Controverse legate de temele pentru acasă. "Învățăm copiii să nu mai facă nimic!"

2634
14
Inițiativa cadrelor didactice de la Școala Gimnazială nr. 39 "Nicolae Tonitza" de a experimenta o "Perioadă fără teme" - plecând de la ghiozdanul care nenorocește coloana copiilor din cauza prea multelor auxiliare, culegeri, dar și caiete de teme - nu a rămas fără ecou. 


Școala românească, așa cum este ea gândită la ora actuală, nu-i permite elevului care-și propune un țel să mai facă rabat de la norma impusă de teme pentru acasă, decât dacă își asumă… riscuri: pe termen scurt - mustrare în fața clasei și chiar notă mică, deși profesorului nu-i permite regulamentul, și pe termen lung - la examene, când golurile nu mai pot fi… umplute. 


Efective prea mari, auxiliare prea multe 


Am încercat să aflăm atât de la profesori din învățământul primar, dar și din gimnaziu-liceu, dacă este posibilă educarea generației Iphone fără a i se impune teme pentru acasă, iar pentru aceasta am apelat inițial la două cadre didactice din învățământul primar. 


"După un program de patru ore, trebuie exersat măcar două ore acasă. Și verificați doar dacă au înțeles sau nu, deci nu sub formă de constrângere, ci să-și dorească să facă ceva. Cel puțin la clasele I-IV", afirma prof. Mihaela Popa, de la Școala Gimnazială nr. 24 "Ion Jalea". Întrebată dacă ar trebui să existe un moment 0, adică o generație cu care să se înceapă fără teme, prof. Popa a declarat: "Nu cred în aceste momente, ci mai degrabă din mers, pentru că oricând se poate încerca orice. Eu sunt dispusă să încerc, pentru că nu se mai potrivește ceea ce făceam eu acum 30 de ani și ce fac acum. Copiii au prea multe auxiliare și nu mai știu cu care să înceapă și cu care să termine și atunci îi trebuie ceva simplu, pentru a i se decanta informația. Altfel va fi un amalgam, pot să-i dau teme la infinit, să exerseze degeaba. Mai bine puțin, dar bun, de calitate! Într-un fel ne completăm unii pe alții: și ei mă învață pe mine ce ar trebui să fac", a mărturisit prof. Popa. 


"Nu sunt de acord nici cu un volum mare de teme, dar nici deloc, pentru că înseamnă degrevare de sarcini și astfel învățăm copiii să nu mai facă nimic", a venit răspunsul foarte tranșant al prof. învățământ primar Iulia Cabrancea. "Este imposibil ca într-o clasă de 35-32 de copii, să se plece cu informația așezată în 45 de minute. Nu există sistematizarea și sedimentarea informațiilor. Nu toți sunt la fel de receptivi. Umblat la volumul de teme, iar două ore pe zi este suficient dacă ai un management al timpului așa cum trebuie. Și nu le dăm doar de dragul de a le da. Cât despre multitudinea auxiliarelor, intrăm în altă discuție, vizavi de măiestria didactică a profesorului", a adăugat același cadru didactic. 


"Greu de crezut că e destul ce faci în clasă" 


Alte două opinii provin de la doi cunoscuți profesori constănțeni, ce-i drept de matematică, o materie care, prin definiție, se cere exersată individual. Prof. Gabriela Constantinescu, catedra de matematică a Colegiului Național "Mircea cel Bătrân", susține cu tărie că la nivel de vârf nu se ajunge decât lucrându-se foarte mult. 


"Depinde la ce ne raportăm. La școală sunt patru ore de matematică, în care profesorul explică, dă un exemplu - două, dar dacă nu exersezi și tu acasă este greu de crezut că poți să-ți interiorizezi niște noțiuni numai cu ce ai făcut în clasă. Dacă vorbim de o școală care are și un sistem after-school, în care repeți niște noțiuni în mediu instituționalizat e altceva. Dar într-o școală tradițională, raportat la cerințele actuale, tema pentru acasă este un element definitoriu, bineînțeles în anumite limite", conchide râzând și amintindu-și cât de mult insistă la orele sale pe acest aspect. 


