Sunt obligate asociațiile de locatari să întrețină lifturile?

969
Sunt obligate asociațiile de locatari  să întrețină lifturile? - 3octfondlift8-1380809589.jpg

Articole de la același autor

Cu toții o știm, majoritatea lifturilor din blocurile constănțene, din cauza vechimii - unele depășind și 50 de ani de existență, se strică foarte des, iar costurile cu reparațiile și întreținerea sunt piperate, spre disperarea locatarilor.

Cei care au norocul să locuiască la etajele inferioare sunt primii care "fac gălăgie" sau pur și simplu refuză sistematic să contribuie cu bani și pentru repararea lifturilor când nu mai funcționează, darămite pentru întreținerea lor lunară. Pe când locatarii de la etajele superioare sunt dispuși să renunțe la orice, numai să nu fie supuși chinului de a urca șapte - opt etaje, cu sacoșele în mâini, zi de zi, indiferent dacă sănătatea sau vârsta le permite acest… sport.

Sătui de astfel de conflicte, mai mulți cititori au dorit să se convingă dacă întreținerea și repararea lifturilor este o obligație sau o chestiune facultativă "la cheremul locatarilor, pentru că, e adevărat, ei plătesc. Liftul este, după mine, un obiectiv de securitate în bloc, e vorba de viața noastră, a locatarilor, a celor care ne vizitează… nu se aruncă niște bani pentru niște mofturi, cum spun cei de la etajele de jos!" (A. Ion). "Eu înțeleg să plătesc reparația când se strică liftul, dar nu mai vreau să contribui, lună de lună, cu o taxă de întreținere, care nu știu pe ce se duce, că nu se face nicio lucrare!" (Ioana Amariei).

"Eu stau la etajul cinci, dar prefer să urc pe scări, decât să dau bani pentru repararea liftului și de două ori pe lună… Cine vrea să urce cu liftul, n-are decât să plătească! Fiecare alege după cum îl ține buzunarul, de-aia e democrație! Dumitru G.".

Întreținerea, în sarcina asociației

Starea lifturilor este esențială pentru viața oamenilor, de aceea, nimeni nu-și permite să ocolească sau să încalce legea. După cum ne-a explicat pre-ședintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari Constanța, Marcel Dragu, fiecare asociație de proprietari este obligată să aibă în derulare un contract cu o firmă de service, pe care o plătește lunar, indiferent dacă intervine sau nu. Iar când apar defecțiuni, firma de service este anunțată telefonic despre situație, după care un specialist se deplasează la fața locului pentru a remedia liftul.

Este adevărat că se percepe o taxă fixă de service (de circa 145 de lei pe lună pentru un lift), dar aceasta este procedura. Că starea și siguranța lifturilor este cât se poate de importantă o confirmă și faptul că în această ecuație intervine și ISCIR, care, în baza unor planificări, obligă firmele de service autorizate să facă verificări metrologice periodice la ascensoare.

Modernizare… pe bucăți!

Oricât și-ar dori asociațiile să doteze blocurile cu lifturi noi, moderne, prețurile ridicate le obligă să caute soluții mai ieftine. O soluție la care se recurge în mod sistematic este înlocuirea doar a părților uzate și cu probleme, precum roți, cabluri, carcasă, tablou de comandă, pereți, în funcție de situație.

Cât costă un lift nou

Pentru a-și dota blocul cu un ascensor modern, locatarii ar trebui să știe că prețurile sunt undeva între 24.000 și 28.000 de euro… exemplarul, plus TVA, în funcție de pretențiile solicitantului, dar și de numărul de etaje, de stații, de capacitate, de gradul de automatizare (cu comandă și cu oprire între stații la comanda solicitată pe parcurs, cu afișare electronică), de confortul cabinei etc.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3923 secunde