Cum a devenit Teatrul "Oleg Danovski" cel mai tare din România

691
2
Cum a devenit Teatrul

Constanța este mândră. Teatrul de Operă și Balet "Oleg Danovski" tocmai ce s-a clasat ca fiind cea mai completă și diversificată instituție culturală din țară. "Capodopere ale muzicii camerale", spectacolul care va avea loc în această seară, de la ora 19.00, este cel "vinovat" pentru acest titlu de onoare.

De o lună încoace, la "Oleg Danovski" au avut loc patru seri camerale din cele 25 care vor avea loc în întregul an. Astăzi, de la ora 19.00, va avea loc al cincilea recital din ciclul de capodoperă al muzicii camerale.
"Vor fi invitați speciali, Cvartetul Ovidius, Gabriel Marin, Maria Boteanu, Adeline Penescu și Florică Costinel. În program, vor fi lucrări din creația compozitorilor J.S. Bach, J. Haydn, W.A. Mozart și K. Stamitz.
Cel mai important lucru de menționat este acela că, pe lângă activitatea desfășurată de «Oleg Danovski» în mod curent, adică spectacole de operă și concerte simfonice plus baletele, au fost introduse și aceste concerte camerale, care, până acum șase ani, au lipsit din programul teatrului. Nu erau fonduri pentru aceste recitaluri, însă, de când aparținem de minister, acesta a acceptat fondurile pentru recitalurile noastre. Am reușit în felul acesta să com-pletăm paleta de diversificare a unei instituții", a declarat, pentru "Cuget Liber", Mircea Tegzeșiu, consultant artistic la Teatrul "Oleg Danovski".

Nicăieri, la nicio instituție de operă din țara noastră nu sunt montate și spectacole de operă, și concerte simfonice, și balet și operetă.
"De obicei, la Operele din țară, au loc numai spectacole de operă, rareori fiind introduse și câteva operete. Cu aceste recitaluri camerale și acest ciclu de capodopere ale muzicii camerale am completat ceea ce înseamnă muzică și spectacol pe care le-ar putea avea o instituție: spectacole de operă, balet, concerte simfonice și recitaluri. Noi avem o paletă foarte largă în repertoriu, și trebuie să ținem cont că suntem unicii din România care au toate aceste spectacole într-o singură instituție. Pentru public, acesta este un lucru benefic, o posibilitate uriașă de culturalizare", a mai povestit consultantul artistic.
Ce spune publicul despre concerte și cam cum se prezintă în săli... este aproape imposibil de prevăzut: "Publicul este imprevizibil în perma-nență: sunt spectacole la care sălile sunt pline, spectacole la care publicul se lasă așteptat... Nu știm niciodată cu exactitate cine ar putea veni. Depinde și ceea ce este în repertoriu, de invitații pe care îi avem, dacă sunt străini sau renumiți, sunt foarte mulți factori de care depinde reușita unui spectacol", spune Mircea Tegzeșiu.
Potrivit consultantului artistic, "Oleg Danvoski" vine în întâmpinarea publicului într-un mod cât mai diversificat cu putință. Direcțiunea s-a străduit să aducă invitați de marcă și spectacolele de calitate. De aici încolo, rămâne ca publicul să hotărască ce face.

Dacă ați crezut că asta e tot, iată că teatrul ne mai aduce încă o surpriză. Seara de joi este dedicată culturii ruse, printr-un concert extraordinar pus în scenă de artiștii Teatrului "Oleg Danovski" în colaborare cu artiști din București, pe orchestrația și aranjamente muzicale realizate de maestrul Lucian Vlădescu.
Mâine, 10 mai, de la ora 19.00, în sala teatrului, ne vom întâlni pentru a doua oară în Constanța cu celebrele cântece rusești "Kalinka", "Katiușa" și multe altele inspirate din bogatul repertoriu muzical rusesc.
Cumpărând un bilet la Marussia este ca și cum te-ai îmbarca în celebrul tren de pe calea ferată ce străbate ținutul plin de poveste al Rusiei, Transsiberianul.



Comentează știrea

platitor de bilet
9 mai 2012
sa mori tu!

Vai de capul vostru cu Tegzesiu cu tot! Asta o include si pe tanti Ceausescu-Vladescu. De aia ati distrus Filarmonica, ca sa va laudati cu concerte camerale si cu sali goale la opera?

Vivat
9 mai 2012
Ungaria

Opera au distrus-o p.s.d-istii constanteni. Avem noroc ca mai exista datorita Uniunii Maghiare din Romania..care avea ministerul culturii in momentul in care PSD-ISTII au vrut sa transforme cladirea operei in bordel..sau cazino...si sa desfiinteze institutia. Ministrul culturii care din fericire nu era de origine romaneasca ci o natie mai educata ,anume de origine ungureasca ,a gasit solutiile de finantare a facut efortul de a prelua institutia. Practic..opera constanta nu mai apartine orashului ci apartine guvernului.Iar constanta nu ar mai fi avut cultura..daca nu ar fi fost ungurii sa ajute la mentinerea unui nivel decent si in aceasta zona. Nu zic ca ungurii sunt mai buni decat romanii...dar in cazul operei din constantacu siguranta au fost. Vivat Ungaria !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3724 secunde