Cu ce situații-problemă vrea IȘJ Constanța să descopere cei mai buni viitori directori

1472
Cu ce situații-problemă vrea IȘJ Constanța să descopere cei mai buni viitori directori - fondinterviudirectori-1636567644.jpg
Inspectoratul Școlar Județean Constanța va face public, joi, atât la sediu, cât și pe site-ul oficial, graficul de desfășurare pentru proba de interviu, la care au fost admiși 121 de candidați din cei 213 câți s-au prezentat la proba scrisă. Reamintim că, în județul Constanța, sunt vacante 189 de funcții de director, respectiv 77 de funcții de director adjunct.
Odată cu anunțarea singurului centru pentru desfășurarea şi evaluarea probei de interviu - Școala Gimnazială nr. 3 „Ciprian Porumbescu” Constanța -, ISJ Constanța a făcut publice și cele 61 de situații-problemă (primele 25 sunt de la minister, în procedura de interviu, iar celelalte 36 care completează lista aparțin comisiei județene) cu care se vor confrunta candidații care, începând de luni, 15 noiembrie, și până pe 8 decembrie, vor încerca să-și demonstreze capacitățile manageriale pentru care merită să fie declarați... câștigători ai mandatului pentru următorii patru ani.

Situații-problemă și nu prea



Durata probei de interviu este de 60 de minute pentru fiecare candidat și este structurată astfel: a) etapa I - pentru susținerea prezentării candidatului și a strategiei de dezvoltare a unității de învățământ – maximum 25 minute; b) etapa a II-a - pentru pregătirea și prezentarea modalității de rezolvare a situației-problemă - maximum 20 minute; c) etapa a III-a - pentru rezolvarea sarcinii de lucru repartizată pentru evaluarea competențelor digitale - maximum 15 minute.

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, la începutul acestei săptămâni, toate inspectoratele școlare județene au publicat situațiile-problemă, adică exemplele apropiate de viața reală ale unei școli, care conțin provocări cu care se poate confrunta o echipă de conducere pe parcursul unui an școlar.

Răspunsul la o situație-problemă descrie modul în care factorii implicați în activitatea școlară (elevi, cadre didactice, membrii CA, părinți etc.) ajung să fie proactivi, nu doar să reacționeze la evenimente sau provocări cu care se confruntă o unitate școlară.

În intervalul scurs de la publicarea acestor situații-problemă am primit la redacție câteva... sugestii-întrebări.

Năstrușnică situație-problemă, sub formă de întrebare la punctul 45: „Oferta curentă de CDȘ a şcolii reflectă preferințele elevilor/familiei sau reprezintă o modalitate de asigurare a necesarului de ore cadrelor didactice titulare ale unității dumneavoastră de învățământ, dar cu normă incompletă?”.



Punctul 51: „Un candidat înscris la examenul de definitivat din unitatea şcolară, nu reuşeşte să promoveze prima inspecţie de specialitate, probă din cadrul examenului. Ce demersuri realizați în vederea îmbunătățirii activității didactice la clasă, astfel încât candidatul să promoveze examenul?”. Oare dacă a picat prima inspecție (etapa eliminatorie) cum să mai promoveze examenul? Eventual anul următor.... dar de unde știm că se mai înscrie? Oare întrebarea nu ar fi trebuit să vizeze îmbunătățirea activității profesorului, în beneficiul elevilor, nu al examenului?



Oare care-i provocarea de la punctul 54: „Conform Metodologiei de organizare a predării disciplinei Religie în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei și cercetării științifice nr. 5.232/2015, cu modificările ulterioare, cererea depusă de elev pentru înscrierea la ora de religie este valabilă pe toată perioada de școlarizare în învățământul preuniversitar sau până la schimbarea opțiunii. La sfârşitul lunii septembrie, un număr de elevi, 10 de la o clasă, 5 de la o altă clasă, se retrag de la ora de religie. Cum răspundeți unei astfel de provocări?”. Nu cumva răspunsul este chiar în text....„se retrag” înseamnă că și-au schimbat opțiunea, deci cererea depusă inițial nu mai este valabilă și, indiferent cum „răspunde” directorul, nu mai fac religie!



Toți candidații care optează pentru aceeași funcție din cadrul unității de învățământ vor avea de soluționat aceeași situație-problemă (conform cerinței din biletul extras de primul candidat, conform ordinii alfabetice) și vor avea repartizate aceleași sarcini de lucru pentru evaluarea competențelor digitale.



Calendar interviu



15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale



20 – 22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9343 secunde