Ești turist European, ai drepturi!

172
Pasagerii care călătoresc cu o linie aeriană aparținând Uniunii Europene primesc despăgubiri completă în caz de accident, indiferent unde are loc și, de asemenea, de plată în avans, dacă este necesară pentru depășirea dificultății economice imediate.  

Referitor la despăgubirea pentru deces, răni sau alte leziuni corporale ale unui pasager, răspunderea financiară a unei linii aeriene aparținând Uniunii Europene nu cunoaște restrângeri. Cu alte cuvinte, nu există o limită superioară a reclamației care poate fi făcută. 


Linia aeriană plătește în avans pentru depășirea dificultății economice imediate, nu mai târziu de 15 zile după ce persoana îndreptățită să primească indemnizație a fost identificată. Această plată în avans reprezintă minimum 15 000 de drepturi speciale de tragere (aproximativ 20 000 EUR) pentru fiecare pasager, în caz de deces.

Pentru a încuraja  rapida soluționare a revendicărilor de până la 100 000 de drepturi speciale de tragere (aproximativ 130 000 EUR), liniile aeriene din Uniunea Europeană își pot limita sau înlătura răspunderea numai dacă dezastrul a fost urmarea (în întregime sau în parte) a neglijenței pasagerului rănit sau decedat. 

Parte a pachetului de vacanță

Pasagerii aerieni care călătoresc în cadrul unui pachet de excursie sau de vacanță cumpărată în cadrul Uniunii Europene trebuie sa primească informații exacte despre călătorie de la organizator. De asemenea, ei se bucură de drepturi clare legate de executarea contractului.

Printre alte lucruri, broșura trebuie să stabilească în mod clar și precis destinația, itinerariul si mijloacele de transport utilizate în vacanță. Procurarea informațiilor din broșură este obligația organizatorului. Înainte de plecare, organizatorul trebuie să ofere în scris orele și locurile de oprire intermediară, precum și legăturile de transport. Consumatorul are dreptul să transfere rezervarea lui sau a unei alte persoane. Prețul stipulat în contract nu poate fi modificat decât în cazul în care condițiile permit în mod expres această posibilitate. Organizatorul este responsabil pentru orice nereușită de a îndeplini prevederile contractului, astfel încât problemele legate de zbor din cadrul unui voiaj sau al unei vacanțe trebuie, de regulă, să fie asumate direct de organizator. El va acționa în numele pasagerilor, în cadrul relațiilor cu linia aeriană. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 30 Octombrie 2012
Stire din Cetățenești : Calendar
Marţi, 30 Octombrie 2012
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Marţi, 30 Octombrie 2012
Stire din Cetățenești : Apeluri de la cetățeni
Marţi, 30 Octombrie 2012
Stire din Cetățenești : Cine vă mai poate ridica pensia?
Pagina a fost generata in 1.5284 secunde