Constanța, pe valuri de premieră...

416
În week-end-ul dedicat petrecăreților de 1 Mai, cultura a fost printre cele mai bune opțiuni de a petrece timpul liber. Astfel se face că instituțiile de cultură și-au dat toată silința, ele aducând două premie-re de succes pe scena constănțeană: "Mam’zelle Nitouche", la Teatrul de Operă și Balet "Oleg Danovski" Constanța, și "Titanic Orchestra", la Teatrul de Stat Constanța.

"Mam’zelle Nitouche", operetă de senzație

După un libret scris de Henri Meilhac și Albert Millaud la mijlocul anilor 1800, "Mam’zelle Nitouche", de Florimond Herve, a fost pus în valoare prin regia și scenografia lui Horia Ballint, regizor orădean alături de care artiștii TNOB "Oleg Danovski" au lucrat timp de patru luni pentru această punere în scenă.

Subiectul operetei, care cuprinde multe aspecte luate chiar din viața compozitorului, are un conținut social, care ridiculizează principiile și metodele de educație folosite în pensioanele de călugărițe, unde elevele primeau o educație artificială, ruptă de viață, departe de realitate, erau îmbâcsite de predici religioase, de falsă pioșenie, transformându-le în mironosițe acre și speriate, niște biete ființe rătăcite. Totodată satirizează obiceiurile rele deprinse de ofițeri care dădeau exemple negative subalternilor, precum și concepțiile nesănătoase despre căsătorie, care se manifestau în societatea burgheză.

Iubitorii operetei din orașul Constanța au avut ocazia să vadă pusă în scenă una dintre cele mai valoroase operete ale epocii ei, în interpretarea artiștilor Teatrului Național de Operă și Balet "Oleg Danovski". Spre deosebire de alte spectacole muzicale montate pe scena TNOB, în care momentele coregrafice sunt realizate de către balerinii profesioniști ai teatrului, pentru "Mam’zelle Nitouche", soliștii vocali și artiștii lirici au acceptat provocarea de a interpreta dinamica și inspirata coregrafie realizată de către maestrul Mihai Mândruțiu.

Opereta "Mam’zelle Nitouche" este un spectacol de comedie generos, spumos, care se adresează tuturor categoriilor de vârstă.

Teatrul Național de Operă și Balet "Oleg Danovski" va participa cu spectacolul "Mam’zelle Nitouche", în data de 22 mai, la Bistrița Năsăud, în cadrul Festivalului de Operă.

Iluzie și speranță, pe scena Teatrului de Stat

Nici la Teatrul de Stat nu a fost pustiu. Premiera piesei "Titanic Orchestra", de Hristo Boicev, în regia artistică a lui Iulian Enache, scenografia Lăcrămioarei Dumitrașcu și muzica lui Adrian Hasna Preda, a fost un real succes. Asta pentru că distribuția care i-a reunit pe actorii Marian Adochiței, Georgiana Mazilescu, Cosmin Mihale, Remus Archip, Ionuț Alexandru, Laura Crăciun a fost o adevărată capodoperă.

Textul a prezentat o lume apropiată nouă, dar totuși necunoscută. O lume din care noi facem parte, dar nu vrem să recunoaștem. Multe iluzii, multe speranțe de a fugi din realitate în iluzie, ca mai apoi să existe dorințe aprigi de a fi reprimite în mijlocul realității.

Actorii au interpretat fără reproș, la finalul piesei chiar fiind chemați de trei ori la rampă pentru a-și primi aplauzele mult meritate.

"«Titanic Orchestra» este un spectacol despre niște oameni puțin mai comuni și mai special decât ne-am obișnuit noi să fie. Este un spectacol despre ce vedem și ce nu vedem, sau ce refuzăm să vedem și ceea ce reușim să vedem la un moment dat. Este vorba de acei oameni care au sau nu șansă în viață, care au sau nu au viitor, aparent noi pornim cu aceeași încărcătură biologică și ea se transformă pe parcurs în funcție de întâlnirile pe care noi le avem pe parcurs, cu școala, cu oamenii, cu colectivul, cu familia, societatea în ansamblu și atunci ne transformăm. Unii reușim, avem câteva reușite, unii nu. În acel moment, totul începe să fie tributar", spune regizorul Iulian Enache despre piesă.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Aprilie 2012
Stire din Cultură-Educație : Gata cu fripturile, mergem la teatru!
Pagina a fost generata in 0.8824 secunde