Prof. Stela Vrană, catedra de matematică a Liceului Teoretic "Ovidius": "La liceu, cred că nu se mai poate fără teme. Poate mai devreme, la gimnaziu, ar merge dacă programa s-ar înjumătăți, după părerea mea, noi am putea face mai mult la clasă. Dar noi avem tema pe două-trei ore și mergem mai departe, iar copilul dacă nu lucrează singur nu-și poate fixa, cât am vrea noi de mult. Fac parte din categoria profesorilor care sunt foarte expliciți și tot nu reușesc să țină pasul cu mine. Nu sunt adepta pregătirii suplimentare, ei ar putea să lucreze singuri, nu cu meditații, dar copiii din ziua de astăzi nu mai au această conștiință. Ar face față cu prisosință dacă ar lucra sâmbăta și duminica. Dar cum materia este foarte încărcată la toate obiectele, copilul ajunge să nu mai facă față. Dar fără teme, fără lucru individual nu se ajunge la rezultate și spun aceasta din experiență proprie". 


Așteptăm să vedem care este și opinia părinților, pe site-ul cugetliber.ro. 


Comentează știrea

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
ehhhhhhhhh
26 octombrie 2016
se merita

sa se faca un experiment in domeniu, cu consemnarea rezultatelor. Nu are rost sa discutam in contradictoriu la infinit. Dar depinde cum vor fi popularizate rezultatele. Cinstit sau nu. Sa vedem testele nationale si daca elevii astia sunt mai buni (la acelasi nr. de elevi /clasa), se poate incerca generalizarea treptata. Numai ca... fiti atenti! Si pastrati probele. (In ce priveste ghiozdanul care deformeaza coloana la unii, o fortifica la toti ceilalti; pina una alta, vedeti ca pozitia in banca duce la deformari masive de coloana, mai putin ghiozdanul plin; daca sunt multe auxiliare, de ce nu renuntati la ele? )

XYZ
26 octombrie 2016
Tema pentru acasa

1.Tema pentru acasa inseamna a lucra ceva (exercitii, probleme) dar si a invata ceva. 2. Tema scrisa este facuta de 3-4 elevi , ceilalti copiaza in pauze. 3. Elevii sunt si ei oameni. Un adult lucreaza 8 ore, un copil 6 ore la scoala, 3 acasa, uneori 2 la meditatie. 4. Ne ingrijoram ca a crescut numarul bolilor, in randul tinerilor, generate de stres.

Discutam despre...
26 octombrie 2016
Sexul ingerilor

Din dezbaterea publica initiata de psihologi vestiti,de doctori sau profesori aflam cum "te cocoseaza" cartea.Il stiti pe savantul Henri Coanda ? Ei bine,sa nu faceti ca el.Asta a ramas cocosat de prea multa carte.Va mai aduceti aminte de primarul Mazare ? O frumusete de om,drept ca bradul,privirea inainte,mandru si tantos.La ce e buna cartea ?

Stefan
26 octombrie 2016
Tema

1. Daca stie cineva un studiu in care s-a demonstrat efectul pzitiv al tmelor pentru acasa sa il publice. 2. Temele si programa foarte incarcata sunt inutile. 3. Temele pentru acasa si examenele de final de ciclu trebuiesc desfintate.

un inv
26 octombrie 2016
mergeti la mall mai tarziu

Orice informatie trebuie consolidata.Maiestria invatatorului in a alege tema potrivita reprezinta un factor f important.E nevoie de munca suplimentara, nu mai lasati totul in seama invatatorilor.Teme clare , concise care sa vina in completarea informatiilor de la scoala.parintele doar verifica tema.

