În urmă cu câteva zile, în portul Constanța a acostat o navă înregistrată în Togo, un pavilion de complezență. La bord, se afla un echipaj multinațional. Căpitanul secund era un indian foarte tânăr, de numai 22 de ani.Vâ ...
În articolul "O singură navă în bare-boat nu înseamnă flotă națională", publicat în ediția din 26 martie 2013 a ziarului "Cuget Liber", am adresat Ministerului Finanțelor Publice, Ministerului Muncii și Sindicatului Libe ...
"Contractul colectiv de muncă pentru navele cu pavilion de complezență care operează în zona Mării Negre este finalizat - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navi ...
Sindicatul Liber al Navigatorilor încheie anul 2012 cu un bilanț excelent. Potrivit liderului Adrian Mihălcioiu, 113 marinari români au fost ajutați să își rezolve problemele pentru soluționarea cărora nicio instituție a ...
Tinerii care se pregătesc să devină navigatori sunt cei mai interesați de proiectul registrului maritim internațional al României. O demonstrează numărul mare de mesaje postate pe site-ul redacției, atunci când abordăm a ...
Înființarea registrului maritim internațional al României (registrul secund de înmatriculare a navelor maritime) este așteptată cu nerăbdare de piața shipping-ului românesc. Punerea în practică a acestui proiect va aduce ...
"Navigația din zona Mării Negre are, de la începutul acestei luni, propriul contract colectiv de muncă. Prevederile lui sunt valabile pentru toate navele cu pavilion de complezență care operează în porturile riverane și ...
Recent, la Casablanca (Maroc) a avut loc reuniunea inspectorilor Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). "Scopul principal al acestor întâlniri periodice este schimbul de experiență, generalizarea proce ...
Sindicatul Liber al Navigatorilor din România ocupă un loc aparte în mișcarea sindicală națională și internațională. Este organizația care a supraviețuit dispariției unui parc de 301 nave maritime și a peste 10.000 locur ...
Cu prilejul Zilei Marinei Române, Adrian Mihălcioiu - liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a declarat că, în august 2013, va intra în vigoare Convenția Internațională MLC - 2006, ca urmare semnării ei de un număr ...
Numărul navelor abandonate, cu echipaje neplătite de luni de zile este în creștere la nivel mondial. În portul Constanța sunt trei astfel de cazuri, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, inspec ...
Reglementările internaționale și sistemul de calitate a managementului obligă armatorii să își asigure navele, marfa și echipajele. "Marinarii români trebuie să știe că orice navă trebuie să dețină o poliță P&I, în c ...
În septembrie 2011, un ofițer maritim român a decedat pe navă, în urma unui accident de muncă. În timpul unei manevre, s-a rupt o parâmă și omul a fost ucis pe loc. Pe 11 iunie 2012, într-un port din SUA, un comandat rom ...
Șase navigatori români de pe tancul chimic belgian "St Vanessa" sunt implicați într-un scandal naval în Nigeria. Autoritățile din această țară au dat mai multe comunicate de presă contradictorii. Inițial, au afirmat că n ...
În 1953 - 1954, în Constanța era la modă un cântec despre un naufragiu. Nu-mi mai amintesc versurile, doar povestea. Era vorba despre o navă care plecase din portul Constanța. Echipajul și-a luat rămas bun de la cei drag ...
Black Sea Campain este acțiunea Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) împotriva navelor sub standard, în zona Mării Negre. Recent, prin intermediul ziarului "Cuget Liber", Norrie McVicar, membru al Black Se ...
Două românce care lucrau ca personal auxiliar (hotelier) pe nava de pasageri "Red Star 1", sub pavilion Panama, au fost debarcate și aban-donate fără nici un ban, în miez de noapte, pe un cheu din portul italian Brindisi ...
Inspectoratul ITF - România a recuperat suma de 246.000 de dolari pentru cei 16 marinari chinezi de pe portcontainerul "Reecon Emir", sub pavilion Insulele Marshall. Suma reprezintă salariile pe patru luni, neachitate de ...
Tot mai mulți marinari români sunt victimele practicilor oneroase din shipping-ul internațional. De pe data de 14 mai 2012 și până astăzi, trei echipaje românești de pe navele unor armatori străini au reclamat neplata sa ...
Piața liberă a forței de muncă marinărești din România este relativ tânără, cu o istorie de doar 22 de ani. În prezent, ea se sprijină doar pe doi piloni: crewing-ul autohton și Sindicatul Liber al Navigatorilor. Dușmanu ...
La data de 1 mai 2012, a început campania Federației Internaționale a Transportatorilor împotriva navelor sub standard, în zona Mării Negre. Prima navă care a intrat în atenția Inspectoratului ITF Româ-nia este nava "Hac ...
Centrul pentru Drepturile Internaționale ale Navigatorilor a efectuat un interesant studiu privind experiențele prin care au trecut marinarii care s-au confruntat cu acuzații penale.Sondajul a fost realizat pe un eșantio ...
La începutul acestei săptămâni, Madison Meeting Room, din Istanbul, a fost gazda unei reuniuni istorice. Liderii sindicatelor navigatorilor din Bulgaria, Georgia, Israel, Rusia, România, Turcia și Ucraina s-au întâlnit p ...
În cadrul licitației dispuse de Tribunalul Constanța, nava "Grandiosa", sub pavilion Panama, a fost vândută cu 3.050.000 dolari. A fost o competiție "fierbinte", cu opt ofertanți, care au plusat cu mult peste prețul de p ...
Ieri, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, a semnat "condica de prezență" la Odessa. El a participat la întâlnirea dintre reprezentanții mai multor companii de navigație din Europa, ai Internat ...
Shipping-ul internațional trece printr-o grea criză. Companiile de navigație dau faliment pe capete. Din cauza problemelor financiare ale armatorilor, porturile lumii s-au umplut de nave și echipaje abandonate. Este o re ...
Mai mulți marinari români sunt în pericol după ce nava pe care se află a fost surprinsă de o furtună puternică și este în pericol de naufragiu. Tancul petrolier aflat în zona portului Pireu din Marea Egee a transmis sem ...
"2011 a fost un an greu pentru marinarii români, din cauza amplificării fenomenului pirateriei pe mare. Până în prezent, un număr de 18 nave, cu peste 55 de marinari români au fost implicate în atacurile piraterești" - a ...
Românii se confruntă cu tot mai multe necazuri pe mare, spre final de an. Cele mai frecvente sunt cazurile de neplată a salariilor, dar încep să apară și altele mai grave, precum trimiterea în voiaj în zone de mare risc. ...
Alarmă în lumea navigatorilor! Pe zi ce trece se înmulțesc cazurile de marinari care nu își primesc salariile cu lunile. Pe măsură ce criza din shipping, mai ales din anumite flote, se adâncește, riscul de neplată și de ...