Telescopul Hubble, înlocuit după 20 de ani

Telescopul Hubble, înlocuit după 20 de ani - telescopulhubble-1638193711.jpg

Articole de la același autor

Au trecut 20 de ani de la data de lansare a telescopului Hubble. După mai multe incidente neprevăzute noul telescop, James Webb, îl va înlocui pe bătrânul telescop pe 22 decembrie, potrivit Deutsche Welle. Telescopul James Webb a costat 10 miliarde de dolari și fusese programat pentru lansare pe 18 decembrie. Luni, NASA a anunțat că, din cauza unui incident care a avut loc în timpul ultimelor pregătiri, lansarea a fost amânată cu 4 zile. Telescopul James Webb deține cea mai mare oglindă care a fost lansată vreodată în spațiu. Formată din 18 oglinzi mai mici placate cu aur, ea este de șase ori mai mare decât oglinda de pe Hubble. În timp ce oglinda lui Hubble detectează obiecte doar în lumină naturală, cea montată pe Webb beneficiază de lumină infraroșie și este mult mai sensibilă la fenomenele pe care le va monitoriza. Cu noul telescop vor putea fi observate cele mai îndepărtate galaxii și cu ajutorul căruia ne vom face o idee despre cum arăta universul la doar 100 de milioane de ani după Big Bang. Tot cu ajutorul luminii infraroșii, Webb va putea să arunce o privire dincolo de norii de praf stelar prin care Hubble nu poate să vadă. Vom putea studia mai bine cum s-au format stelele și planetele. Oamenii de știință se așteaptă ca noile funcțiuni ale telescopului să le permită să studieze atmosfera planetelor îndepărtate în speranța că vor depista semne de viață, potrivit BBC.