Premieră națională și mondială

Prima locomotivă hibrid de manevră, lansată la Constanța

1272

Articole de la același autor

 În Gara Constanța, a avut loc, ieri, nu doar o premieră națională, dar și mondială: prezentarea primei locomotive hibrid de manevră. De fapt, susțin reprezentanții companiei România-Euroest SA, organizatorii evenimentului,


este vorba despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, veche de 50 de ani, într-o locomotivă hibrid. Proiectul coordonat de această companie a costat 3,5 milioane de lei, iar avantajele sunt evidente: poluarea va scădea considerabil. 


"Ceea ce vedeți este rezultatul proiectului de cercetare dezvoltat de noi, în colaborare cu alte firme din țară, finanțat printr-un program de 12 luni. Este o premieră națională, dar, din punct de vedere tehnic, chiar o premieră mondială, pentru că se bazează pe un brevet de invenție dezvoltat de noi. Practic, aceasta este cea mai performantă locomotivă de manevră, propulsată electric, din baterii produse în România. Proiectul de finanțare al acestui prototip este 3,6 milioane de lei, 45% reprezentând contribuția statului. Locomotiva va circula în depouri și pe platformele industriale, în porturi, în gări, va face toată «treaba murdară» a transportului feroviar, o va «înverzi», în sensul că se va evita poluarea și ea va fi mult mai eficientă ca până acum. Cu noua locomotivă, poluarea scade cu 100% în propulsie electrică și 80% în condițiile în care se încarcă bateriile din generatorul Diesel. Avem deja multe comenzi pentru a construi și alte locomotive asemănătoare și sperăm să reușim să modernizăm în acest fel locomotive românești care au fost exportate în alte țări și acum, după 50 de ani, pot primi o nouă viață, într-o nouă formă", a declarat directorul de proiect, Corneliu Dică. 


Așadar, locomotiva hibrid este de fapt o locomotivă clasică Diesel transformată. Pentru realizarea acesteia, s-au păstrat de la vechea locomotivă șasiul, care a fost balastat și consolidat în zonele identificate ca deficitare, capota mare, cea mică și cabina, rezervoarele de combustibil etc. 


Toate celelalte echipamente integrate pe locomotivă sunt produse de ultimă generație, iar unele dintre ele au fost realizate special. Ce este mai important, însă, locomotiva hibrid este foarte silențioasă. Zgomotul emis este cu 60% mai mic față de locomotiva clasică. Mai mult decât atât, prin folosirea acesteia se respectă reglementările europene referitoare la emisiile de gaze. Totodată, prin opțiunea de retehnologizare se prelungește durata de viață a locomotivei cu până la 15-20 de ani. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017
Stire din Economie : Curs de agricultură ecologică, la CCINA
Pagina a fost generata in 0.4765 secunde