Forțele Aeriene Israeliene au încheiat prima serie de manevre în Munții Carpați
Articole recomandate
MAE rus: Greu de crezut că Statul Islamic ar fi putut lansa atacul asupra sălii de concerte
28 Martie 2024
MOMENT ISTORIC! Rotația Pământului se accelerează. Pentru prima dată va trebui scoasă o secundă
28 Martie 2024
Horia Constantinescu renunţă la funcţia de preşedinte al ANPC. "Rămân totuși în această mare familie"
28 Martie 2024
ANPC: Furajele care dau culoarea galbenă a puilor nu sunt toxice; reprezintă o practică înşelătoare
28 Martie 2024
Forțele Aeriene Israeliene (IAF) au încheiat joi o săptămână de manevre comune cu Forțele Aeriene Româ-ne, în Munții Carpați, informează Mediafax.
Acesta a fost primul exercițiu al IAF în România după accidentul de anul trecut, însă de data aceasta la manevre nu au participat elicoptere, ci un avion de transport de tip C-130 Hercules.
Forțele Aeriene Israeliene nu au mai trimis piloți în România după ce șase militari israelieni și un ofițer român au murit în urma prăbușirii unui elicopter de tip Sikorsky CH-53 Sea Stallion, în urmă cu un an, în timpul unui exercițiu militar.
Forțele Aeriene Israeliene sunt însă interesate să continue antrenamentele în România și în special în Munții Carpați, care sunt cunoscuți pentru vremea instabilă, vârfurile înalte și pădurile dese, teren pe care piloții israelieni nu se pot antrena frecvent. Aceste condiții sunt similare celor pe care IAF le-ar putea întâlni în operațiuni viitoare.
În 2006, ministrul israelian al Apărării de la acea vreme, Shaul Mofaz, a semnat un acord pe cinci ani cu omologul său român, care permite IAF să trimită avioane și militari pentru antrenamente în România.
Acesta a fost primul exercițiu al IAF în România după accidentul de anul trecut, însă de data aceasta la manevre nu au participat elicoptere, ci un avion de transport de tip C-130 Hercules.
Forțele Aeriene Israeliene nu au mai trimis piloți în România după ce șase militari israelieni și un ofițer român au murit în urma prăbușirii unui elicopter de tip Sikorsky CH-53 Sea Stallion, în urmă cu un an, în timpul unui exercițiu militar.
Forțele Aeriene Israeliene sunt însă interesate să continue antrenamentele în România și în special în Munții Carpați, care sunt cunoscuți pentru vremea instabilă, vârfurile înalte și pădurile dese, teren pe care piloții israelieni nu se pot antrena frecvent. Aceste condiții sunt similare celor pe care IAF le-ar putea întâlni în operațiuni viitoare.
În 2006, ministrul israelian al Apărării de la acea vreme, Shaul Mofaz, a semnat un acord pe cinci ani cu omologul său român, care permite IAF să trimită avioane și militari pentru antrenamente în România.
Articole pe aceeași temă
Joi, 11 August 2011
Joi, 11 August 2011