Reguli noi pentru taximetriști. "Încă mai avem șoferi care merg cu mașina murdară"

1995
Reguli noi pentru taximetriști.

Articole de la același autor

Serviciul de taximetrie va avea un nou regulament la Constanța. Autoritățile locale vor ca transportul cu taxiul să fie unul sigur, civilizat și la prețuri decente, mai ales că în ultimii ani au existat multe plângeri împotriva comportamentului și tarifelor la taxi. Sancțiunile propuse sunt aspre și deloc pe placul celor care au această ocupație.


Peste 300 de taximetriști și reprezentanții de companii de taxi au participat, ieri, la dezbaterea publică a noului regulament privind desfășurarea activității de taxi în municipiul Constanța. Unii dintre ei au recunoscut că regulamentul este binevenit și foarte bun, alții susțin că are multe lacune și că nu rezolvă adevăratele probleme ale serviciului de taxi din Constanța.
"Noi nu dorim să schimbăm absolut nimic în mersul normal al lucrurilor municipiului. Am plecat de la principiile: mașină curată, șofer curat și civilizat, aer condiționat, POS pentru plata cu cardul. Acestea sunt condiții de normalitate existente în toate orașele. Noi încă mai avem șoferi care merg cu prosopul pe parbriz, șoferi care nu au POS, șoferi care refuză cursele scurte. Avem destul de multe sesizări pe acest subiect și noi nu facem altceva să introducem o normalitate care să poată fi susținută de acest HCL și de legislația existentă. Nu avem nici un interes să interferăm în activitatea dumneavoastră, dar, dacă mergeți în Mamaia Nord, toți o să vă spună același lucru: că până în Constanța nu pune nimeni ceasul. Eu cred că nu este corect și că lucrurile acestea nu ne caracterizează pe noi", a explicat viceprimarul Constanței, Dumitru Babu. 


Amenzi pentru șoferi, nu pentru companii
Reprezentanții mai multor companii de taxi au propus ca sancțiunile să fie aplicate șoferilor de taxi și nu companiilor la care sunt ei angajați. "Cu ce ajută vreun punct din noua hotărâre de consiliu să nu se schimbe aceste tarife de 100 de lei din x până în y locație? De ce se umblă la licențe? Ar trebui să fie amendat soferul, nicidecum să se ia licența firmei de taxi, care are zece mașini. Ia să facem altfel: nu se ia licența, că nu am nicio treabă, și la două abateri, două amenzi, li se suspendă atestatul cinci ani. Și s-a terminat", a susținut unul dintre cei prezenți la dezbatere.


În replică, viceprimarul a susținut că firma de taxi este cea care trebuie să se asigure că șoferii pe care îi angajează respectă regulamentul. "Dumneavoastră trebuie să aveți și o responsabilitate când aveți zece licențe și angajați oameni. Angajați pe oricine de pe stradă și apoi lăsați primăria să-i prindă și să-i amendeze. Dacă aveți un minim de responsabilite și angajați șoferi corecți, cu taxele la zi, civilizați, nu mai avem problema aceasta! Noi vă spunem doar atât: cetățeanul trebuie să fie mulțumit. Cetățeanul trebuie să meargă într-o mașină curată, cu un șofer civilizat, să poată să plătească cu cardul, nu să i se răspundă urât sau să fie refuzat", a subliniat viceprimarul.


Fără stații de taxi în nodurile orașului
Taximetriștii au ridicat și problema stațiilor de taxi, multe fiind desființate în ultima perioadă. "Salutăm inițiativa de a schimba acest regulament. Considerăm cu toții că niște lucruri pot fi îmbunătățite, dar nu în forma aceasta. Toți ne dorim ceva mai bun și pentru noi și pentru client, dar acest regulament nu include toate probleme taximetriei, cea mai importantă fiind chiar stațiile de taxi, care nu se mai găsesc sub nicio formă în acest regulament. Șoferii vor putea fi sancționați în orice locație, sancționarea făcându-se la pachet cu suspendarea autorizației", a declarat Alexandru Lazia, reprezentantul unei companii de taxiuri.


Viceprimarul a explicat faptul că stațiile de taxi vor fi stabilite printr-o comisie care deja lucrează pentru înființarea de noi locații. "Au fost desființate câteva stații de taxi, pe strada Soveja, pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, dar așa a fost necesitatea. Voi vreți să stați în față, ca să vină clienții direct la voi. Voi nu vreți să faceți nici cea mai mică schimbare spre normalitate. Oriunde mergeți într-un mall în centrul orașului, nu găsești stații de taxi în față. Șoferi stau la subsol undeva, e un om care are nevoie de taxi, vine la subsol, te ia și pleacă. Voi nu vreți așa. Voi vreți să stați în față, să blocați autobuzul!", le-a replicat Dumitru Babu.


În ce privește numărul maxim de autorizații, taximetriștii se opun reducerii acestuia. "Noi suntem oraș turistic, nu putem face față cu un număr maxim de 1.260 de autorizații", este de părere un taximetrist.


"Dacă pe lege scrie că trebuie să fie patru taxiuri la 1.000 de locuitori, așa trebuie să facem. Modificarea acestui număr se face printr-un context, studiu, analiză, nu la mica înțelegere", i-a răspuns viceprimarul.  


Taximetriștii pirat, greu de eliminat
Din păcate, noul regulament nu rezolvă problema taxiurilor pirat, care nu au nici licență, nici atestat pentru șoferi. "Ce putem să-i facem noi unui om care se urcă într-o mașină și face taxi fără atestat, fără licență, fără nimic? Nu are nimic pe numele lui, îi dăm amendă după amendă și nu plătește. Nu avem ce să-i facem!", a explicat viceprimarul Dumitru Babu.
Președintele filialei Constanța a Camerei Taximetriștilor, Lică Neagu, a anunțat că, în cazul în care noul regulament nu va fi modificat cu propunerile taximetriștilor vor ataca hotărârea în contencios administrativ și posibil chiar să iasă la proteste în stradă.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6057 secunde