Samsung, în continuare cel mai bine vândut brand de telefoane mobile

197
Samsung, în continuare cel mai bine vândut brand de telefoane mobile - cugetlibersamsung-1579810990.jpg

Articole recomandate

Despre Apple se vorbește mai mult, dar Samsung continuă să fie regele telefoanelor mobile. Brandul sudcoreean continuă să fie cel mai bine vândut la nivel mondial. De fapt, iPhone nu este nici măcar pe locul 2, ci abia pe poziția a treia la nivel global, pe locul 2 fiind Huawei, în ciuda lui Trump și a embargoului impus asupra companiei chineze.

Potrivit datelor companiei de analize Counterpoint, cu privire la al treilea trimestru al anului 2019, Samsung a înregistrat vânzări de 78,4 milioane de unități de smartphone-uri (72,3 milioane în al treilea trimstru din 2018).

Huawei (ale căror date includ și vânzările Honor) a vândut 66,3 milioane de unități, față de doar 52 de milioane în aceeași perioadă a anului 2018. Apple atinge 44,8 milioane de unități vândute, în timp ce pe locurile 4 și 5 se situează Oppo, cu 32,7 milioane de telefoane, respectiv Xiaomi, cu 31,7.

În ceea ce privește cota de piață, Samsung a acaparat 20,6% din vânzări la nivel global. O urmează Huawei, cu 17,6% și Apple, cu 11,8% din piață. Oppo, cu 8,6% și Xiaomi, cu 8,3%, completează Top 5.

Vânzările de telefoane mobile în toată lumea în cel de-al treilea trimestru al anului 2019 au ajuns la 380 de milioane de unități, lăsând în urmă mai multe luni de scăderi ale vânzărilor. Telefoanele Samsung, Huawei și Realme sunt brandurile ale căror vânzări au crescut.

Potrivit Counterpoint, piața a atins pragul de sus, dat fiind că cele 380 de milioane de unități din 2019 depășesc de puțin cifrele din 2018, din același trimestru: 379,8 milioane de unități. Ușoara creștere se datorează creșterilor vânzărilor pe piețele din India și China, care pun capăt unei perioade de șapte luni de scăderi interanuale înregistrate.

Samsung este lider mondial în vânzările de telefoane mobile încă din 2012, când a preluat ștafeta de la fostul lider, Nokia. În 2012, coreenii dețineau 22% din piață, cu 384,6 milioane de unități vântute. Cota de piață i-a crescut, ulterior, ajungând la 24,6% în 2013, dar în 2014 a scăzut din nou, ajungând la 20,9%. În 2015, an în care au început să fie luate în calcul doar smartphone-urile, Samsung a revenit la 22,5% cotă de piață, coborând ulterior din nou la 20%, în 2016 și 2017, pentru ca în 2018 să aibă cea mai mică cotă de piață de când a devenit lider mondial: 19%. În 2019, dacă se păstrează trendul arătat în vânzările celui de-al treilea trimestru, Samsung poate reveni din nou la o cotă de piață de peste 20%. Printre cele mai cunoscute, reamintim telefoanele Samsung Galaxy S7 si S7 Edge.

Inițial, compania Samsung era o companie de export, înființată în 1938. În primele două decenii de existență, Samsung s-a limitat la exporturile de pește și cereale în China. După Cel de-Al Doilea Război Mondial, au început să apară și televizoare Samsung, odată ce coreenii s-au îndreptat spre producția de astfel de aparate. Într-o perioadă în care în SUA și în Europa televizoarele deveneau tot mai frecvente în casele oamenilor, Coreea și Asia, în general, nu prinseseră încă gustul acestora. De telefoane, Samsung se ocupă din 1988, an în care a lansat primul său telefon mobil, numit SH-100.

Abia în 2007, a apărut și primul smartphone Samsung, primul model Galaxy, GT-I7500, care avea o memorie de 128 MB de RAM și spațiu de depozitare de 8GB. Camera acestui telefon inteligent avea 5 megapixeli.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.6749 secunde