Vești mari de pe podul Agigea! Din decembrie, se reia circulația

7351
4
Există șanse ca la începutul lunii decembrie să circulăm din nou pe podul vechi de la Agigea. Cel puțin așa susține directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fosta CNADNR), care a inspectat lucrările la începutul acestei săptămâni. 


Cătălin Homor a vizitat șantierul, a stat de vorbă cu muncitorii și anunță că nu mai sunt întârzieri. Acesta susține că lucrările sunt în grafic și există șansa ca podul să fie gata conform planificărilor și să poată fi redat circulației la sfârșitul lunii noiembrie.


"Astăzi (n.r.- luni), am văzut podul de la Agigea. Ritmul de lucru din ultima perioadă a determinat recuperarea întârzierilor și, dacă se păstrează la fel, angajamentele asumate vor fi respectate. Până mâine (n.r. - ieri, 25 octombrie), se vor finaliza lucrările la cea mai lungă dintre hobane. Imediat vor începe lucrările și la ultima hobană care a rămas de înlocuit, din totalul de 10 ce au fost inițial", a explicat Cătălin Homor. 


A fost recuperată întârzierea 


Aceasta este cea de-a doua vizită a directorului CNADNR pe șantierul de la podul Agigea, prima fiind la începutul lunii. La momentul respectiv, Cătălin Homor s-a declarat dezamăgit de mobilizarea din șantier și de ritmul în care lucrările avansează. Asta deși timp de aproape două săptămâni reprezentanții CNADNR respingeau vehement orice informație transmisă de localnicii din zonă cum că pe pod nu se lucrează deloc. Se pare însă că Homor a pus piciorul în prag și a reușit să-i determine pe constructori să se apuce serios de lucru. 


"Când am ajuns la pod, am fost dezamăgit de mobilizarea slabă din șantier. După mai mult de două săptămâni de la începerea lucrărilor, ritmul este mult prea lent, nu există o organizare judicioasă a resurselor materiale și umane și, mai ales, a activității propriu-zise. În această situație, am cerut constructorului să sporească ritmul de lucru în așa fel încât să recupereze zilele de întârziere și să-și respecte programul de lucrări astfel ca, la sfârșitul perioadei de restricții, traficul rutier să se desfășoare pe două benzi de circulație, așa cum s-a angajat la reluarea lucrărilor de reabilitare", a anunțat directorul CNADNR la începutul lunii octombrie. 


Probleme contractuale 


Reamintim că reabilitarea podului a început în anul 2013, însă a fost întreruptă o bună perioadă, motivele invocate fiind "probleme contractuale". În cadrul acestui contract, mai sunt de executat lucrări de înlocuire a celor două hobane, lucrări de reabilitare a tablierului (sablare tablier, vopsire tablier), înlocuirea îmbrăcăminților asfaltice, trotuarelor și parapeților și reparații ale structurilor de beton. Lucrările ar trebui să fie gata pe 30 noiembrie, dată după care traficul rutier se poate relua în condiții normale, fără restricții de circulație. 


Lucrări de patru ori mai scumpe 


"Valoarea estimată a lucrărilor, în conformitate cu determinarea inginerului în luna august 2015, este în sumă de 66.153.584,7 lei, fără TVA", se precizează într-unul din răspunsurile transmise redacției noastre de către conducerea CNADNR. 


Inițial, contractul pentru consolidarea podului ar fi trebuit să coste aproximativ 17 milioane de lei și să fie gata în 2013. Între timp, însă, valoarea investiției a crescut de aproape patru ori. Între timp, transportatorii au înregistrat pierderi de milioane de lei folosind rute ocolitoare, nemaivorbind de disconfortul pentru locuitorii din zonă, dar și pentru turiștii care au călătorit către sudul litoralului în toți acești ani, în coloane interminabile, din cauza restricțiilor de circulație. 


Comentează știrea

karadeniz
26 octombrie 2016
Vești mari de pe podul Agigea

Reparatiile la pod tot cu TVA de 20 % vor costa cam 17,7 milioane euro iar dacă era gata anul trecut cu TVA de 24% costa 18,2 milioane euro. Constructia noului pod peste canal , Apolodor, a costat cu totul 28 de milioane de euro.

Hollywood
26 octombrie 2016
Niște tâlhari

Au subcontractat lucări de la bun început către firme impuse politic și banii s-au dus prin diverse buzunare de partid, de-aia s-au sistat lucrările atâția ani. Și mai apoi a apărut un imbecilul care a turnat covorul asfaltic pe sensul de mers către Agigea.... Acum îl scoate și toarnă altul??

agigea
28 octombrie 2016
decembrie?

decembrie 2018, poate... sa puna paravane antizgomot, stau la 2 pasi si numar masinile din subsol, sa fie gata doar, ca.mi pun eu 20 copaci intre pod si casa.

si gazele in Agigea sunt la fundul primarului
28 octombrie 2016
mananca prea mult fructe de mare, calamar, creveti, caracatita

este prea linistit Primarul din Agigea, sat cu port, sa ia ex de la Cumpana, sa.l intrebe cineva, ca poate ne tine de cald raspunsul lui iarna asta.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5855 secunde