Aeroportul Mihail Kogălniceanu, infrastructură bună, curse puține „Sper să se trezească și Constanța, să mergem toți în aceeași direcție!”

de Andreea PERHAIȚĂ Miercuri, 23 Octombrie 2019 2025
Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu merge cu frâna de mână trasă. Cu un potențial uriaș, situat într-un nod comercial și turistic al țării noastre, aeroportul abia dacă are una, două curse pe zi. În tot acest timp, zeci de microbuze și autocare pleacă zilnic, din Constanța la Otopeni, cu cei care zboară în diferite țări. 


Conducerea aeroportului susține că face eforturi pentru a aduce cât mai mulți pasageri și cât mai multe curse, însă spune că are nevoie de susținere și din partea autorităților și a operatorilor din turism. Recent, o companie de turism a anunțat că, la vară, timp de aproape trei luni, va fi o cursă charter direct în Antalya, care va duce constănțenii în vacanță în Turcia, însă cursele care să aducă turiști în Constanța sunt extrem de puține. 


„Aeroportul a fost modernizat, pentru realizarea platformei de îmbarcare debarcare am avut peste 40 de milioane de euro din fonduri europene. Proiectul s-a încheiat cu bine și platforma arată minunat și putem aduce și aeronave de categorie foarte mare. Suntem în negocieri avansate pentru destinații și interne și externe. Vom avea o întâlnire la Sibiu, cu toate aeroporturile din țară, unde avem stabilite întâlniri atât cu Ryanair, cu Wizzair, cu Tarom, cu Blue Air. Sper ca, până la finele lunii ianuarie, să se încheie toate aceste negocieri, să avem ceva sigur pentru anul următor”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu, Bogdan Ionuț Artagea. 


Urmează un terminal futurist, cu fonduri europene 
De asemenea, sunt în lucru alte două proiecte cu fonduri europene pentru achiziție de utilaje de aeroport, modernizarea și reabilitarea terminalului vechi și construcția unui nou terminal. 


„Avem în plan inclusiv construcția unui hangar de aeronave, pentru că avem cerințe din ce în ce mai multe pentru mentenanță la navă, pentru vopsire aeronave, vrem să dezvoltăm zona, dar, având în vedere că suntem un aeroport strategic, vrem să o facem într-un cadru legal și să nu avem probleme cu baza militară și cu partenerii americani. Vrem să avem un alt fel de proiect față de aeroporturile din țară, să facem un terminal futurist, astfel încât să fim un aeroport altfel decât sunt celelalte. Venim cu o viziune nouă, avem proiectul de fezabilitate făcut, deci avem deja o imagine cum va arăta aeroportul”, a adăugat directorul aeroportului. 


Recent, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, a lansat chiar ideea ca Aeroportul Mihail Kogălniceanu să devină un punct important pentru avioanele companiilor arabe și americane. 


„Încercăm să promovăm Aeroportul Mihail Kogălniceanu și în țările din vest și în țările arabe. Aeroportul s-ar preta și pentru avioanele care trec oceanul, pentru că știm că a aterizat aici chiar și Air Force One, așa că ziua în care bucureștenii vor veni la Constanța pentru a zbura în America, și nu invers, este aproape. Constanța poate deveni un hub pentru America și atunci se va dezvolta instantaneu”, a precizat Mihai Daraban. 


„De doi ani de zile nu facem nimic!” 
Din păcate, dezvoltarea infrastructurii nu este suficientă pentru a convinge companiile aeriene să vină la Constanța. Iar directorul Artagea susține că nu poate merge la negocieri doar cu aeroportul, fără a prezenta destinația în sine. 


„Odată ce s-a desființat acea asociație (n.r. - Asociația Litoral Delta Dunării) și nu s-a înlocuit cu nimic este o problemă pentru Constanța, o problemă pentru aeroport și pentru comunitate, pentru turism în primul rând. Asociația respectivă trebuie înlocuită cu ceva, cu un OMD (n.r. - Organizație de Management al Destinației), cu orice, dar trebuie făcut repede. Noi stăm deja de aproape doi ani de zile și nu facem nimic. Trebuie reunite agențiile, comunitatea, primăria, Consiliul Județean, pentru că aeroportul, dacă se duce singur la o negociere, nu face nimic. Noi avem unele dintre cele mai scăzute tarife, avem una dintre cele mai bune infrastructuri din țară. Ce să le spunem companiilor: Veniți la Constanța! Și ne întreabă: «Venim să facem ce?» Blue Air-ul nu a funcționat extraordinar anul trecut, de aceea s-a și retras. Pentru că, dacă funcționa și mergeau aceste curse, nu mai aveam problemele pe care le avem azi. Eu sper să se trezească și Constanța la un moment dat și să mergem toți în aceeași direcție”, a subliniat Bogdan Artagea. 


Primul OMD din România, la Mangalia 
Anca Nedea Pavel, directorul executiv al Organizației Patronale Mamaia - Constanța, cea care a lansat prima dată ideea de OMD în România și care a avut inițiativa înființării primului OMD la Constanța, anunța în noiembrie 2017 că acesta va fi gata în primăvara lui 2018. La aproape doi ani distanță, Organizația de Management al Destinației Constanța este departe de a fi realizată. 


„În Mangalia, cu cele șapte stațiuni, s-a făcut primul OMD din România, cu procesul finalizat, recunoscut de judecătorie și Ministerul Turismului. Din păcate, la Constanța, nu am reușit să ajungem la un consens cu autoritățile locale. Membrii Organizației Patronale Mamaia Constanța sunt foarte dezamăgiți, demotivați, în Mamaia nu se schimbă nimic, destinația e așa cum e. Cu reprezentanții aeroportului ne-am întâlnit de 100 de ori și vor să lucreze, ca și noi, vrem să lucrăm împreună. Banii din taxa de dezvoltare și promovare sunt la primărie”, a precizat Anca Pavel Nedea. 


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei