Coronavirusul, vindecat de un plasture? Cercetătorii americani sunt optimiști!

Coronavirusul, vindecat de un plasture? Cercetătorii americani sunt optimiști! - dd-1585906827.jpg

Un plasture cât vârful degetului ar putea fi un potențial vaccin contra coronavirusului, conform unei echipe de cercetători din Statele Unite ale cărei concluzii au fost publicate într-un jurnal științific publicat de The Lancet, citat de Agerpres. În testele efectuate pe șoareci de laborator, potențialul vaccin a produs anticorpi specifici COVID-19, în cantități considerate suficiente pentru neutralizarea virusului, a indicat grupul de oameni de știință.

Cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universității din Pittsburgh, susțin că au reușit să acționeze atât de rapid deoarece au avut la dispoziție o bază de plecare, la care au lucrat în timpul unor epidemii anterioare de coronavirus. Unul dintre coautorii studiului, Andrea Gambotto, profesor asociat la Universitatea din Pittsburgh, a declarat: "Aveam experiență anterioară cu SARS-CoV din 2003 și MERS-CoV din 2014. Aceste două virusuri, strâns asociate de SARS-CoV-2, ne învață că o anumită proteină, numită proteina 'spike', este importantă pentru inducerea imunității contra virusului. Știam exact unde să luptăm cu acest nou virus. De aceea este importantă finanțarea cercetării în domeniul vaccinurilor. Nu se știe niciodată de unde va veni următoarea pandemie".

Echipa de cercetători susține că acest candidat la vaccin urmează o abordare mai bine stabilită în comparație cu candidatul la vaccin pe baza ARN mesager (mARN), care a intrat în stadiul de studiu clinic în Seattle. Acest candidat la vaccin, numit de echipa de cercetători PittCoVacc - prescurtarea de la "Pittsburgh Coronavirus Vaccin" - folosește fragmente de proteine virale obținute în laborator pentru a construi imunitatea, în mod similar modului în care funcționează vaccinurile antigripale actuale.

Cercetătorii au utilizat o abordare nouă pentru administrarea medicamentului, prin plasture cu microace, pentru a-i crește eficacitatea. Plasturele de dimensiunea vârfului degetului conține 400 de ace minuscule, ce livrează proteinele "spike" în piele, unde reacția imunitară este mai puternică. După aplicarea acestui plasture, acele, realizate din zahăr, și fragmentele de proteine, se dizolvă în piele.

Cercetătorii susțin că sistemul pe care l-au conceput poate fi produs în masă și, odată fabricat, vaccinul poate fi ținut la temperatura camerei până când este nevoie de el, eliminând necesitatea refrigerării în timpul transportului sau al depozitării.

Potrivit studiului, în testele pe șoareci PittCoVacc s-a generat o producție a anticorpilor împotriva SARS-CoV-2 în două săptămâni de la aplicarea plasturelui cu microace.