Premieră la Constanța

Un singur birou pentru autorizarea branșării la rețelele de utilitate publică

575
Un singur birou pentru autorizarea branșării la rețelele de utilitate publică - fotofondunsingurbirou-1582055647.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii care au de făcut diferite lucrări nu vor mai avea de pregătit dosare întregi de hârtii și de alergat la "șapte" birouri. Orice branșament poate fi rezolvat acum la un singur birou, cu doar două formulare.

Vești bune pentru persoanele care intenționează să-și branșeze clădirile la rețelele de utilitate publică. Autoritățile locale au inițiat o nouă procedură de autorizare pentru lucrările de racord sau branșament executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă pe raza municipiului Constanța.

Astfel, începând de luna aceasta, toate lucrările de racord ori branșament care se desfășoară pe domeniul public vor fi autorizate doar de către administratorul drumului public - SC Confort Urban SRL. Sediul SC Confort Urban este pe strada Vârful cu Dor nr. 10, iar autorizarea se face în baza unei cereri și a considerabil mai puține documente decât erau solicitate până în prezent.

Este vorba despre avizul tehnic de racordare, planul de amplasare în zonă și planul de situație vizat de către furnizorul de utilități la care se dorește realizarea branșamentului/racordului și dovada deținerii imobilului unde se va executa branșamentul/racordul (extras de carte funciară/act de proprietate etc. - copie simplă semnată conform cu originalul de către beneficiar/investitor). De asemenea, este necesar avizul administratorului sau deținătorului de rețea. Pentru gaze naturale este Distrigaz-Sud Rețele, pentru electricitate - E-Dobrogea Distribuție SA și pentru apă/canal - RAJA SA.

"În cazul în care branșamentul sau racordul se face la una din rețelele mai sus menționate, nu mai este necesară emiterea unui nou aviz. Trebuie completat un formular «Aviz tehnic de spargere», cu datele beneficiarului, tipul lucrării tehnico-edilitare și societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 3 din HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază, în două exemplare, dar și un formular «Convenție de calitate și garanție» - completată cu datele societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 4 conform HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază, tot în două exemplare", explică reprezentanții Primăriei Constanța.

Procedură nouă

De asemenea, dosarul trebuie să conțină Memoriul tehnic justificativ avizat de un verificator autorizat, Planul de încadrare în zonă (scara 1/2000) avizat de un verificator autorizat, Planul de situație (scara 1/200, 1/500) avizat de un verificator autorizat, Detaliu de refacere (conform HCL 189/2017), Angajamentul refacerii domeniului public (contract de refacere cu o societate specializată conform HCL 189/2017 etc.), precum și dovada achitării taxei de autorizare.

"Odată cu implementarea noii proceduri, au fost reduse numărul de acte, costurile alocate pentru obținerea avizelor și timpul necesar pentru emiterea autorizației", subliniază purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța, Diana Sobaru.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 03 Februarie 2020
Stire din Politică-Administrație : Noi locuri de joacă pentru copii
Luni, 30 Septembrie 2019
Stire din Eveniment : LUCRĂRI PE AUTOSTRĂZILE A1 ȘI A2
Pagina a fost generata in 0.5759 secunde