Președintele asociației poate fi și administrator?

3718
3
Președintele asociației poate fi și administrator? - 8maifond-1336487771.jpg

Articole de la același autor

Secătuiți de costurile enorme cu întreținerea din această iarnă, mulți locatari își pun speranța în tratarea responsabilă a eliminării tuturor tipurilor de pierderi, inclusiv de la nivelul organigramei asociației. În această idee, propun ca președintele asociației să fie și administrator. Legea permite acest cumul de funcții, însă numai în anumite condiții.

În foarte multe asociații, administratorul este omul bun la toate, iar percepția proprietarilor este că el este șeful, președintele existând doar pe hârtie. Potrivit legii, răspunderea juridică pentru activitatea asociației o poartă însă președintele, administratorul fiind un simplu angajat. Totuși, când vine vorba despre "capii" asociației, proprietarii aruncă toată res-ponsabilitatea asupra lor, uitând că puterea deplină este deținută de ei înșiși, dacă știu s-o aplice eficient, în interesul lor, prin vot și decizii majoritare la nivelul adunării generale. Din păcate, realitatea demonstrează că în afară de a-și achita costurile de întreținere, cei mai mulți proprietari nu se implică mai deloc în treburile asociației și, mai rău, nici măcar nu catadicsesc să participe la adunările asociației: "Probleme mari am avut cu întreținerea în această iarnă, ca peste tot, mulți au făcut împrumuturi ca să-și achite restanțele, n-a fost ușor. Omul, la disperare de bani, normal că se gândește să facă economii la sânge. Noi ne-am gândit, de exemplu, ca președintele asociației să fie și administrator, sau invers, administratorul să cumuleze și funcția de președinte. Înainte de a convoca o adunare pe tema asta, vrem să știm dacă legea permite. Vă mulțumim și rămânem aceiași cititori fideli ai ziarului Cuget Liber" (Clara Elenis Daminian).

Numărul proprietarilor permite cumulul

Ideea economisirii există aproape la toate asociațiile, iar dacă preocuparea ar urmări toate palierele de cheltuieli, cu siguranță că s-ar mai reduce din valoarea costurilor. Cât privește chestiunea privind cumulul de funcții la nivelul unei asociații, funcția de administrator poate fi îndeplinită de președinte numai dacă asociația cuprinde până la zece proprietari. Se știe că, în prezent, există multe asociații de tronson, de scară desprinse din asociațiile-mamă, exact din cauza neînțelegerilor privind gestionarea cheltuielilor. Pe de altă parte, și administratorul poate cumula funcția de contabil al asociației dacă are pregătire de specialitate.

Este foarte important de știut că legis-lația actuală conferă administratorilor drepturi și puteri destul de numeroase. Pe de altă parte, sunt instituite și câteva condiții pentru exercitarea acestei funcții, care implică un anumit control din partea autorităților locale. Dar cine poate avea calitatea de administrator al unui imobil? Orice persoană fizică, angajată cu contract individual de muncă ori convenție civilă de prestări servicii sau persoane juridice specializate, cu care se încheie un contract de administrare. Pe lângă cazierul judiciar curat și calități de bun gospodar etc., un administrator trebuie să fie însă atestat de către o comisie de specialiști în domeniul financiar contabil și al legislației muncii, constituită la nivelul Consiliului Local.

Cui dă socoteală președintele?

Președintele asociației de proprietari nu poate hotărî de unul singur cum se cheltuiesc banii, ci doar în funcție de cum aprobă adunarea generală. De asemenea, pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce îi revin prin lege, președintele răspunde personal sau în solidar, după caz, în fața legii și a proprietarilor, pentru daunele și prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.

Comentează știrea

Stelian
3 septembrie 2012
Administrator

Buna Ziua,avem in asociatia noastra de locatari (24 apartamente) un Presedinte care nu justifica prin transparenta cheltuielile asociatiei noastre,mai exact are tot felul de chitante facute fara sa aiba si un proces verbal ca cineva din asociatie ar fi fost de acord cu ce sa cheltuit... Detine funtia de:Presedinte,Administrator,Casier,Contabil,Cenzor...nu a depus o garantie materiala pentru suma din contul Asociatiei care este de 10000 mii de euro dobandijta prin plata unei firme dupa un cotract de inchiriere al unui spatiu,si mai rau nu este de acord sa platim salarul lui si alte cheltuieli din acea suma sustinand ca legea nu ne permite acest lucru si ne sufoaca cu fel de fel de cheltuieli indirecte si neprevazute. Vreau sa stiu unde sa ma adresez ca sa-i faca un control amanuntit acestei persoane pentru a ne lamuri daca el desfsoara legal activitatea de Presedinte si daca cheltuie legal banii nostri.Multumesc

postelnicu
26 noiembrie 2013
presedinte

Buna ziua,si noi suntem exect in aceiasi situatie cidvs,Alergam de 2 luni sa demitem presedintele,si nu ne ajuta nimeni,De la primarie,care are cat de cat autoritate in aceasta problema,ni s-a spus sa facem o adunare generala extraordinara si cu 20% din membrii sa il demitem si sa alegem alt presedinte.noi am facut asta si nu vrea sa predea sub nici o forma actele,Si noi avem antene pe bloc si incasam 2000/luna,despre care nu stim nimic din modul in care s-au cheltuit .Adunati-va 20% si dati-l jos,pe urma expertiza contabila si daca nu iese ok ,plangere penala la parchet.Noi am apelat si la politie si tot nu vrea sa predea.Pleaca lupul de la stana???

Mihaela
3 iulie 2014
plata liftului

Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti cum se face plata liftului intr-o asociatie de proprietari,pe suprafata apartamentului sau pe numarul de persoane care locuiesc in apartamente?Multumesc!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.49 secunde