care mai ocupă și acum funcția de director, au greșit pentru că nu au pus în aplicare procedura inspectoratului. Însă... și aici apare o rezervă în discuție. Nu putem nici să spunem că au procedat greșit la nivelul consiliului de administrație al școlii. Nu au luat o decizie conform procedurii IŞJ, dar au luat o decizie conform metodologiei. Ceea ce, din punctul de vedere al interesului copilului, nu ar reprezenta o problemă. Dumnealor au explicat cum au făcut repartizarea și, într-adevăr, au ținut cont de criteriile de repartizare a elevilor la clasa pregătitoare într-o variantă mult optimizată. Însă și școala de la Ovidiu trebuia să țină cont de o adresă transmisă de către ISJ tuturor unităților de învățământ, prin care le solicitam să ne precizeze dacă identifică probleme în listele transmise, să ni le comunice individual și să revenim asupra lor. Doar că dumnealor să spunem că au scurt-circuitat... Din punctul meu de vedere, ce au făcut dumnealor este un exemplu de bună practică și este ceea ce se va regăsi în procedura ISJ de anul viitor. Chiar mi se pare în regulă ca fiecare unitate de învățământ să facă la nivelul CA această repartizare, să avem și niște dovezi în acest sens și să se stabilească la nivelul fiecărei școli repartizarea în funcție de absolut toate criteriile. Dumnealor nu au procedat greșit din punct de vedere al metodologiei, ci din punct de vedere al comunicării cu ISJ. Aici este problema managerilor unității - anume doamna care a fost la momentul respectiv, când s-a făcut repartizarea, și doamna care ocupă și acum funcția -, pentru că trebuia să aibă o comunicare cu celeritate cu ISJ. Nu e greșit ce au făcut, poate trebuia să comunice mai bine și în interior, și cu inspectoratul”.

Întrebat dacă se va mai reveni asupra claselor pregătitoare stabilite de CA-ul școlii din Ovidiu, inspectorul general a declarat că ar fi o greșeală să se intervină la momentul acesta, pentru că deja elevii s-au acomodat și cu colegii, și cu doamna învățătoare.

„Adică ar fi tardiv. Aici intervine și problema pe care o ridic în ceea ce privește comunicarea cu doamnele directoare. Mai exista și varianta în care să ne comunice neajunsurile repartizării făcute la nivelul IŞJ-ului și să ni le precizeze. Și cred că ajungeam la un rezultat similar cu cel la care s-a ajuns în urmă acelui CA, iar lucrurile erau lămurite”.

Orice alt comentariu este de prisos... deocamdată!



Comentează știrea

nelu
5 noiembrie 2021
scoala altfel

As vrea sa stiu cand se va ajunge la tribunal cu admiterea actuala la facultate, in prezent intri pe o usa si depui dosarul apoi cu putina rabdare de cativa ani iesi pe alta usa cu diploma de licenta! Cand se va reveni la exmenele de admitere dinainte de 1990 sau 2000? Prea multi analfabeti cu facultate!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4123 secunde