Admitere cu gust amar la Academia Navală. "Unde este dreptul egal la educație?"

3314
Admitere cu gust amar la Academia Navală.

Articole de la același autor

Anul acesta, admiterea la Academia Navală "Mircea cel Bătrân" din Constanța este total diferită față de ceea ce se întâmpla în anii trecuți. Dacă unii părinți se gândeau că elevii vor avea șanse egale la educație, ca până acum, adică cei mai buni să ocupe locurile scoase la concurs, mulți și-au luat adio de la această idee.

Probele care se susțineau, în anii trecuți, la admiterea la Academia Navală, la matematică și limba engleză, pe lângă cele eliminatorii, au picat. Ministerul Apărării Naționale a decis ca, din cauza pandemiei de coronavirus, să elimine probele de concurs la aceste discipline, iar admiterea să se facă în baza mediei de la Bacalaureat. Desigur, asta după ce promovează probele eliminatorii de la Centrul Zonal de Selecție și Orientare (CZSO) Constanța. Problema este, însă, alta, și anume că, tot la nivel național, s-a hotărât ca tinerii care vin din liceele militare să aibă prioritate, în condițiile în care - lucru evident la o simplă verificare online - mulți dintre ei nu au obținut medii extraordinare pe parcursul celor patru sau chiar doi ani de studiu (în cazul Colegiului Militar "Al. I Cuza" Constanța) sau la Bacalaureat.

În concluzie, modificările care s-au adus în sistemul de învățământ, în luna mai, cu doar două luni înainte de admitere, pentru secția Militară, a iscat un val imens de nemulțumiri. Pe scurt, dacă în 2019, proaspeții absolvenți de liceu erau nevoiți să treacă printr-o mulțime de probe, pentru a căpăta statutul de student al Academiei, în 2020, lucrurile s-au simplificat pentru unii, dar au creat o posibilă discriminare pentru alții.

Anunțul legat de planul de școlarizare în instituțiile de învățământ militar pentru anul universitar 2020-2021 i-a descurajat pe mulți dintre cei care nu sunt absolvenți ai liceelor militare. Veți vedea și de ce.

"Dacă ne referim strict la Constanța, dintr-un total de 119 de locuri, 70 au fost repartizate absolvenților colegilor militare, iar numai 49 au rămas pentru absolvenții din alte licee", au precizat reprezentanții Academiei Navale. Dintre aceste 119 locuri, au subliniat aceștia, la ora actuală, 94 au fost deja ocupate, 67 de către elevii de la liceele militare. Pentru diferența până la 119, a fost "bătaie", pentru că sunt 151 candidați înscriși. Până acum, o parte dintre candidați au susținut probele eliminatorii și au fost declarați admiși, aceasta fiind diferența până la 94, iar alții urmează a le susține.

Elevi cu elanul tăiat

Ca urmare, supărarea vine din faptul că numărul candidaților absolvenți ai unor licee militare este mai mare față de cel al absolvenților din celelalte licee, ceea ce induce ideea de discriminare. Elevi care s-au zbătut patru ani la liceu să învețe cât mai bine și erau convinși de cariera pe care o vor urma sunt descumpăniți.

"Voi susține, în cursul acestei săptămâni, probele eliminatorii la Centrul Zonal de Selecție și Orientare. După aceea, dacă le voi promova, admiterea se va face pe baza mediei obținute la Bacalaureat. Din păcate, suntem foarte mulți candidați pe un număr extrem de mic de locuri. Dacă lucrurile decurgeau ca în anii anteriori, era corect, dar din moment ce probele la limba engleză și matematică au fost eliminate, colegii care vin din liceele militare sunt, evident, avantajați, pentru că ei intră fără a se mai prezenta la CZSO, ci doar în urma mediilor de la Bac", ne-a mărturisit un elev care speră să devină student al Academiei Navale.

"Ce se întâmplă anul acesta mi se pare o mizerie. Eu înțeleg foarte bine faptul că statul a susținut acești elevi ai liceelor militare timp de patru ani, de fapt doi la Constanța, dar ce se întâmplă cu principiul potrivit căruia toți elevii au drepturi egale la educație? Statul trebuie să înțeleagă că și civilii fac mari eforturi pentru a putea ajunge acolo unde își doresc. Personal, mi-am pregătit băiatul încă din clasa a X-a, pentru că de mic și-a manifestat dorința de a urma o carieră militară. Nu mi se pare normal ce se întâmplă. Dacă elevii nu mai susțin probele de concurs, iar copiii care vin din liceele militare sunt avantajați, vorbim deja despre o discriminare pe față", ne-a declarat tatăl unui absolvent de clasa a XII-a.

"În România anului 2020, avem de-a face cu o admitere care nu este deloc o admitere echitabilă, care să implice șanse egale pentru toți candidații, indiferent că sunt civili sau absolvenți ai liceelor militare. Ce vină au acești copii că nu am scăpat, încă, de acest coronavirus? Corect era să se susțină examenul de admitere, așa cum s-a procedat la Medicină și Farmacie, la Universitatea «Ovidius». Este o bătaie de joc! Ei s-au pregătit un an întreg, pentru a fi admiși aici. Unde este egalitatea de șanse?", a comentat un alt părinte.

XXX

Potrivit comandorului Mihai Emil, de la Centrul Zonal de Selecție și Orientare Constanța, candidații trebuie să susțină probele de selecție, care se împart în două categorii: probă de evaluare a capacității motrice și probă de evaluare psihologică.

Prima probă este împărțită în două subprobe: traseu utilitar-aplicativ și alergare pe o distanță de 2.000 de metri. Probele psihologice vizează o subprobă de aptitudini și un chestionar de personalitate. Toată evaluarea se termină cu interviul psihologic și interviul de evaluare finală sau de reorientare, dacă este cazul.

XXX

Vom reveni pe tema acestui subiect și, chiar dacă numele celor admiși nu mai pot fi făcute publice, conform noilor prevederi legislative, le vom publica mediile de admitere. Să sperăm că nu va fi cazul de absolvenți civili picați cu 9.50 la Bacalaureat și absolvenți de colegiu militar admiși cu 6.05 la Bacalaureat! 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2961 secunde