Decizie ciudată pentru soarta Școlii 11. Va deveni structură a unui liceu constănțean

3403
Decizie ciudată pentru soarta Școlii 11. Va deveni structură a unui liceu constănțean - fondscoala11-1642704993.jpg
Noutățile aduse de reorganizarea rețelei școlare constănțene în anul viitor privesc soarta a două unități de învățământ: Școala gimnazială nr. 14 din Palazu Mare și Școala gimnazială nr. 11 „Dr. C-tin Angelescu”, din cartierul Casa de Cultură.

După cum deja am relatat, din anul școlar 2022-2023, Școala gimnazială nr. 14 va deveni structură a Școlii gimnaziale nr. 38 „Dimitrie Cantemir”, iar Școala gimnazială nr. 11 „Dr. C-tin Angelescu” a fost arondată Liceului Teoretic „George Emil Palade” (cunoscut mai bine drept liceul sanitar), în ciuda zvonurilor că ar fi devenit structură a Școlii gimnaziale nr. 30 „Gheorghe Țițeica”.

Trebuie precizat faptul că pierderea personalității juridice se datorează faptului că populația școlară în cele două unități este în continuă scădere și, conform prevederilor art. 19 alin. 1 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, în momentul când au mai puțin de 300 de elevi, unitățile urmează să devină structuri.



Și de data asta profesorii de la Școala 30 au „învins” (?!?)


Mai devreme sau mai târziu, Școala nr. 11 ar fi ajuns structură a unei alte unități de învățământ, în ciuda faptului că dispune și de o grădiniță, întrucât marea majoritate a elevilor care învață ciclul primar aici, din gimnaziu fac tot posibilul pentru a merge la colegii sau la Școala nr. 30. S-ar părea că la aflarea intențiilor Inspectoratului Școlar Județean Constanța de a repartiza ca structură Școala nr. 11, corpul profesoral de la Școala nr. 30 „Gheorghe Țițeica” a acționat la fel ca în urmă cu șase ani. Reamintim că, în anul 2016, a transmis prof. Zoia Bucovală, pe atunci inspector general, un memoriu prin care se opuneau transformării Școlii nr. 5 „Nicolae Titulescu” în structură. „În primul rând, prestigiul câștigat în timp de Școala Gimnazială Nr. 30 «Gheorghe Ţiţeica» Constanța se datorează muncii asidue a cadrelor didactice implicate. O astfel de măsură ar distruge capitalul pozitiv de imagine pe care instituția l-a dobândit datorită calității actului educativ oglindit în rezultatele elevilor noștri la Evaluări Naționale, concursuri şi olimpiade”, era motivul din deschiderea memoriului. Idem și în cazul arondării Școlii nr. 11, nu-i așa?

Asta în ciuda faptului că se plâng la fiecare început de an școlar de lipsa spațiilor și a unei săli de sport.

Ca să nu mai vorbim de scandalul dintre foștii directori iscat, anul trecut, prin trecerea anumitor spații de la Liceul Tehnologic „Tomis”, prin hotărâre de Consiliu Local, la Școala 30.


Trecând peste această „istorie”, și revenind la soarta Școlii nr. 11, decizia de a deveni structură a unui liceu pare cel puțin ciudată din considerente… economice. Conform Legii Educației nr. 1/2011, la art. 28, unul dintre criteriile avute în vedere la emiterea avizului conform privind organizarea rețelei școlare, inspectoratele școlare vor ține seama de eficiența utilizării resurselor financiare, materiale și umane. Pe de altă parte, ținând cont de specificul Liceului Teoretic „George Emil Palade”, care dispune și de o școală postliceală, cel mai probabil spațiile Școlii nr. 11 vor găzdui cursurile… colegilor mai mari.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3104 secunde