Cum au încercat hackerii să-ți fure datele și banii prin telefon

274
Cum au încercat hackerii să-ți fure datele și banii prin telefon - hackerstealingloginonsmartphone-1591526117.jpg

Articole recomandate

Nu numai tehnologia evoluează în zilele noastre, ci și metodele prin care hackerii caută să te lase fără bani și fără date sensibile. Iar ANCOM vine cu un raport care-ți arată fix ce înseamnă acest lucru, conform playtech.ro.


2019 nu a fost un an lipsit de incidente de securitate cibernetice, iar ANCOM a încercat să le contabilizeze tocmai pentru a-ți arăta de ce pericole trebuie să te ferești. Spre exemplu, cele mai multe atacuri au avut loc prin intermediul telefonului mobil.


Ceea ce e normal, dacă stai să te gândești că mai toată lumea se folosește de telefon pentru a sta pe diverse rețele de socializare și nu numai.  2019 a adus, din păcate, și o creștere a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ de 43% (de la 556 la 794) față de anul precedent.


"Informațiile colectate de la furnizori și analizate de către ANCOM arată o creștere importantă a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ – cu peste 40% (de la 556 la 794) în anul 2019 față de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de soluționare a incidentelor sub 6 ore, înregistrându-se doar o ușoară creștere față de anul trecut", precizează cei de la ANCOM.


Per total, anul trecut s-au înregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 43% față de 2018. Acestea au afectat, în total, peste 23 de milioane de conexiuni. Și trendul s-a schimbat.


Dacă în 2018, hackerii îți urmăreau apelurile și mesajele de tip SMS, acum se uită la aplicațiile pe care le ai în telefon. Internetul mobil a devenit ținta.


"Dacă în anii 2017 și 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobilă și SMS, în anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil și transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobilă și SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixă (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de internet fix și transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni)", precizează ANCOM.


Și durata totală a incidentelor raportate în 2019 a crescut semnificativ – de la 2.808 ore în 2018 la 4.573 ore.


Datele ANCOM arată că Teleorman a fost cel mai afectat județ, acolo fiind înregistrate 90 de incidente cu impact semnificativ afectând buna funcționare a rețelelor și serviciilor de comunicații electronice din județ. Urmează Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente și Olt cu 67 de incidente.


La polul opus, județele cel mai puțin afectate în 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Sălaj și Botoșani, în cazul cărora au fost raportate câte 14 incidente. Din punct de vedere al resurselor afectate, în cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, stații de bază și controlere mobile și echipamente din noduri de transmisiune.


Nu toate incidentele, însă, au fost provocate de forță umană. Unele au fost cauzate și de condiții meteo extreme, mai precizează ANCOM.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0473 secunde