Facebook se lansează pe piața de știri cu "Facebook News". Promisiunile lui Mark Zuckerberg

202
Facebook se lansează pe piața de știri cu

Articole recomandate

Acuzată că propagă dezinformarea, rețeaua de socializare Facebook a anunțat vineri lansarea unui flux de știri împreună cu mass-media menit să promoveze jurnalismul de calitate, transmite AFP.


''De mai mulți ani discut cu organe de presă și cu jurnaliști despre cum am putea susține jurnalismul de calitate pe Facebook'', a declarat Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, în anunțul privind lansarea 'Facebook News'.


''Jurnalismul este important pentru democrația noastră și pentru a face față împreună problemelor. Marilor servicii de internet le revine responsabilitatea de a se asocia cu organele de presă pentru a instaura modele viabile pe termen lung pentru a finanța această activitate importantă'', explică Zuckerberg.


El prezintă vineri la New York acest nou produs, împreună cu Robert Thomson, director general al News Corp., grup al magnatului Rupert Murdoch din care fac parte în special Wall Street Journal și postul Fox News.


Lansat vineri într-o versiune test pentru un ''subgrup'' de utilizatori americani al căror număr nu a fost precizat, acest flux de știri va fi realizat pe baza unei selecții efectuate de jurnaliști și de algoritmi de ''personalizare''.


'Facebook News' va fi distinct de fluxul de informații pe care utilizatorii le primesc prin ''news feed'', unde se găsesc și numeroase informații care nu provin din mass-media consacrate, și va include de asemenea articole ale organizațiilor de presă partenere. Printre acestea din urmă se vor număra peste 200 de instituții media, precum Wall Street Journal, Washington Post, People, posturile ABC, CBS News sau Fox News.


'Facebook News' le va oferi oamenilor mai mult control asupra articolelor pe care le vizualizează și posibilitatea de a explora o paletă mai largă ce domenii de interes, direct prin aplicația Facebook, explică rețeaua de socializare, adăugând că acest flux va ''evidenția principalele informații naționale ale zilei'' și va pune accentul pe ''divertisment, sănătate, economie și sport'', patru teme de interes principal pentru utilizatorii Facebook.


Rețeaua de socializare asigură că și-a constituit deja o echipă de jurnaliști ''independenți din punct de vedere editorial'', care vor selecta articolele pe baza unor criterii vizibile pentru toată lumea.


Această inițiativă ilustrează - la fel ca și recentul proiect lansat pentru susținerea presei locale americane - dorința acestei platforme de a răspunde criticilor formulate de mass-media tradiționale. Acestea din urmă acuză Facebook că este un actor major în răspândirea știrilor false (''fake news'') și că sifonează o parte a încasărilor din publicitate.


Sursă: Agerpres




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3964 secunde