Consiliul Național al Elevilor: Programa școlară nu este adaptată nevoilor elevilor

194
Consiliul Național al Elevilor: Programa școlară nu este adaptată nevoilor elevilor - scoala21578837031-1591893190.jpg

Articole recomandate

Președintele Consiliului Național al Elevilor (CNE), Antonia Pup, a declarat joi, în cadrul unei dezbateri online, că elevii nu se mai simt motivați să meargă la școală și din cauza faptului că programa școlară nu este adaptată nevoilor lor, informează Agerpres.


"Elevii nu se mai simt motivați să meargă la școală poate și din cauza faptului că programa școlară nu este adaptată nevoilor lor. Asta cred eu că ar trebui să fie punctul de la care ar trebui să începem discuția. (...) Programa școlară este una foarte riguroasă, este riguros construită. Nu mi se pare că profesorii chiar pot să ajungă la elevi, să fie facilitatori ai procesului educațional, care ar trebui să fie despre beneficiarul direct al educației", a spus Pup la dezbatarea online "Școlile pilot și viitorul educației din România, între inerția actuală și alternativele curriculare", organizată de Asociația "Ține de Noi", Fundația Hanns Seidel România și Fundația Hanns Seidel Moldova.


Potrivit acesteia, "pe partea de drept la educație", sistemul educațional din România este "unul profund inechitabil", întrucât elevii din România din "mai multe categorii sociale" încă nu au drept la educație.


În ceea ce privește curriculumul, elevii vor ca ei să poată decide ce materii fac la școală.


"În momentul de față se aleg doar pentru a completa o normă didactică sau alta. Nu avem cu adevărat un proces educațional flexibil și, din păcate, acest lucru se vede", a spus reprezentantul CNE.


Ea este de părere că nu în toate școlile ar trebui să se facă predarea la fel.


"Nici măcar modul în care se predau anumite materii. Pentru că, din păcate, școlile nu mai formează oameni care să poată să se adapteze ușor la piața muncii. (...) Sistemul este foarte centralizat și centralizarea aceasta eu nu o văd că are o finalitate, pentru că nici măcar nu avem dreptul la educație pentru toții copiii. Ar trebui să lăsăm comunitățile școlare să ajungă cu adevărat la elevi, pentru că școala nu ar mai trebui să fie un loc unde te duci, stai șapte ore, pleci acasă, obții o diplomă de Bacalaureat și gata. Ar trebuie să fie un proces despre elev. În momentul de față, foarte mulți elevi învață doar pentru note, foarte mulți elevi învață doar pentru o evaluare la sfârșitul unui ciclu de învățământ", a arătat Antonia Pup.


Președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, Șerban Iosifescu, a apreciat că este nevoie de școli pilot.


"Este nevoie de școli pilot. (...) Consider că trebuie să pornim de la ceea ce vrem de la sistemul de învățământ. Trebuie să pornim de la date și de la indicatori clari. Ce vrem să îmbunătățim și pe urmă vedem noi cum. (...) Avem rate mai mici decât alte țări din UE în privința participării la educația timpurie. Avem o rată mare de părăsire timpurie a școlii și prin diverse măsuri de politică publică nu am reușit decât să o înrăutățim. Și avem rezultate foarte slabe la evaluările internaționale. Dacă vrem să încercăm ceva nou trebuie să încercăm ceva care duce la îmbunătățirea situației în privința acestor indicatori de participare școlară, de rezultate ale învățării", a susținut Iosifescu.


Liliana Romaniuc, consilier de stat în Guvern, a opinat că este nevoie ca educația să se facă "altfel" și să fie încercate alte abordări.


"Sunt o persoană care susține ideea școlilor pilot. (...) Este nevoie să facem educație altfel, poate să încercăm să facem alte lucruri, alte abordări. (...) Atunci când mă refer la școală pilot, nu ar trebui să ne referim doar la dimensiunea aceasta curriculară sau la cea a carierei didactice, ci aici ar trebui să intre, în opinia mea, toate acele modele de transformare care pot aduce îmbunătățire sistemului de educație și școlii respective. Ar trebuie să ne gândim că o școală pilot ar putea să însemne sau ar trebui să însemne implementarea unei intervenții, a unui program academic, o abordare nouă în multe domenii, cum ar fi procesul de predare-învățare", a mai afirmat Romaniuc. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.0158 secunde