Controverse legate de temele pentru acasă. "Învățăm copiii să nu mai facă nimic!"
Articole de la același autor
Comentează știrea
sa se faca un experiment in domeniu, cu consemnarea rezultatelor. Nu are rost sa discutam in contradictoriu la infinit. Dar depinde cum vor fi popularizate rezultatele. Cinstit sau nu. Sa vedem testele nationale si daca elevii astia sunt mai buni (la acelasi nr. de elevi /clasa), se poate incerca generalizarea treptata. Numai ca... fiti atenti! Si pastrati probele. (In ce priveste ghiozdanul care deformeaza coloana la unii, o fortifica la toti ceilalti; pina una alta, vedeti ca pozitia in banca duce la deformari masive de coloana, mai putin ghiozdanul plin; daca sunt multe auxiliare, de ce nu renuntati la ele? )
1.Tema pentru acasa inseamna a lucra ceva (exercitii, probleme) dar si a invata ceva. 2. Tema scrisa este facuta de 3-4 elevi , ceilalti copiaza in pauze. 3. Elevii sunt si ei oameni. Un adult lucreaza 8 ore, un copil 6 ore la scoala, 3 acasa, uneori 2 la meditatie. 4. Ne ingrijoram ca a crescut numarul bolilor, in randul tinerilor, generate de stres.
Din dezbaterea publica initiata de psihologi vestiti,de doctori sau profesori aflam cum "te cocoseaza" cartea.Il stiti pe savantul Henri Coanda ? Ei bine,sa nu faceti ca el.Asta a ramas cocosat de prea multa carte.Va mai aduceti aminte de primarul Mazare ? O frumusete de om,drept ca bradul,privirea inainte,mandru si tantos.La ce e buna cartea ?
1. Daca stie cineva un studiu in care s-a demonstrat efectul pzitiv al tmelor pentru acasa sa il publice. 2. Temele si programa foarte incarcata sunt inutile. 3. Temele pentru acasa si examenele de final de ciclu trebuiesc desfintate.
Orice informatie trebuie consolidata.Maiestria invatatorului in a alege tema potrivita reprezinta un factor f important.E nevoie de munca suplimentara, nu mai lasati totul in seama invatatorilor.Teme clare , concise care sa vina in completarea informatiilor de la scoala.parintele doar verifica tema.
Nu inventam noi acum roata! Temele ajuta invatarea, cu conditia sa nu fie date dezordonat, sa aiba legatura cu ce s-a predat la clasa si sa nu fie prea multe. De exemplu algoritmul de invatare a impartirii se poate insusi prin mai multe exercitii. Nu intotdeauna este suficient timp la clasa,nu toti copiii invata la fel de usor, mai ales cu o clasa numeroasa, poate chiar cu 1-2 copii cu ADHD, care trebuie tratati special, dar pentru care cerinta nu te-a instruit nimeni. Cel mai adesea parintii copiilor cu ADHD nu vor sa recunoasca problema, nu vor sa mearga la psiholog pentru terapie si asteapta totul de la invatator/profesor. Atunci nici nu ai dreptul sa-i oferi curriculum adaptat, sa-l numesti elev cu CES. In ultimii ani rar am vazut o clasa in care sa nu existe macar un copil cu CES. In aceste conditii temele trebuie sa ramana. Moderat, nu teste cu tipuri foarte diferite de exercitii si probleme, incat sa treaca copilul intr-o singura zi prin toata materia, DAR, da, TEME! "EXERCITIUL ESTE MAMA INVATATURII!"
ar trtebui create mai multe scoli ajutatoare si numai elevii care vor sa invete si sunt apti sa mearga la scoala sau liceu normal; la fel ar trebui gandite si facultatile; avem prea multi obraznici cu diplome ! parintii sunt de vina; unii au diplome false si ignora scoala si legea!
.....scoala.... Ne mai trebuie scoală? Ce sa facem cu ea? Toaca bani de la buget...noi trebuie acum sa fim un popor de semianalfabeti care poate fi usor manipulat. Sa le desfiintam in clădirile scolilor putem face cârciumi hoteluri sau le daramam si facem cartiere rezidentiale de lux lux lux. La ce mai folosesc matematicieni, fizicieni , chhimisti.... Noi avem nevoie de paznici acum....
"Unde esti tu Tepes, Doamne? Ca punand mana pe ei, Sa-i impartzi in doua cete, de nebuni si de misei, Si in doua temniti large cu de-a sila sa-i aduni, Sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni!"
Am citit mai jos ca cineva spunea cate ore lucreaza un adult,maxim 8 ore,iar acesti copii duc si cate 12ore pe zi,nu mai vorbesc si cei care incearca sa faca si sport,ceea ce ar trebui normal sa faca toti copiii dintr-o societate sanatoasa.Si ne mai miram ca viitorul e bolnav.Oricum,discutia era legata de teme,nu stiu de ce nu copiem un sistem de afara,ca vad ca tot incercam de aproape 30 de ani sa ne facem propriul sistem,care e jale.Daca s-a vazut de marii profesori ca nu merge sistemul,de ce nu macar sa luam din ala vechi in care si domniile lor au facut scoala,adica,o singura carte de matematica,fizica,etc pe fiecare an scolar.Simplu si usor de inteles pentru toti,ca sa inteleaga si copiii astia ceva,chiar si noi ca parinti.O tampenie mai mare cu auxiliare si nu stiu cate tipuri de manuale,la fiecare scoala o alta carte,o tampenie.Ma rog,alta problema ,temele,care vin puhoi peste copii,bombardati de informatii amestecate,sa va dau un exemplu la istorie,se incepe cu dacii si romanii,merge in perioada feudala si apoi se intoarce iar la fenicieni si vechii greci.Pai ce sa mai inteleaga bietul copil.Fratilor faceti totul cum trebuie,luati-o cu inceputul si ajungeti in zilele noastre.Am prieteni care s-au stabilit in Olanda,acolo teme nu se dau pana la clasa a 8-a.Copiii vin de la scoala si se duc la sport,fac activitati cu parintii si vad ca societatea lor o duce bine mersi,au cei mai buni ingineri,biologi,agricultori,transportatori navali,asa ca se poate,dar ideea e ca se vrea,la noi cei care sunt in ministere fac afaceri,scot fiecare carti si vor sa le fie distribuite prin toate scolile din tara.Toti vor un singur lucru BANI,si-atat.