Dascălii schimbării, la Constanța. "Trebuie să schimbăm mentalități și să începem cu noi înșine!"

204
Dascălii schimbării, la Constanța.

Articole de la același autor

Generațiile actuale de copii sunt pe repede înainte, iar sistemul de învățământ se mișcă mult prea încet pentru a ține pasul cu ei. În aceste condiții, 11 cadre didactice din Constanța, cu viziune și dorință de schimbare, au fondat o asociație care își propune să aducă școala în epoca vitezei - Asociația "Dascălii Schimbării". 




"Am văzut împreună ce înseamnă rapiditatea cu care tehnologia, societatea, întreaga omenire se schimbă în ultimii ani – înfiorător. Copiii văd asta ca pe o normalitate. De aceea, metodele noastre învechite, atitudinea noastră învechită, starea noastră învechită, lor și se pare anormală. Și este anormală. Trebuie să schimbăm asta. În primul rând, trebuie să schimbăm mentalități și trebuie să începem cu noi înșine. Eu am învățat asta. M-au ajutat să înțeleg și să învăț cei din jurul meu și mai ales elevul din fața mea", a declarat prof. Nicoleta Bercaru, directorul Școlii Gimnaziale nr. 39 "Nicolae Tonitza" din Constanța.
Pornind de la aceste idei, dascălul constănțean, împreună cu încă zece profesori și învățători din municipiu, au inițiat această "mișcare a schimbării" la care invită cât mai multe cadre didactice să se alăture.
"Vă vrem printre noi!" a fost motto-ul întâlnirii organizate, ieri, de Asociația "Dascălii Schimbării" la Universitatea "Ovidius", unde zeci de dascăli au avut ocazia să înțeleagă că școala poate fi altfel, mai aproape de elevi, de copii, de părinți chiar și că tocmai ei sunt cheia acestei noutăți. Evenimentul, intitulat "Dialog pentru schimbare", s-a bucurat de prezența a numeroase personalități din domeniul educației, dar și ai societății civile, printre care prof. univ. dr. Iolanda Țighiliu, profesor emerit în cadrul Universității "Ovidius" și directorul Clasei Confucius Independente din cadrul Facultății de Istorie, dr. Daniela Stoian, medic primar neurologie pediatrică, și psihoterapeutul Cristina Gemănaru, coordonatorul Centrului Terapeutic "Marea Neagră".
Sub titlul "Scurtă călătorie în creier", dr. Daniela Stoian a explicat mecanismele schimbării și mai ales cum poate fi descoperit și dezvoltat un copil. Cristina Gemănaru a subliniat, la rândul său, necesitatea introducerii de metode creative în educația viitorului, dar și necesitatea înființării unui cabinet de terapie comportamentală în fiecare școală. "Așa cum există cabinete tradiționale de fizică, biologie, chimie, eu mi-aș dori să fie și cabinete de terapie, pentru toți copiii, pentru a-l înțelege pe fiecare în parte", este de părere psihoterapeutul.


"Viziunea duce la performanță!"
Directorul Colegiului Național "Mircea cel Bătrân", prof. Vasile Nicoară, un pionier al învățământului constănțean, care a știut să țină atât pasul cu vremurile, cât și să implementeze concepte noi în școală, a recunoscut că nu există o rețetă pentru schimbare. "Am considerat că viziunea unei școli cu tradiție așa cum este Colegiul «Mircea cel Bătrân» este permanentizarea performanței și continuarea realizărilor înaintașilor noștri. Ne-am pus întrebarea: care este misiunea concretă a timpului în care trăim? Iar răspunsul a venit firesc: să dai șanse la nivel european fiecărui absolvent. De aici am creat o viziune a proiectului nostru de dezvoltare instituțională, în care resursele devin scopul și scopurile devin resurse. Viziunea duce la performanță. Performanța duce la garanție, garanția calității pregătirii în școală întărește performanța. Este un circuit pe care l-am inclus încă din 2000 în proiectul de dezvoltare a colegiului nostru", a povestit prof. Vasile Nicoară.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1049 secunde