Elevii de la Colegiul "Mihai Eminescu", schimb de experiență cu colegi din Grecia

Miercuri, 19 Februarie 2020, 18:30
377
Colegiul Național "Mihai Eminescu" a participat, luna aceasta, la cea de-a doua întâlnire din cadrul proiectului "Erasmus+ Acțiunea-Cheie 2 - parteneriate strategice de schimb interșcolar, pentru susținerea schimbului de bune practici "Be my voice", la școala din Ptolemaida, Grecia.

Delegația constănțeană a fost formată din prof. Claudia Portase, prof. Laura Mavrodin și prof. Elena Codarcea, cadrele didactice fiind însoțite de șase elevi din clasele IX-XI. Aceștia sunt: Ana Dumitrache, Robert Pivodă, Daria Olteanu, Adina Olteanu, Elena Trană și Teodora Fuduli.

Delegațiile prezente au fost cele ale țărilor participante în cadrul proiectului: Turcia, Grecia, Letonia și România. Potrivit directorului instituției de învățământ, prof. Stelian Marinescu, scopul celei de a doua întâlniri a fost de a prezenta filmele dublate și subtitrate lucrate de elevii fiecărei școli implicate în proiect. Filmele au prezentat o secvență din cultura fiecărei țări folosind metodele de lucru promovate de proiect (dubbing).

"Programul întâlnirii a fost diversificat și extrem de cuprinzător. Astfel, în prima zi de lucru, gazdele noastre ne-au întâmpinat cu un program artistic susținut de elevi și comunitatea din Ptolemaida, a continuat cu o prezentare a școlii, un tur al orașului, realizarea matchmaking-ului între elevii prezenți la proiect. În cea de-a doua zi a întâlnirii s-au derulat activități de cunoaștere a istoriei regiunii, vizitându-se mormântul lui Filip al II-lea de la Vergina, transformat în muzeu, care face parte din patrimoniul UNESCO și a orașului Thessaloniki. Ziua a treia a întâlnirii a continuat cu activități de cunoaștere a elevilor din cele cinci școli, prin participarea la activități nonformale în aer liber, dar și a vizitei la Kastoria. În ultima zi au fost prezentate materialele realizate despre limbajul corpului, elevii noștri prezentând sub formă de tik-tok, gesturi, superstiții, jocuri ale copilăriei. Au fost prezentate filmele realizate, dublate și subtitrate. La finalul zilei, coordonatorii de proiect au avut o întâlnire de management prin care au stabilit activitățile derulate de fiecare școală, dar și cele comune ce trebuie pregătite până la următoarea mobilitate din Letonia, mai 2020", a explicat directorul Stelian Marinescu.

El a adăugat că proiectul este cofinanțat de Comisia Europeană, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale cu suma de 22.119 euro.

Obiectivul principal al acestui proiect este promovarea multilingvismului și promovarea culturilor și limbilor europene. Proiectul încurajează școlile participante să folosească tehnica dublajului în predarea limbilor străine, metodă ce permite îmbunătățirea abilităților de scris, citit, vorbit, ascultat în engleză, franceză, germană, dar și a limbilor mai puțin utilizate în Europa. "Proiectul îmbină studiul limbilor străine cu tehnicile informaționale, tehnici cinematografice, dublare și subtitrare.

Rezultatele proiectului vor consta într-o colecție de filme create și dublate de elevi, un manual despre utilizarea practică a acestei metode în practica pedagogică, site web al proiectului, o revistă online", a completat prof. Marinescu.

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3241 secunde