alt invatator
26 octombrie 2016
vrea teme

Nu inventam noi acum roata! Temele ajuta invatarea, cu conditia sa nu fie date dezordonat, sa aiba legatura cu ce s-a predat la clasa si sa nu fie prea multe. De exemplu algoritmul de invatare a impartirii se poate insusi prin mai multe exercitii. Nu intotdeauna este suficient timp la clasa,nu toti copiii invata la fel de usor, mai ales cu o clasa numeroasa, poate chiar cu 1-2 copii cu ADHD, care trebuie tratati special, dar pentru care cerinta nu te-a instruit nimeni. Cel mai adesea parintii copiilor cu ADHD nu vor sa recunoasca problema, nu vor sa mearga la psiholog pentru terapie si asteapta totul de la invatator/profesor. Atunci nici nu ai dreptul sa-i oferi curriculum adaptat, sa-l numesti elev cu CES. In ultimii ani rar am vazut o clasa in care sa nu existe macar un copil cu CES. In aceste conditii temele trebuie sa ramana. Moderat, nu teste cu tipuri foarte diferite de exercitii si probleme, incat sa treaca copilul intr-o singura zi prin toata materia, DAR, da, TEME! "EXERCITIUL ESTE MAMA INVATATURII!"

lenuta
26 octombrie 2016
scoala usoara

ar trtebui create mai multe scoli ajutatoare si numai elevii care vor sa invete si sunt apti sa mearga la scoala sau liceu normal; la fel ar trebui gandite si facultatile; avem prea multi obraznici cu diplome ! parintii sunt de vina; unii au diplome false si ignora scoala si legea!

kgvhhj
26 octombrie 2016
...

.....scoala.... Ne mai trebuie scoală? Ce sa facem cu ea? Toaca bani de la buget...noi trebuie acum sa fim un popor de semianalfabeti care poate fi usor manipulat. Sa le desfiintam in clădirile scolilor putem face cârciumi hoteluri sau le daramam si facem cartiere rezidentiale de lux lux lux. La ce mai folosesc matematicieni, fizicieni , chhimisti.... Noi avem nevoie de paznici acum....

jhhjkj
26 octombrie 2016
.....

"Unde esti tu Tepes, Doamne? Ca punand mana pe ei, Sa-i impartzi in doua cete, de nebuni si de misei, Si in doua temniti large cu de-a sila sa-i aduni, Sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni!"

Radu
29 octombrie 2016
temele

Am citit mai jos ca cineva spunea cate ore lucreaza un adult,maxim 8 ore,iar acesti copii duc si cate 12ore pe zi,nu mai vorbesc si cei care incearca sa faca si sport,ceea ce ar trebui normal sa faca toti copiii dintr-o societate sanatoasa.Si ne mai miram ca viitorul e bolnav.Oricum,discutia era legata de teme,nu stiu de ce nu copiem un sistem de afara,ca vad ca tot incercam de aproape 30 de ani sa ne facem propriul sistem,care e jale.Daca s-a vazut de marii profesori ca nu merge sistemul,de ce nu macar sa luam din ala vechi in care si domniile lor au facut scoala,adica,o singura carte de matematica,fizica,etc pe fiecare an scolar.Simplu si usor de inteles pentru toti,ca sa inteleaga si copiii astia ceva,chiar si noi ca parinti.O tampenie mai mare cu auxiliare si nu stiu cate tipuri de manuale,la fiecare scoala o alta carte,o tampenie.Ma rog,alta problema ,temele,care vin puhoi peste copii,bombardati de informatii amestecate,sa va dau un exemplu la istorie,se incepe cu dacii si romanii,merge in perioada feudala si apoi se intoarce iar la fenicieni si vechii greci.Pai ce sa mai inteleaga bietul copil.Fratilor faceti totul cum trebuie,luati-o cu inceputul si ajungeti in zilele noastre.Am prieteni care s-au stabilit in Olanda,acolo teme nu se dau pana la clasa a 8-a.Copiii vin de la scoala si se duc la sport,fac activitati cu parintii si vad ca societatea lor o duce bine mersi,au cei mai buni ingineri,biologi,agricultori,transportatori navali,asa ca se poate,dar ideea e ca se vrea,la noi cei care sunt in ministere fac afaceri,scot fiecare carti si vor sa le fie distribuite prin toate scolile din tara.Toti vor un singur lucru BANI,si-atat.

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.333 secunde